Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Alfa 164 3.0V6 12V, 3.0V6 24v, a może 2.0V6 TB?

  1. #11
    QuadriFoglio
    Gość

    Domyślnie

    Pomyślał bym jeszcze na twoim miejscu nad 3.0 24v, czy nie byłby lepszy niż 2.0TB. 3.0 24v pewnie ma taką samą moc (jeżeli nie nieco większą) a rozwija ją płynniej...
    Ostatnio edytowane przez QuadriFoglio ; 21-11-2009 o 23:56

  2. #12
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał QuadriFoglio Zobacz post
    3.0 24v pewnie ma taką samą moc (jeżeli nie nieco większą) a rozwija ją płynniej...
    Przy czym jest to DOHC i ciągnie w wyższych obrotach. No i wymiana paska rozrzadu jak widziałem w porównaniu z 12v jest wyczynem, ale to moje subiektywne zdanie.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #13
    QuadriFoglio
    Gość

    Domyślnie

    A więc wywnioskowałem że wszystkkie V6 by Alfa Romeo są świetne
    Ale ja najbardziej chciałbym mieć 2.0TB bo zawsze chciałem mieć gwizdek podczas przyspieszania.
    POZDRO
    Ostatnio edytowane przez QuadriFoglio ; 21-11-2009 o 23:56

  4. #14
    MRDUX
    Gość

    Domyślnie

    Tak jak pisałem wześniej jeśli twoje doznania idą w kierunku "wyscigowym" to tylko TURBO jeśli zaś chcesz mieć poprostu szybką i mocną limuzynę to 3.0 V6 12v. Dwudziesto cztero zaworówka niby powinna dorównać modelowi TURBO ale jest to okupione większym spalaniem i MOIM zdaniem nie dorównuje uturbionej 164.

  5. #15
    szihi
    Gość

    Domyślnie

    Łoł, widzę że tych postów trochę się nazbierało...
    Ja też jestem przekonany do 2.0TB. Kupno planuje na marzec/kwiecień, więc jakiś ładny egzemplaż się z odrobiną szczęścia znajdzie.
    dzięki wielkie wszystkim za posty.
    Pozdro

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Moim zdaniem, jeżeli chcesz przeznaczyć na auto do 20tys. to powinieneś rozejrzeć się za wersją Q4. Co z tego, że 2,0 TURBO ma 205, albo i nawet 250 KM, skoro przy starcie ta moc przerabiana jest na kupę dymu... Nie wspomnę już o jeździe po mokrym. Chociaz dużo tu zależy od techniki.
    Miałem kiedyś 3,0 12v i pamiętam jak ciężko było w deszczu ze świateł z omegą A 2,0i 8v... Za to do spokojnej jazdy cudo.

  7. #17
    szihi
    Gość

    Domyślnie

    Można poszukać szpery, powinno pomóc, a Q4 jest baaardzo trudno znaleźć i pewnie są problemy z częściami. Q4 to auto na pewno świetne, ale do jazdy w wekkendy, nie na codzień, szkoda niszczyć takie cudo na drogach.PL

  8. #18
    E.T.
    Gość

    Domyślnie

    Co do Q4 masz racje,zwłaszcza z tym że szkoda by jej było.
    Podoba mi się Twoje podejście, bo masz kwotę za którą można by na siłę szukać czegoś nowszego, ale z tymi pienędzmi możesz szukać 164 w bardzo dobrym stanie. W PL może być o taką trudno, może więc sprowadzić? W kwestii turbo to faktycznie może ona dostarczać najwięcej fun-u, weź jedynie pod uwagę fakt, że prawdopodobnie najtrudniej ten silnik znaleźć w bardzo dobrym stanie. Jest on wg mnie bardziej wysilony i może nosić większe oznaki zużycia, zwłaszcza że wcześniej mogł nią jeździć ktoś z podobnym FUNatycznym podejściem Warto na wstępie wydać kasę na porządne sprawdzenie, najlepiej z otwarciem pokrywy zaworów jeśli to możliwe.Jeśli góra silnika ( wałek itp) będzie w dobrym stanie, do dól na pewno.Dla sprzedającego może to być jakiś koncert życzeń, ale bądź wybredny.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    hmm ja bym wybrał 3.0 12V dostepnosc czesci do 2.0 Turbo to prawie jak loteria...

  10. #20
    MRDUX
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marian Zobacz post
    hmm ja bym wybrał 3.0 12V dostepnosc czesci do 2.0 Turbo to prawie jak loteria...
    Nie rozumiem jakich części? Te dwa silniki niby czym się tak różnią, bo chyba nie zakładamy że silnik mu się rozleci i będzie potrzebował bardziej wyszukanego asortymentu. Części eksploatacyjne to prawie to samo więc ja nie widzę problemu.

Podobne wątki

  1. Alfa 146- czy wartą tą? a może inną? Może 156? Pomocy!!
    Utworzone przez guziaster w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 17:29
  2. [146] Alfa gaśnie co to może być???
    Utworzone przez Bartek146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2011, 10:23
  3. ALFA GT- czy może.......?
    Utworzone przez 100P w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 01-07-2010, 14:09
  4. Nie alfa ale może..
    Utworzone przez RobertWroc w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 09:56
  5. [146] Nie może odpalić alfa 146
    Utworzone przez Głowa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 08:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory