raczej grzeją płyn zaraz przed nagrzewnicą niż bezpośrednio powietrze. Wyślij mi ten opis jak możesz.
raczej grzeją płyn zaraz przed nagrzewnicą niż bezpośrednio powietrze. Wyślij mi ten opis jak możesz.
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Właśnie wydaje mi się że jeśli już to te grzałki grzeją powietrze. Tu znalazłem coś ciekawego ale od AR 147:
http://allegro.pl/item842521692_alfa...ektryczna.html
Z resztą zerknij na rysunek rozmieszczeń elementów, bo ja z tego nic nie moge wywnioskować:
tutaj poskanowałem opis i schemat http://rapidshare.com/files/32078764...eater.pdf.html
A mogę cię prosić o wysłanie na maila? banekx@o2.pl ... mam neta z kabluwki i jedno IP na pół miasta... oczywiscie uniemożliwia to kożystanie z rapidshare itp:/ Rzeczywiście elektryczna nagrzewnica![]()
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Poszło. Jak sam zobaczysz schemat nie jest skomplikowany.. poprostu dwa przewody z centralki klimy sterują grzałkami (jeden załącza jedną, drugi załącza dwie) wiec jest regulacja jedna, dwie lub wszystkie.
Ja mam taką nagrzewnicę płynu w swoim??Ktoś się orientuje?!
bo takie "webasto" za 80 zł to fajna sprawa..
Wyczytałem właśnie w instrukcji:
Ale nie jest tu napisane o jaką nagrzewnicę chodzi (czy grzanie płynu czy powietrza).
Tutaj pisze o dodatkowym ogrzewaniu silnika, czyli musi to być dogrzewanie płynu za pomocą świec.. ale widzę, że są jeszcze opcje z elektryczną nagrzewnicą nawiewów
I pytanie za 100 punktów, co steruje tym dogrzewaniem silnika? Które przekaźniki, czy samo ECU?
Ostatnio edytowane przez minciu ; 14-12-2009 o 23:26
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
http://www.spangerum.com:7080/navi?D...D=1&GUI_LANG=6
Tutaj znalazlem wykaz części. Na drugim rysunku widać jednostke sterująca z nr 1. Jak widać jest jescze czujnik na rurce ...
Widze, że temat umarł.. Dziś postanowiłem rozebrać panel od klimy (M70 na schemacie) i co się okazało że nie ma tam czegoś takiego jak pin 12 i 40. Są dwa złącza po 26 pinów.. szukałem i szukałem i nie wiem czy to jakaś pomyłka jest:/ Chyba pozostanie zrobienie sterowania samemu.
Dodam jeszcze że znalazłem schemat zasilania grzałek od alfy 156 jtd 8V (starszej niż moja) (chodzi o te grzałki cieczy). Jest on dosyć skomplikowany, tymi grzałkami steruje specjalne urządzenie M75, raczej ciężko było by dołożyć taki sterownik. Jednak jeśli ktoś chce schemat to zamieszcze. pzdr
Temat nie umarłJa np czekam na listonosz, który przyniesie mi moje grzałki
I ciągle myślę nad sterowaniem
Próbuje sie powoli dodzwonić do kumpla elektronika, ale poczta głosowa mi przeszkadza;/
PRZEKAŹNIKI (25A/300W ma każda świeca, dla tego potrzeba dobrać jedną z trzech opcji jeśli się nie mylę. Pierwsza i druga opcja daje możliwość dodatkowo sterowania każdą ze świec z osobna)
- 3 x 30-40A
- 1 x 30-40A + 1 x 60-70A
- 1 x 70-80A
Dla Dieslowców dodatkowo: Termostat elektroniczny z przekaźnikiem RTSZ-3.2B (30zl)
Po osiągnięciu wskazanej temperatury grzałki zostaną odłączone.
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ADMINI%7E1/USTAWI%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG]
W momencie spadku temperatury T1 poniżej progu temperatury zadanej Tz następuje załączenie przekaźnika. Po wzroście temperatury T1 do wartości Tz + Th następuje wyłączenie przekaźnika aż do ponownego spadku temperatury poniżej Tz, gdzie następuje ponowne załączenie przekaźnika.
Analogowy termostat elektroniczny RTSZ-3.2/B umożliwia nastawy temperatury w zakresie od 0°C do 100°C, oraz nastawy histerezy w zakresie od 2°C do 10°C. Na życzenie możliwa jest zmiana zakresu temperatur na -30°C do 70°C. Nastawy dokonywane sa za pomocą potencjometrów. Załączenie termostatu sygnalizuje zapalona dioda LED. Jako element wykonawczy zastosowano przekaźnik z dwiema niezależnymi parami styków przełącznych, każda para styków ma obciążalność 8A. Układ charakteryzuje się niskim poborem mocy, jest to zaledwie 0,5W przy załączonym przekaźniku.
I coś do opóźnienia załączenia grzałek ( np 10s od momentu odpalenia silnika )
puki co tylko to mi przychodzi do głowy.
http://allegro.pl/item826847040_auto..._napiecia.html
lub takie coś ( ale ciężej połączyć) http://allegro.pl/item839218203_czuj...ra_3x_led.html
ma ktoś może jakiś lepszy pomysł?
ps. czy przy wyłączonym ogrzewaniu przez nagrzewnicę płynie ciecz czy układ jest zamknięty? Bo jeśli zamknięty to bez termostatu mądrze zamontowanego może być gorącoJa mam zamiar montować grzałki tuż przed reduktorem, przez który ciecz mi płynie zawsze niezależnie od tego co się dzieje z nagrzewnicą.
Ostatnio edytowane przez minciu ; 16-12-2009 o 23:34
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG