Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: zapieczony hamulec

  1. #1
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie zapieczony hamulec

    W mojej 156 2,4 jtd Sw blokuje sie prawy przedni hamulec, tak stwierdzil diagnosta na stacji jak robilem przeglad, w czasie jazdy tez jest delikatny stukot z tego kola, doradzcie mi zy to rozbierac i czyscic, czy od razu kupic tloczek bo koszta nie duze a zeby auto nie stalo kilka dni zanim ewentualnie poziej tloczek przyjdzie, a moze to przewody??, mail ktos z
    Was taki problem?? prosze o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Jesli blokuje to powinno sciagac ci samochód w tamta strone i tarcza sie mocno zagdzewac. Jesli blokuje to moze byc tłoczek chociaz kiedys mialem przypadek ze przewod sie w srodku zatkał.

  3. #3
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie

    a jak to rozroznic??

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    jesli jadąc prosto puscisz kierownice to powinno cie sciagac w ta strone gdzie niby jest cos nie halo z hamulcem albo przy przyhamowaniu czuc na kierownicy ze sciaga. Po rozebraniu zacisku okazało sie ze jest ok a po odkreceniu przewodu okazłao sie ze plyn nie idzie. Ale zastanawia mnie ten stukot?!

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    Jak ci tylko czasem blokuje koło to prawdopodobnie jest to wina starego przewodu, jest on kilkuwarstwowy i fragment wewnętrznej warstwy się odspoił i zależnie jak się ułoży to albo blokuje hamulec w pozycji roboczej (przepływ płynu od zacisku do pompy) albo nie. Tak czy siak zacisk będziesz musiał rozebrać zacisk albo przewód zdemontować a co za tym idzie nalać płynu i odpowietrzyć układ (o tym nie zapomnij bo jakiś czas temu czytałem na forum posta zdziwionego "mechanika" który zabierał się za hamulce nie mając o tym pojęcia i był zdziwiony że podczas pierwszej jazdy po naprawie naciśnięcie na pedał nic nie dało), więc moim zdaniem warto wymienić przewody elastyczne.

  6. #6
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie

    Kolego stukanie to pewnie wytarty klocek, nie sciaga mi auta jedzie prosto ale na przegladzie na rolkach to wyszlo i prawe kolo sie grzeje przy jezdzie, mysle jak juz rozbieram to wszystko zalozyc nowy tloczek http://moto.allegro.pl/item807901321...w_tloczek.html oraz przewod, czy musze wymieniac obie strony czy moge tylko jedna??

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1etnies1 Zobacz post
    Kolego stukanie to pewnie wytarty klocek, nie sciaga mi auta jedzie prosto ale na przegladzie na rolkach to wyszlo i prawe kolo sie grzeje przy jezdzie, mysle jak juz rozbieram to wszystko zalozyc nowy tloczek http://moto.allegro.pl/item807901321...w_tloczek.html oraz przewod, czy musze wymieniac obie strony czy moge tylko jedna??
    Możesz wymienić jeden tłoczek, oile drugi chodzi dobrze a jak masz wytarty klocek to pomyśl o nowych bo dalej możesz mieć problemy z hamowaniem.

  8. #8
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie

    ze wzgledu na niskie koszta postanowilem ze wymienie 2 strony - tloczki oraz weze, do tego wymienie przy okazji plyn klocki i tarcze, mam nadzieje ze bedzie ok

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 2,5 V6 2002
    Postów
    88

    Domyślnie

    Jak już miałbyś hamulce do porządku robić to jeśli masz we wnętrzu zacisku jakieś zadry to warto byłoby je przeszlifować papierem 1200, 1600 a potem wszystko przepolerować. Tłoczek wkładaj posmarowany płynem hamulcowym albo smarem do tłoczków. Koniecznie wymień sobie odpowietrzniki (ze 2-3 zł sztuka), wkręć je na paście miedzianej i załóż na nie gumowe kapturki.

Podobne wątki

  1. cylinderek zapieczony? ar 156
    Utworzone przez Sebek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2015, 15:23
  2. Zapieczony sworzeń linki zm biegow naprawa
    Utworzone przez polkop w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 20:02
  3. Zapieczony wtryskiwacz
    Utworzone przez szakal0606 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 13:52
  4. [146] Hamulec ???
    Utworzone przez maniek2606 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 13:07
  5. Hamulec
    Utworzone przez Bucz2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-04-2008, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory