Strona 26 z 29 PierwszyPierwszy ... 1617181920212223242526272829 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 251 do 260 z 284

Temat: Motor: porównanie TBi i JTDm

  1. #251
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ależ prymitywne posty- większość to podnoszenie własnego EGO- po co opluwacie się na wzajem, czemu to niby ma służyć, naprawdę trudno przez to wszystko przebrnąć, co robi Moderator, czemu tego nie zamknie? Jak ma sie większość wypowiedzi z tego tematu choćby do tego http://www.auto-swiat.pl/artykuly,11...i,26216,1.html
    Czy wy koledzy piszecie te bzdety z miłości do marki czy z nienawiści do drugich?
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  2. #252
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    A piszę to, żebyście też wiedzieli że skrzynie między dieslem a benzyniakiem się różnią.
    No właśnie, diesel niby taki elastyczny jest i wogóle, tylko powiedzcie mi po co do nich pakuje się 6cio biegowe skrzynie biegów? Kiedyś miałem corse i polo z benzynowym silnikiem ze skrzynią 4 biegową i jeździło się o niebo lepiej i płynniej niż w niejednym ropniaku

  3. #253
    plancior
    Gość

    Domyślnie

    Rafcio, chyba jeździłeś starymi bekami a nie nowoczesnym dieslem w CR.

  4. #254
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Oj było tego, 4 stare konstrukcje i 4 nowe na CR Nie mówię że nowe nie są elastyczne, nie jeździłem żadną super wysiloną jednostką JTDm, TDI czy CDTI i nie wiem jak się one zachowują w trasie, może i są ale jak masz tyle biegów to wszytko będzie elastyczne i cacy, nawet mała popierdułka jak np punto sporting który jest szybki tylko skrzyni biegów i na każdym biegu fajnie przyśpiesza a ze zwykłą 5tką jest przeciętnym samochodem...

  5. #255
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155 1.8 TS 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    tu jest fajny opis 159 1750 : http://www.autozine.org/Archive/Alfa/new/159.html#1750
    ciekawe ze pisza ze w koncu cokolwiek 159 odelzyli ... inna sprawa to turbina - kazda sie w koncu "konczy" na okreslonych wysokich (czy 5500 to duzo ?) obrotach, tu silnik N/A - niezaleznie od tego czy to TS, TS 16V czy V6 - wykazuje wyzszosc
    a tu cokolwiek o technologiach : http://blogsilnika.blogspot.com/2009...t-millera.html

  6. #256
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał koles_02 Zobacz post
    Czy ja wiem czy lanie w 2.4JTD jest takie ekonomiczne? Nie oszczędzam na ropie i leje Diesel GTL V-Power na Shell-u co kosztuje 4.15 na dzień 18.11.2009, a po mieście spala mi 10l jak się nie rozgrzeje. Czyli za 50zl zrobię 120km po mieście. Pewnie za ta sama kasę bym benzyniaka o pojemności 2.0 utrzymał. Jedynie oszczędzam na trasie. A czy bym był szczęśliwszy z 166 2.0 i miałbym więcej frajdy z jazdy to nie wiem bo nie jeździłem taka.
    Ja leję zwykły ON na orlenie i jedzie tak samo jak na Verwie czy innym ustrojstwie Pali przy tym 5.5 litra

  7. #257
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    ppoll27 , tak dla uściślenia ,odelżenie w 159 było przy okazji zmian w 2008 roku . A co do obrotów ,czasami zastanawiam się czy celowo ich nie ograniczają w tych wysilonych jednostkach.pzdr
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  8. #258
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Jakby się kręcił do 9 tysięcy obrotów to znowu by było narzekanie, że na 9ym biegu z 50 km/h się nie rozpędza. Coś za coś. Chyba, że podłączy się dwie turbiny szeregowo. Ale to kosztuje.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #259
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155 1.8 TS 16V
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    ppoll27 , tak dla uściślenia ,odelżenie w 159 było przy okazji zmian w 2008 roku . A co do obrotów ,czasami zastanawiam się czy celowo ich nie ograniczają w tych wysilonych jednostkach.pzdr
    Heh, to dobrze bo jak dla mnie najwieksza wada 159 jest jej "otyłość".
    Obroty ograniczaja bo silnika z turbo powyzej pewnych obrotow nie ma sensu krecic, bo i tak przy pewnej wartości zawór puszcza ciśnienie i zysku mocy nie widać.

    ---------- Post dodany o godzinie 08:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:49 ----------

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Jakby się kręcił do 9 tysięcy obrotów to znowu by było narzekanie, że na 9ym biegu z 50 km/h się nie rozpędza. Coś za coś. Chyba, że podłączy się dwie turbiny szeregowo. Ale to kosztuje.
    No tak dzisiaj (dzieki turbinom) to ludzie maja wymagania i pewnie m.in dlatego tylu chwali JTD/TDI i pochodne - tylko ma sie to nijak do wysokoobrotowego charakteru silników montowanych w AR, ktore maja to do siebie że moc rozwijają liniowo (nawet silniki GM-"AR"). Popraw mnie jeśli źle pisze - ale wcześniejsze użycie turbin w AR to chyba tylko 155Q4 i 75 1,8 T.
    Wg mnie 1750TBi - to wykorzystanie "magicznej" dla alfistow etykietki dla produktu który spełnia wymagania dzisiejszego klienta i używa w tym celu możliwie najświeższej techniki.
    Czy pisząc o 2 turbinach miałeś na myśli kombinacje turbo + kompresor ? z tego co wiem one też się nie obracają zbyt wysoko...

  10. #260
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    zapalcie po chłodnej nocy w zimie silnik diesla i benzynę. Stańcie koło rur wydechowych. Wciągnijcie powietrze Zobaczycire róznice. Dlatego w Unii tak mało diesli się kupuje i dlatego tam wysoki jest dla nich podatek ekologiczny.
    Acha, zróbcie to samo następnego dnia, ale nie stojcie koło rury, tylko siądźcie za kierownicą. Lekko weźcie ją w dłonie. Co poczujecie? To w temacie drżenia i klekotu.

    I jeszcze jedno: znajdziecie w silniku benzynowym podobnie drogą część do wymiany, jak filtr cząstek stałych? Albo koło dwumasowe? A koszty przeglądów? Wymieniamy dalej, panowie Oszczędni Dieslowi)?

Podobne wątki

  1. [159] Miska olejowa 159 2.0 JTDm 170KM - porównanie kodów produktu
    Utworzone przez Kąkol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2022, 09:24
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55
  5. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory