Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 58

Temat: Hamulec ręczny nie odbija

  1. #21
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał newalf Zobacz post
    aha nie wiedziałem.... ręczny po to w samochodzie jest żeby go na biegu zostawiać no fajna teoria,

    ps. co ma piernik do wiatraka pfuuu mróz do ręcznego ? ma działać i już
    Alfa jest 8 autem którym jeżdzę i w większości problem z zamarzaniem ręcznego przeważnie pojawiał się zimą, gdy w ciągu dnia była odwilż, jeżdziło się po mokrym, woda spływała po linkach, a w nocy gdy tem. spadała poniżej zera lód działał jak spaw łącząc pancerz z linką.Myślę,że sposób z koszulkami termok. może na to pomóc, spróbuje nimi uszczelnic końcówki linek.

  2. #22
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    a zostawiaj sobie na ręczym, moze oszukasz fizyke przy -10, świec też nie nagrzewaj bo ma palić od dotyku i odrazu go pałuj na zimnym... uczą głupot na tych kursach, jak byś miał bębny zamiast tarcz to byś takich rzeczy nie wypisywał ze się samochod na mrozie zostawia na ręcznym bo byś rano szedł z buta.

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Kayrol przestań pierdzielić za przeproszeniem. Jeśli dawno nie miałeś sprawnych hamulców w aucie i boisz się zostawiać na ręcznym, to wcale nie znaczy, że tak ma być! Jeśli Ci zamarza to spójrz pod samochód jak Ci po parciały gumowe uszczelki. Nie spełniają swojej funkcji więc Ci zamarza. Ja poprzedniej zimy zawsze stawiałem auto na ręcznym pod chmurką! Rano wsiadałem do auta odpalałem i jechałem przed siebie bez zablokowanych kół.

    A w alfie jak to wygląda? Podjeżdżam np pod garaż i nie za bardzo mam jak wyjść z auta bez gaszenia silnika, żeby drzwi otworzyć. I twierdzisz że tak ma być? Że nie można zaciągnąć ręcznego nawet na chwilę? Bo puki co ja tak mam i wiem, że tak być nie może. Jak chcesz pojechać autem w zimie na przegląd? Jak Cię zatrzyma policja i będą chcieli zrobić stary prosty test sprawności ręcznego: Każą Ci go zaciągnąć i będą pchać auto.. Z miejsca wypada wówczas zabrać dowód jak nie możesz zaciągnąć ręcznego!
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    nie kłóćcie się :-)

    każdy chyba powinien zdawać sobie sprawę że ręczny w naszych bellach a w zasadzie linki hamulca ręcznego to mało zmyslnie rozwiązana konstrukcja.

    w dobrym przypadku dobrej linki dobrej firmy 2 -3 lata to jest max i linka zaczyna się zacierać zamarzać etc. w przypadku najtańszych linek czasami można wymieniać co sezon :-)

    ja już wymieniałem 3 razy linki najpierw najtańsze jakie były brałem ... teraz tzn 2 lata już mam jakieś podobno dobre i jest ok.

    nie ma czegoś takiego jak pogodowe przeciwwzkazania do używania hamulca ręcznego czy to są bębny czy tarcze. Sprawny hamulec działa bez problemu przy -30 i nic nie zamarza ...

  5. #25
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Witam kolegów ale jest wielka różnicą zaciągnąć hamulec ręczny na mrozie w razie potrzeby a zostawić samochód na ręcznym przez całą noc przy min.20 stopni

    Alfa i jej ochroniarz

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar lesio80
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Narazie Fiat Panda 1.2 i 60 szalonych chabet , AR będzie za jakiś czas
    Postów
    417

    Domyślnie

    Mam ten sam problem - nie idzie ruszyc ręcznego (tzn. zaciągnąć), nigdy zimą nie zostawiam na chamulcu bo wiem czym to grozi.
    Ale dzisiaj troszkę przysypało i chciałem se na ręcznym wejść w zakręt, a tu biore ręczny i beret ani rusz, no i musiałem pojechać prosto, naszczęście nic się nie stało.
    Jeżeli chodzi o chamulce i ABS to wszystko w porządku, podejrzewam że trochę wilgoci sie dostało do pancerza, trochę mroziku i zrobiło swoje, teraz trzeba poczekać może puści
    Ale raczej z tego co poczytałem to może pierwszym krokiem będzie wsztrzyknąć terpentyny i może coś pomoże, a jak będzie marny efekt to wymiana na jakąś dobrą linkę

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Ja poprzednią zimę całą zostawiałem na ręcznym w garażu mimo że mam płasko - zostawiałem na ręcznym wszędzie, na dworze pod akademikiem przez kilka dni i nocy w ciężkim mrozie i NIC.. Rano odjeżdżałem bez problemu.

    Tej zimy jednak było inaczej. Pierwszy dzień mrozu.. właściwie dobę mrozu, samochód nie ruszany w garażu na ręcznym stał, rano wsiadam i kicha.. prawe tylne koło zablokowane. Winowajcą była "zaciągnięta" (trzymająca) linka ręcznego, jak ją rozepchnąłem kluczem to puścił tłoczek i auto "wolne". Jednak po kolejnym zaciągnięciu znów to samo.. Więc albo linki zardzewiałe w środku i stawiają opór, albo zaciski jakieś zasrane w środku już i do przeczyszczenia. W każdym razie coś stawia opór.

    Linki już zamówione, a robota będzie na dniach to powiem co było.


  8. #28
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    u mnie gumowe uszczelki na krańcach pancerzyka sparciały.. Trzeba pancerzyki wyczyścić i poprawić uszczelnienie.. Różnica dla mnie między zostawianiem auta na ręcznym na całą noc a na chwilę jest żadna. W obu wypadkach nie da rady jak temperatura jest ujemna
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  9. #29
    rolerr1
    Gość

    Domyślnie

    u mnie jest ten sam problem z ręcznym-ani rusz!!! czeka mnie wymiana. Kiedys w mojej wczesniejszej AR 145 był dokładnie ten sam problem, wiec w alfach to normalne!!!

  10. #30
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    Więc i ja dołączyłem do zamarzających ręcznych

    Właśnie się o ty przekonałem gdy auto na górce chciałem zostawić (normalnie nie używam ręcznego).

    Ale te alfy nie mają jednak dobrego wykonania. Miałem z 5 lat temu omegę A z 90roku ze starym ręcznym przy przebiegu 423tys. km i co? I nigdy nie było problemów ani z abs'em, ani z elektrycznymi szybami, lusterkami podgrzewanymi, czy właśnie samym ręcznym. Nawet antena wysuwana elektrycznie działała. TO dopiero solidność

    Tak więc myślę, co by to zrobić z ręcznym. Wymiana, czy terpentyna techniczna...

Podobne wątki

  1. [156] hamulec nie odbija
    Utworzone przez Maciek84 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-08-2017, 05:51
  2. [159] hamulec nie odbija po załączeniu ABS
    Utworzone przez PawełM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 20:46
  3. [159] hamulec ręczny
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 16:54
  4. Nie odbija hamulec, grzeje się felga
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 12:31
  5. [145] Hamulec ręczny
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 09:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory