Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Skubanie przy dodawaniu/odjęciu gazu TS

  1. #1
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie Skubanie przy dodawaniu/odjęciu gazu TS

    Witam,
    Sporo szukałem, znalazłem kilka tematów jednak bez ciekawych odpowiedzi.
    Otóż, sytuacja wygląda tak:
    Jadę sobie z dowolną prędkością, dodaję gazu i czuć takie skubnięcie.
    Podobnie kiedy puszczam gaz, mija ułamek sekundy i lekko skubie.
    Problem nasila się na niższych biegach.
    Najbardziej wyraźnie to widać, kiedy na drugim biegu gwałtownie wbiję dosyć głęboko bedał gazu, jest takie szarpnięcie, że omal nie stuknie

    Dodam, że jest to pojedyncze szarpnięcie i poźniej już samochód normalnie przyspiesza/hamuje silnikiem

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A to zjawisko występuje na benzynie, czy na LPG?
    A jaką masz skrzynię manual, czy automat?
    Jeśli manual, to czy jesteś pewny, że sprzęgło jest mocne?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 04-12-2009 o 19:33

  3. #3
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Nie mam LPG i nie mam automata.
    Sprzęgło raczej czasy świetności ma już za sobą, jednak nadal jeździ nie sprawiając większych problemów, dlatego szukam co innego może być przyczyną.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    U mnie to byla przepływka. Dawalem gazu na maxa i w pewnym momecie dostalał kopa przy zwiekszaniu sie obrotów.

  5. #5
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Nie sądzę aby to była sprawa elektroniki, chyba że się mylę.
    Moje podejrzenia od początku padały na:
    -Sprzęgło
    -Przeguby wewnętrzne
    -Zawieszenie silnika/skrzyni

    Dodam, że te skubnięcia czuć na drążku zmiany biegów.

    Edit:
    Aaa i kierownica wpada w drgania na postoju, ale nie wiem czy to jest powiązane.
    Byłem też na warsztacie, sprawdzali zawieszenie silnika i nic nie znaleźli, tylko wspomniał coś o tylnej, że na razie jeszcze trzyma ale nie wie jak długo

  6. #6
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    ale jeżeli czuć to po budzie to ja też bym obstawiał coś ze sprzęgłem lub przeniesienem napędu. Jak dla mnie na uszkodzonej przepływce (jak się jej poprawi) moc oddawana jest delikatniej niż kolega opisał.

  7. #7
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Przepływka jest nowa i na alfadiagu pokazuje prawidłowe parametry, sonda raczej też.

    Jak mogę sprawdzić czy to sprzęgło?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Teoretycznie w momencie takiego skubnięcia przy dodaniu gazu powinny skoczyć w górę obroty silnika. Kiedyś jeździłem samochodem, który miał podobne objawy. Niby sprzęgło było mocne, nie było problemów z ruszniem, ale czasami podczas jazdy, po dłuższym czasie, jak silnik się dobrze nagrzał, samochód przestawał ciągnąć i wzrastały obroty silnika.
    Ale to niekoniecznie musi być sprzęgło. Może coś z elektroniką, tylko dziwi mnie to, że szarpie też przy odjęciu gazu i hamowaniu silnikiem.

  9. #9
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Obroty raczej nie rosną podczas tego skubnięcia, zwłaszcza, że trwa to ułamek sekundy. Sprzęgło trzyma niezależnie czy zimny czy ciepły silnik.

    Możliwe, że sprężyny na tarczy sprzęgła są uszkodzone albo zwyczajnie zestarzałe?
    I czy sprzęgło mogłoby mieć wpływ na ten drugi objaw - drgania kierownicy?

  10. #10
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    A silnik jak Ci pracuje? Bo u mnie jest podobnie, tzn. nie wiem co oznacza dokładnie to "skubnięcie", ale jak przyśpieszam na np. 3 biegu obroty około 2 tyś i przyśpieszam, to są takie nagłe skoki mocy, czuć to po fotelu. I jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to urwany kapturek świecy i może coś nie łączy? / mi się urwał podczas zdejmowania, bądź już był urwany wcześniej, bo niedawno kupiłem. Muszę wymienić i sprawdzę czy to to

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 05:50
  2. Szarpanie silnikiem przy odjęciu i dodaniu gazu do 2tys.
    Utworzone przez Kynium w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 08:26
  3. [146] brak mocy i strzelanie przy kolektorze ssacym przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Karol_PKAR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 16-05-2010, 13:29
  4. Szarpnięcie przy dodaniu i odjęciu gazu
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 10:00
  5. [166] Stuki-puki przy odjęciu gazu...
    Utworzone przez M@rcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-12-2008, 07:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory