Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 55

Temat: Wydajność alternatora

  1. #21
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Szkoda tylko że nie napisali jakiej mocy jest każda grzałka. Może ktoś sie orientuje?

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    Szkoda tylko że nie napisali jakiej mocy jest każda grzałka. Może ktoś sie orientuje?
    3 x 300W.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  3. #23
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    No to jeszcze pytanie. Jak to sie ma do spalania, niby dlaczego ma sie zmniejszyć? Skoro alternator będzie bardziej obciążony (dodatkowe 65-70 A). No rozumiem że ciepły silnik mniej pali, ale to sie chyba jakoś zrównoważy? Co o tym myślicie. No i czy to rzeczywiście będzie zauważalne, chodzi mi o to o ile szybciej silnik się nagrzeje? 900W to wcale nie dużo do dogrzania takiej masy.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    No to jeszcze pytanie. Jak to sie ma do spalania, niby dlaczego ma sie zmniejszyć? Skoro alternator będzie bardziej obciążony (dodatkowe 65-70 A). No rozumiem że ciepły silnik mniej pali, ale to sie chyba jakoś zrównoważy? Co o tym myślicie. No i czy to rzeczywiście będzie zauważalne, chodzi mi o to o ile szybciej silnik się nagrzeje? 900W to wcale nie dużo do dogrzania takiej masy.
    Spalanie to rzecz trzeciorzedna. Tu chodzi o komfort cieplny. I troche o silnik. Bo przeciez jesli po 6 km masz cieplo w srodku to zaden komfort. Co do spalania - pewnie bedzie takie samo lub inne o blad pomiaru (no chyba, ze uzywasz auta do wyskoków kilka km, gasisz, odpalasz, etc, ale to wg mnie sprzeczne z logika posiadania Diesla). Przeciez taka grzalke wlaczasz na kilka minut, a jak juz osiagnie pelna temp. wylaczasz, trzeba tu tez chronic uklad elektryczny auta, 70A to cholerny prad.

    Co do szybkosci nagrzewania - nie powiem Ci dokladnie jak to sie zmienilo, bo jeszcze nie podlaczylem, ale roznica pewnie jest spora. Nie wiem ile dokladnie L ma maly obieg, ale jesli caly uklad 1.9 ok 7L minus pewnie z 3 litry na chlodnice i przewody, to mamy 4L. Zrob sobie eksperyment do wrzuc grzalke 1 kW do 4L wody i zmierz temp. po 5 minutach. Zreszta zaraz wylicze to ze wzoru i napisze tutaj

    Ze zgrubnych wyliczen wyszlo mi, ze te 4L wody po kazdych 3 minutach bedzie podnosilo temp. o 10 stopni. No ale mamy jeszcze silnik, ktory jest duzo lepszym zrodlem ciepla.
    Ostatnio edytowane przez Krajcok ; 12-12-2009 o 19:56
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  5. #25
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post

    Ze zgrubnych wyliczen wyszlo mi, ze te 4L wody po kazdych 3 minutach bedzie podnosilo temp. o 10 stopni. No ale mamy jeszcze silnik, ktory jest duzo lepszym zrodlem ciepla.
    Oki, ale zauwaz, że to nie polega na ogrzaniu 4 L plynu, on jest tylko nośnikiem, ktory grzeje caly blok silnika. W sumie czy 900W to duzo w porównaniu do kilkunastu(?) KW jakie daje silnik... Nie ma co chyba za bardzo filozofowac, ale napisz koniecznie jak to zdaje egzamin w praktyce.

    Jeśli to faktycznie jest warte uwagi to mam już nawet pomysł jak to podlaczyc.. bezpieczniki+termostat+ czasówka+ przekaźniki.

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    Oki, ale zauwaz, że to nie polega na ogrzaniu 4 L plynu, on jest tylko nośnikiem, ktory grzeje caly blok silnika. W sumie czy 900W to duzo w porównaniu do kilkunastu(?) KW jakie daje silnik... Nie ma co chyba za bardzo filozofowac, ale napisz koniecznie jak to zdaje egzamin w praktyce.

