Strona 9 z 18 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 176

Temat: DPF (filtr cząstek stałych) w JTDm - przy przygazówce potrafi zakopcić na czarno

  1. #81
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    tak jak wyżej pisałem w "Viamot" Kraków pytałem czy moja AR GT jest w niego wyposażona i otrzymałem powyższe odpowiedzi, też się zdziwiłem z tego co czytałem DPF montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych

  2. #82
    Użytkownik Ogier Avatar Matka
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Żuławy
    Auto
    Lancia Delta Momo 1,9 D 190 KM
    Postów
    192

    Domyślnie

    coś nie za bardzo zorientowani w tym Viamocie;
    DPF-y są tylko w silnikach wysokoprężnych;
    a z tego co wiem DPF w alfie obywa się bez konieczności uzupełniania czynnika katalizującego (w przeciwieństwie np.do peugotowskich FAP-ów), dzieki czemu jezd zdecydowanie bardziej przyjazny dla portfela
    była Alfa GT Q2 1,9 JTD 170 KM
    nigdy nie miałem niemieckiego samochodu - i nie żałuję...

  3. #83
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    tak jak wyżej pisałem w "Viamot" Kraków pytałem czy moja AR GT jest w niego wyposażona i otrzymałem powyższe odpowiedzi, też się zdziwiłem z tego co czytałem DPF montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych
    Toż przecież sama nazwa Diesel Particulate Filter na to wskazuje ,coś ten Viamot namieszał chyba
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #84
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post

    jak posiadasz dodatkowy zbiornik umieszczonym w pobliżu zbiornika paliwa to masz DPF, napełniony jest on roztworem ceryny, dodawanie domieszki odbywa się przez ECU-oprogramowanie sterujące regeneracją filtra
    pierwsze słyszę aby w JTDm\Multijet był taki układ

    DPF tylko gromadzi a następnie wypala - zwiększając dawkę paliwa do tego celu
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #85
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    tak jak wyżej pisałem w "Viamot" Kraków pytałem czy moja AR GT jest w niego wyposażona i otrzymałem powyższe odpowiedzi, też się zdziwiłem z tego co czytałem DPF montowany jest w układach wydechowych silników wysokoprężnych
    Muszę chyba podjechać do Viamotu i powiedzieć im, żeby mi pokazali gdzie mam ten zbiorniczek na płyn, bo się im chyba coś pochromolilo i może jak przechodzili szkolenie to pomylili miejsca i pojechali na to organizowane przez PSA Ja mam na 100% dpf i procedura wypalania odbywa się poprzez zwiększenie dawki paliwa, a co za tym idzie temperatury, bez dodatkowych płynów katalitycznych - to jest chyba III genracja filtra (bezobsługowa), II generacja jest zamontowana np. u mojego ojca w peugeocie 807 2,2 HDI i on musi dolewać płyn co jakiś czas.

  6. #86
    Użytkownik Ogier Avatar Matka
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Żuławy
    Auto
    Lancia Delta Momo 1,9 D 190 KM
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    Muszę chyba podjechać do Viamotu i powiedzieć im, żeby mi pokazali gdzie mam ten zbiorniczek na płyn, bo się im chyba coś pochromolilo
    ja bym się jeszcze domagał zainstalowania brakującej części
    była Alfa GT Q2 1,9 JTD 170 KM
    nigdy nie miałem niemieckiego samochodu - i nie żałuję...

  7. #87
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    To ja może podam VIN

    ZAR93700003281985

    Jeśli to nie problem to niech mi ktoś powie czy mam ten cały DPF czy nie

  8. #88
    tomassobb
    Gość

    Domyślnie

    ja po vinie nie znalazłem.. chyba nie masz


    ale tak jak mówie jestem po vinie

  9. #89
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł24 Zobacz post
    To ja może podam VIN

    ZAR93700003281985

    Jeśli to nie problem to niech mi ktoś powie czy mam ten cały DPF czy nie
    Twoje auto przyszlo na swiat w lutym 2005. I ma czarna skore, wersja Distinctive

    Nie masz DPF'a. Zwykle Euro 4, tzn. 2 katalizatory i tlumik koncowy.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  10. #90
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    to jest chyba III genracja filtra (bezobsługowa), II generacja jest zamontowana np. u mojego ojca w peugeocie 807 2,2 HDI i on musi dolewać płyn co jakiś czas.
    Nie słyszałem nigdy nazwy II i III generacja. Słyszałem za to filtr mokry i suchy. Różnią się właśnie sposobem wypalania nagromadzonych cząstek. Oba mają swoje wady i zalety. FAP w silnikach HDI z powodzeniem czyści się mechanicznie (np. Karcharem), dodatkowo dolewa się płyn i regeneracja zamyka się w kwocie kilkuset złotych.

    W tej chwili samochody z filtrami cząstek stałych powoli wchodzą w wiek, w którym technologia regeneracji, czyszczenia i wymiany zacznie być tańsza. Będzie to podobne zjawisko do tego, które można było obserwować kilkanaście lat temu gdy wprowadzono katalizatory, wtryski wielopunktowe, turbiny i masę innych skomplikowanych i drogich w obsłudze elementów, które dziś uznaje się za normalne i nie sprawiające jakiś większych problemów.


    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Twoje auto przyszlo na swiat w lutym 2005. I ma czarna skore, wersja Distinctive

    Nie masz DPF'a. Zwykle Euro 4, tzn. 2 katalizatory i tlumik koncowy.
    Czy mogę prosić o info gdzie można odkodować z vinu jaką normę spełnia konkretny model Alfy?

Podobne wątki

  1. (DPF) Filtr cząstek stałych w 147
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-07-2018, 17:50
  2. [156?, 147, GT] DPF - filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Krajcok w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 10:23
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  4. [Brera] Filtr cząstek stałych.
    Utworzone przez drizzzt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 14:10
  5. Filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory