Kolega s ordak ma rację - już nawet w fiacie 125 p tłoki miały przesuniętą oś sworznia od osi głównej tłoka o 2 mm, wiec pewnie w alfie też mają. Dlatego poprzednio napisałem, że wszystkie wymiary muszą być identyczne.
Nie sugeruj się silnikami sportowymi bo tam fachowcy czuwają nad silnikami i robią odpowiednie zabiegi dot. wyważenia silnika.
Jeśli tłoki będą lżejsze to układ nie będzie odpowiednio wyrównoważony - poczytaj może sobie trochę na ten temat, to na pewno zrozumiesz, np. tutaj http://www.zsms.bytom.pl/~silniki/Strona/42.html
Co prawda pewne niewielkie różnice ciężarów są dopuszczalne, ale o tym zawsze decydują projektanci silnika.
Przemyślałem też sprawę ewentualnego wyważania samych tłoków, o których wcześniej pisałem i doszedłem do wniosku, że z uwagi na fakt, że tłoki wykonują tylko ruch posuwisto-zwrotny to nie ma takiej potrzeby