    Jeśli to faktycznie jest warte uwagi to mam już nawet pomysł jak to podlaczyc.. bezpieczniki+termostat+ czasówka+ przekaźniki.
    Moge powiedziec jak dzialalo Webasto, ktore ma 5 kW. Szybciutko. Po 2 km bylo 90 st na zegarku. Tu bedzie 5 razy gorzej. Ale cos to na pewno daje. gdyby nie dawalo, nie byloby stosowane fabrycznie w wielu autach. Na forum forda twierdza, ze z tym dobrzewaczem TDCI w mrozy grzeje sie i tak szybciej niz TDCI bez dogrzewacza latem.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    ......
    Jeśli to faktycznie jest warte uwagi to mam już nawet pomysł jak to podlaczyc.. bezpieczniki+termostat+ czasówka+ przekaźniki.
    możesz rozwinąć tę myśl działania? Dla mnie największy problem jest opracowanie układu który to będzie odpowiednio sterował.

    Tak mniejwięcej działa układ dogrzewania w golfach ( z tego co znalazłem ):
    jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
    Warunki zalaczenia tych swiec :
    - silnik pracuje od min. 10 s
    - temp. plynu chlodzacego <70°
    - temp. powietrza <5°
    - obr. silnika ? 800
    - obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
    jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
    Pierwotnie z tego co się dowiedziałem ma to za zadanie ochronić blok silnika przed znacznymi różnicami temperatur i jego uszkodzeniem w wydajnych dieslach. Sporo diesli ma to w standardzie lub coś tego pokroju. W alfach też są jakieś:

    http://allegro.pl/item850347260_podg...9_jtd_00r.html

    http://allegro.pl/item850360164_podg...9_jtd_00r.html

    http://allegro.pl/item851534349_podg...o_156_02r.html

    Zasada działania tego podgrzewacza w alfach jest mi obca Może któryś dieslo-alfista się wypowie na ten temat? Piszę o tym, bo widzę że przykuwa ten temat powoli uwagę. Żeby sie nie okazało, że ktoś kupi sobie niechcący drugi podgrzewacz Inna sprawa że ten co moga niektórzy mieć, może być już od dawna niesprawny, a cena nowego z renault ze świecami 80zl, może być śmieszna w stosunku do podgrzewacza lub świec do niego z alfy.. W fordzie jedna świeca podgrzewacza kosztuje prawie tyle co cały podgrzewacz z renault. Do tego można dobrać zamienniki do renaulta Dla mnie to wręcz temat rzeka, o którego istnieniu wie naprawdę niewiele osób ( ja np dowiedziałem się o tym przypadkiem! )...

    Jako ciekawostkę dodam, że niektóre laguny mają podgrzewacze zaraz przed nagrzewnicą, o mocy 1800W i w zimie zaraz po odpaleniu dmucha letnim powietrzem, które roztapia całe oblodzenie i jeszcze kabinę dogrzewa. Ale tam są alternatory o mocy 2,5kW...


    Ja u siebie będę montował taki podgrzewacz tuż przed reduktorem lpg. Ostatecznie będę miał szybciej ciepły silnik i reduktor. Szybciej przełączy mi auto na LPG. Oraz mam nadzieję szybciej ogrzeję sobie kabinę.

    Ja do załączania świec planuję wykorzystać automatyczny włącznik świateł(+20zl). Po pięciu-dziesięciu sekundach od odpalenia auta ( wykryciu napięcia w okolicy 14V) włącznik zamiast zapalać światła, uruchamiał by przekaźnik z zasilaniem świec. Idealnie było mieć ukłąd, który regulował by moc załączonych świec ( lub liczbę ich włączenia 1/2/3 ) w zależności od obciążenia alternatora ( czyli chyba po detekcji napięcia? ).. Niestety kiepski ze mnie elektronik, ale może ktoś tutaj ma jakieś lepsze pojęcie na ten temat?
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  8. #28
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    To co jest na 2 aukcji to jest prawdopodobnie odzysk ciepła z wydechu, nie ma nic wspólnego z grzałkami.

    Właśnie myślałem o tym, że może mam już coś takiego zamontowanego. Wyciągnąłem akumulator wczoraj i podstawe, i nie zauważyłem nigdzie takich grzałek, widziałem ten odzysk ciepła z wydechu, termostat i końcówki od nagrzewnicy. U mnie średnica węży to ok 24mm(zewnętrzna).
    Ciekawe jest tylko to, że mam duży bezpiecznik 70A przy akumulatorze z napisem HEAT.

    Ten pomysł z przełącznikiem od świateł jest niezły, ja niestety nie wiem skąd wziąć sygnał (12V) że silnik już pracuje.. Ja rozumiem że można by to zrobić na kilka sposobów:
    1. najprostszy sposób: 3 włączniki + przekaźniki i samemu włączać grzałki od czasu zapalenia auta i wyłączać gdy silnik osiągnie temperaturę.
    2. zrobić włącznik(aby można było na stałe wyłączyć), do tego sygnał gdy silnik chodzi, jakiś przekaźnik czasowy co by załączał po ok 20s, i do tego termostat który wyłączy nam wszystko gdy osiągnie zadaną tempereaturę. (czujnik termostatu umieszczony na rurce od nagrzewnicy , (termostat regulowany)
    3. Zdobyć sterownik i go zaadoptować.. ale skąd?

    I zastanawiam się czy te stopniowe załączanie grzałek ma sens, jeśli mam alternator 120A. Może by wystarczyło zmierzyć miernikiem cęgowym DC jaki pobór prądu mam gdy mam włączone światła i dmuchawe i np ogrzewanie szyby i zobaczyć jaki mam zapas mocy na alternatorze.. i wtedy zdecydować ile grzałek ma się załączać..

    Właśnie drąże temat i znalazłem w aplikacji eLEARN opis i schematy podgrzewacza. Jest to w w zakładce Electrical equipment--> climate control system -->additional Heater. Jeszcze nie doczytałem dokładnie, ale wygląda na to że możliwe że auto jest wypozażone w sterownik..

    Bardzo bym chciał żeby ktoś zerknął do tych schematów, ciekawy jestem bo nie moge zrozumieć gdzie umieszczone są grzałki.. Wg rysunków wygląda to tak że grzałki umieszczone są w kanale gdzies przy nagrzewnicy a nie na rurce z cieczą.(nie jestem pewny). I co ciekawe jest podana moc 700W (3 grzałki), sterowane chyba z panelu klimatyzacji (M70 ->climate control unit). Jak ktoś zerknie na schemat to od razu zrozumie o co chodzi.
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 13-12-2009 o 18:08

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Co do sygnału 12V że silnik już pracuje, to te włączniki za 20zl nawet to mają. wykrywają napięcie powyżej 13,8V ( łądowanie alternatora ) i załączają światła, normalnie akus ma w okolicy 12,5V. Możesz dać link do schematu?
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  10. #30
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    Możesz dać link do schematu?
    Hm linka nie bardzo bo to jest program. Ale jutro jak wróce z pracy to moge zrobić z tego pdfa i wrzuce. I co ciekawe dzisiaj jechałem i postanowiłem włączyć na panelu AUTO (nawiewy) i co ciekawe, silnik był zimny a zaczeło lekko ciepłym powietrzem wiać na nogi, wiec wygląda na to że mam w kanale wentylacyjnym dodatkowe grzałki (ale one grzeją powietrze a nie płyn), Nigdy wcześniej nie używałem trybu AUTO, jutro upewnie się gdy silnik będzie 100% zimny.

Podobne wątki

  1. [159] wydajność klimatyzacji
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2015, 15:40
  2. Przepływka a wydajność, pompa wspomagania
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-04-2013, 09:55
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 23:27
  4. Kiepska wydajność nawiewów
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 19:05
  5. Wydajność klimy - problem
    Utworzone przez sirpawel w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory