Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Temat: Wydajność alternatora

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    raczej grzeją płyn zaraz przed nagrzewnicą niż bezpośrednio powietrze. Wyślij mi ten opis jak możesz.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  2. #32
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie wydaje mi się że jeśli już to te grzałki grzeją powietrze. Tu znalazłem coś ciekawego ale od AR 147:
    http://allegro.pl/item842521692_alfa...ektryczna.html
    Z resztą zerknij na rysunek rozmieszczeń elementów, bo ja z tego nic nie moge wywnioskować:
    tutaj poskanowałem opis i schemat http://rapidshare.com/files/32078764...eater.pdf.html

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    A mogę cię prosić o wysłanie na maila? banekx@o2.pl ... mam neta z kabluwki i jedno IP na pół miasta... oczywiscie uniemożliwia to kożystanie z rapidshare itp:/ Rzeczywiście elektryczna nagrzewnica
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #34
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Poszło. Jak sam zobaczysz schemat nie jest skomplikowany.. poprostu dwa przewody z centralki klimy sterują grzałkami (jeden załącza jedną, drugi załącza dwie) wiec jest regulacja jedna, dwie lub wszystkie.

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Ja mam taką nagrzewnicę płynu w swoim?? Ktoś się orientuje?! bo takie "webasto" za 80 zł to fajna sprawa..


  6. #36
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Wyczytałem właśnie w instrukcji:


    Ale nie jest tu napisane o jaką nagrzewnicę chodzi (czy grzanie płynu czy powietrza).

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Tutaj pisze o dodatkowym ogrzewaniu silnika, czyli musi to być dogrzewanie płynu za pomocą świec.. ale widzę, że są jeszcze opcje z elektryczną nagrzewnicą nawiewów

    I pytanie za 100 punktów, co steruje tym dogrzewaniem silnika? Które przekaźniki, czy samo ECU?
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 14-12-2009 o 23:26
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  8. #38
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    http://www.spangerum.com:7080/navi?D...D=1&GUI_LANG=6

    Tutaj znalazlem wykaz części. Na drugim rysunku widać jednostke sterująca z nr 1. Jak widać jest jescze czujnik na rurce ...

  9. #39
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Widze, że temat umarł.. Dziś postanowiłem rozebrać panel od klimy (M70 na schemacie) i co się okazało że nie ma tam czegoś takiego jak pin 12 i 40. Są dwa złącza po 26 pinów.. szukałem i szukałem i nie wiem czy to jakaś pomyłka jest:/ Chyba pozostanie zrobienie sterowania samemu.

    Dodam jeszcze że znalazłem schemat zasilania grzałek od alfy 156 jtd 8V (starszej niż moja) (chodzi o te grzałki cieczy). Jest on dosyć skomplikowany, tymi grzałkami steruje specjalne urządzenie M75, raczej ciężko było by dołożyć taki sterownik. Jednak jeśli ktoś chce schemat to zamieszcze. pzdr

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Temat nie umarł Ja np czekam na listonosz, który przyniesie mi moje grzałki I ciągle myślę nad sterowaniem Próbuje sie powoli dodzwonić do kumpla elektronika, ale poczta głosowa mi przeszkadza;/

    PRZEKAŹNIKI (25A/300W ma każda świeca, dla tego potrzeba dobrać jedną z trzech opcji jeśli się nie mylę. Pierwsza i druga opcja daje możliwość dodatkowo sterowania każdą ze świec z osobna)
    - 3 x 30-40A
    - 1 x 30-40A + 1 x 60-70A
    - 1 x 70-80A

    Dla Dieslowców dodatkowo: Termostat elektroniczny z przekaźnikiem RTSZ-3.2B (30zl)
    Po osiągnięciu wskazanej temperatury grzałki zostaną odłączone.
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ADMINI%7E1/USTAWI%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG]
    W momencie spadku temperatury T1 poniżej progu temperatury zadanej Tz następuje załączenie przekaźnika. Po wzroście temperatury T1 do wartości Tz + Th następuje wyłączenie przekaźnika aż do ponownego spadku temperatury poniżej Tz, gdzie następuje ponowne załączenie przekaźnika.

    Analogowy termostat elektroniczny RTSZ-3.2/B umożliwia nastawy temperatury w zakresie od 0°C do 100°C, oraz nastawy histerezy w zakresie od 2°C do 10°C. Na życzenie możliwa jest zmiana zakresu temperatur na -30°C do 70°C. Nastawy dokonywane sa za pomocą potencjometrów. Załączenie termostatu sygnalizuje zapalona dioda LED. Jako element wykonawczy zastosowano przekaźnik z dwiema niezależnymi parami styków przełącznych, każda para styków ma obciążalność 8A. Układ charakteryzuje się niskim poborem mocy, jest to zaledwie 0,5W przy załączonym przekaźniku.

    I coś do opóźnienia załączenia grzałek ( np 10s od momentu odpalenia silnika )
    puki co tylko to mi przychodzi do głowy.
    http://allegro.pl/item826847040_auto..._napiecia.html

    lub takie coś ( ale ciężej połączyć) http://allegro.pl/item839218203_czuj...ra_3x_led.html

    ma ktoś może jakiś lepszy pomysł?




    ps. czy przy wyłączonym ogrzewaniu przez nagrzewnicę płynie ciecz czy układ jest zamknięty? Bo jeśli zamknięty to bez termostatu mądrze zamontowanego może być gorąco Ja mam zamiar montować grzałki tuż przed reduktorem, przez który ciecz mi płynie zawsze niezależnie od tego co się dzieje z nagrzewnicą.
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 16-12-2009 o 23:34
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

Podobne wątki

  1. [159] wydajność klimatyzacji
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2015, 15:40
  2. Przepływka a wydajność, pompa wspomagania
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-04-2013, 09:55
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 23:27
  4. Kiepska wydajność nawiewów
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 19:05
  5. Wydajność klimy - problem
    Utworzone przez sirpawel w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory