Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 76

Temat: Alfa czy Lancia?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Od tygodnia mam Thesis 2.4JTD 10V 155CV, Alfę zaś od lat kilku (pierwszą 2.4JTD do teraz). Mogę więc się pokusić o porównanie :-)
    - w Thesis nie ma żadnych imitacji - skóra jest skórzana, drewno jest drewniane, a wełna jest wełniana -> jak jest w AR166 - wiadomo;
    - auto jest skonstruowane bez żadnych kompromisów, podkreślam - bez żadnych - własna płyta podłogowa, wykończenie z dbałością o każdy detal, bezkompromisowa, wyprzedzająca wszystko stylistyka -> jak jest w AR166 - tu też wiadomo;
    - masa - z dwoma pasażerami dobija do 2 ton i naprawdę to czuć - Alfa to w porównaniu z nią piórko, dla mnie to akurat zaleta, bo masa jest dla mnie synonimem bezpieczeństwa;
    - Thesis została skonstruowana zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, Alfa - w moim odczuciu głównie dla kierowcy;
    cdn...
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #12
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    sorry, dla mnie jednak stylistycznie to auto dla dziadka, wybacz. Lancie w ogóle są stylistycznymi porażkami, z wyjątkiem nowej Delty. Jest rewelacyjna po prostu.

  3. #13
    Artur G.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    sorry, dla mnie jednak stylistycznie to auto dla dziadka, wybacz. Lancie w ogóle są stylistycznymi porażkami,
    Zdecydowanie się z tym nie zgadzam, i nie obrażaj pininfariny ...
    Bardziej proporcjonalnego samochodu jakim jest kappa chyba nie ma, ona jest z każdej strony idealna ... moje odczucie i wielu innych użytkowników. Jak na swoje lata ładna jest też Dedra. A Thesis? moje marzenie, może w przyszłym oku? hmm, na razie rozpatruje.
    Niesamowicie podoba mi się 166 po lifcie ale znowu żona twierdzi że "taki batmobil" szczególnie czarny.
    Faktem jest, że mnie interesują: Thesis 2.0 T albo 166 po lifcie 2,5 lub 3.0.
    Jeden z tych tematów kupię.
    ps. szerszeń - bardzo ciekawie zacząłeś, chętnie poczytam dalej ...

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    cd...
    - Thesis jest wręcz nafaszerowana elektroniką, pod tym względem to już na pewno wyprzedza swoją epokę, podczas gdy AR166 jest pod tym względem średniakiem, że tak to ujmę, nawet w najbogatszej wersji nie ma tego co Thesis - implikuje to fakt, że przy zakupie Thesis trzeba wziąć pod uwagę bezwypadkowość, przede wszystkim bezwypadkowość (ale o tym dalej);
    - w prowadzeniu Thesis jest niesamowita, robi dokładnie to, o co ją prosisz, ale niestety masa i związana z tym bezwładność daje znać o sobie, co prawda po 5 minutach prowadzenia zapominasz o tym, ale jednak 166 prowadzi się ciut łatwiej, wspominałeś, że żona ma tu sporo do powiedzenia - mądra kobieta! - drobna, atrakcyjna brunetka wygląda w Thesis jeszcze lepiej niż w 166 i bynajmniej nie musi przewozić towarzystwa geriatrycznego, jak zasugerował inny kolega :-)
    - Thesis to auto młode ciałem i duszą, auto, które po prostu nie zostało zrozumiane przez rynek, na szczęście dla nas i nieszczęście dla księgowych koncernu (to już kolejna wtopa, może mniejsza niż Kappa Coupe, ale jednak wtopa) - a jak rynek czegoś nie rozumie, to to neguje -> tu 166 może mieć przewagę, bo jednak widać w niej sportowe zacięcie i agresję, szczególnie po lifcie, czy inaczej 166 i Thesis to auta na dwie różne okazje.
    - na pewno oba auta się wyróżniają, Thesis może bardziej, bo wiele osób nie ma pojęcia, co to za auto, jednym się podoba, innym nie, ale na pewno emocje wzbudza.

    Jak szukałem swojej (w kolejności według ważności):
    - absolutna bezwypadkowość - absolutnie żadnych kolizyjnych przygód, ze względu na wspomnianą wyżej elektronikę, po przeczytaniu wielu wątków, na różnych forach doszedłem do wniosku, że jakakolwiek naprawa powypadkowa skutkuje późniejszymi problemami, moim zdaniem praktycznie nie ma szans, by po kolizji ją poskładać dobrze, no chyba, że mamy do dyspozycji nieograniczony budżet i poruszamy się w obrębie Europy, a nie Polski;
    - książka serwisowa - oczywista oczywistość;
    - JTD, wolałem 20V, ale akceptowałem 10V - moim zdaniem XXI wiek będzie należał do silników wysokoprężnych, w których koncern A/L/F ma spore osiągnięcia;
    - manual;
    - nie-srebrna;
    - wersja Emblema;
    - przebieg dowolny, z górną granicą 300 tys. km;
    - ze względu na 18,6% akcyzy pojazd zarejestrowany;
    cdn...
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #15
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    absolutnie XXI wiek NIE BĘDZIE należał do silników wysokoprężnych z uwagi na normy srodowiskowe. Na zachodzie podatki za auto dieslowskie są wysokie i będą wyższe jeszcze. Silniki benzynowe zdecydowanie mniej trują a UE ma palmę na punkcie trucia.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Gratuluje Thesis, oby pięknie jeździła.
    I masz rację, lancia to większy rarytas niż Alfa Romeo na naszych drogach.
    Co do lancii. Znajomy od nowości przez 9 lat jeździł kappą 2.4 i teraz przesiadł się na nowiutkie audi A6 2.4. Mówi, że wyciszenie i komfort jazdy w lancii bije audi na głowę.
    W końcu była jakaś przyczyna, że k jeździły w ministerstwach i ambasadach, nie?
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    absolutnie XXI wiek NIE BĘDZIE należał do silników wysokoprężnych z uwagi na normy srodowiskowe. Na zachodzie podatki za auto dieslowskie są wysokie i będą wyższe jeszcze. Silniki benzynowe zdecydowanie mniej trują a UE ma palmę na punkcie trucia.
    Nie mogę się z Tobą zgodzić. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery (a o to głównie toczy się bój) jest niższa dla silników wysokoprężnych, podobnie jak emisja dwutlenku siarki. A takie, a nie inne stawki podatków to wymysł tych, co stanowią prawo, często wręcz absurdalne. Olej napędowy nie jest tańszy dlatego, że jego produkcja mniej kosztuje, ale ze względu na "zabawę" podatkami właśnie.
    Ale nie o to mi chodziło, gdy pisałem, że XXI wiek będzie należał do silników diesla, tylko o to, że przechodzą one gwałtowną ewolucję w sensie technologicznym.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  8. #18
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    No wez przestan. Akurat na kwestii emisji gazów i innych substancji do srodowiska to się znam zawodowo. Bezdyskusyjnie większy wpływ na srodowisko ma silnik diesla. Dlatego własnie, mimo, ze jest on oszczędniejszy w sensie spalania, Europa nakłada wysoki podatek. W efekcie ilosc diesli w Europie jest mniejsza od benzyny. W Polsce nie wiem, jak jest, ale Polska bywa inna)

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    No wez przestan. Akurat na kwestii emisji gazów i innych substancji do srodowiska to się znam zawodowo. Bezdyskusyjnie większy wpływ na srodowisko ma silnik diesla. Dlatego własnie, mimo, ze jest on oszczędniejszy w sensie spalania, Europa nakłada wysoki podatek. W efekcie ilosc diesli w Europie jest mniejsza od benzyny. W Polsce nie wiem, jak jest, ale Polska bywa inna)
    Dane i źródło? CO2, SO2, węglowodory aromatyczne na 100km dla współczesnego diesla i współczesnej benzyny...
    A podatek jest wyższy bo pijawki zwęszyły sianko (sprzedaż diesla wzrasta) - to polityka drenowania portfeli prowadzona pod przykrywką ekologii.

    ---------- Post dodany o godzinie 11:38 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:37 ----------

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Gratuluje Thesis, oby pięknie jeździła.
    I masz rację, lancia to większy rarytas niż Alfa Romeo na naszych drogach.
    Co do lancii. Znajomy od nowości przez 9 lat jeździł kappą 2.4 i teraz przesiadł się na nowiutkie audi A6 2.4. Mówi, że wyciszenie i komfort jazdy w lancii bije audi na głowę.
    W końcu była jakaś przyczyna, że k jeździły w ministerstwach i ambasadach, nie?
    Dzięki! To powiem Ci, że Thesis bije na głowę Kappę komfortem jazdy i wykonaniem. O rząd wielkości...
    Ostatnio edytowane przez szerszeń ; 16-12-2009 o 11:41
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  10. #20
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    ależ co Ty za bzdury wypisujesz Szerszen. Spalanie ropy w silnikach daje zdecydowanie więcej zanieszczyszczeń emitowanych powietrza niż spalanie benzyny. Wykładu z chemii robić Ci nie będe, nie miejsce na to. A te brednie o teorii spiskowej, ze to niby większy podatek bo wiecej kupują diesli to już naprawdę dziecinada. Sorry, dyskusja musi miec jakiś poziom a nie bełkot dzieciaka.

Podobne wątki

  1. alfa 166 2.0 V6 turbo czy Lancia Lybra?
    Utworzone przez konradward w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 22:16
  2. Silnik alfa 166 3.0V6 a lancia kappa 3.0v6
    Utworzone przez Wujo w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 11:07
  3. alfa 3.0 a lancia?
    Utworzone przez duda0000 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 10:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory