Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: zamarza mechanizm zmiany biegów.

  1. #1
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie zamarza mechanizm zmiany biegów.

    Dziad jeden. Przy ostatnich mrozach dopóki silnik nie złapie 80 - 90 stopni to zmiana biegów odbywa się z dużym oporem, jakbym mieszał w kisielu. Jakaś osłona mi pękła i dostaje się woda czy trzeba smarować ? Ba nawet sprzęgło dziś przez pierwsze wciśnięcia chodziło z oporem.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Chyba raczej olej w skrzyni nie jest już pierwszej jakości.
    Ti Amo ALFA!!!

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    I może jeszcze płyn hamulcowy,bo sprzęgło jest na tym samym układzie co hamulce.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    U mnie jest wyczuwalnie większy opór na mrozie, niż jak się nagrzeje... Uroki -13 i stawiania auta pod blokiem... Chłopaki mają rację - płyn i olej.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #5
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    płyn rok temu wymieniany, dot 4 ma pracować przy -45 C więc dziwne trochę, że przy - 13, 15 C już by się miał glucić. Olej w skrzyni ma może z 10 kkm przejechane. Poza tym w zależności od stylu jazdy nawet przy 80 - 90 potrafi jeszcze nie puścić więc to trochę wyklucza olej bo w wyniku przenoszenia sił w skrzyni objawy powinny b. szybko ustąpić. A u mnie częstotliwość zmiany biegów decyduje o czasie po jakim lewarek chodzi swobodnie. Więc tu moje pytanie czy cięgna zmiany biegów są czymkolwiek osłonione ? nie mam narazie możliwości podniesienia ani wjazdu na kanał.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gifwwl
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    146 2.0 TB Junior była, teraz jedyne słuszne AR GT
    Postów
    311

    Domyślnie

    Kolego masz 2 linki sterujące wybierakiem i sa w pancerzu. Możliwe że dostaje się gdzieś woda przez gumki osłaniające wlot do pancerza przy skrzyni.
    Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/

  7. #7
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    u mnie przy zimnym silniki lubi zgrzytnąć 2ka po redukcji z 3ki. o co lotto ?
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pepesz Zobacz post
    A u mnie częstotliwość zmiany biegów decyduje o czasie po jakim lewarek chodzi swobodnie
    Miałem to samo, problem tkwi w połączeniu linek do skrzyni, jak ściągniesz rurę dolotu (kawałek przed przepustnicą), to widać tam te śruby. Ja to rozebrałem i porządnie przesmarowałem i skrzynia chodzi jak w nowym aucie.
    Bobryt może nie zdąży się zsynchronizować? Miałem tak w Maździe swego czasu ale jej przeszło samo.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie róbcie tragedii, wszystkie mechanizmy skrzyni czy nawet samego silnika będą pracowały dużo ciężej przy takich mrozach na zimnym silniku. Podstawa to zapalić silnik i niech troche pochodzi na wolnych obrotach zanim się ruszy w między czasie przeczyścić lampy, lusterka i szybki ewentualnie odśnieżyć całe auto przy pracującym silniku
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 18-12-2009 o 22:51

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    ja od razu ruszam, im dłuższa praca na niedogrzanym silniku tym większe zużycie.
    Rzmudzior jest tam przy tych śrubach coś gumowego/uszczelkowatego czy można śmiało wd 40 walić ? Czym smarowałeś ?

Podobne wątki

  1. [155] Mechanizm zmiany biegów
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 16:50
  2. Zamarzający mechanizm zmiany biegów
    Utworzone przez slawex1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-02-2011, 11:06
  3. Mechanizm zmiany biegów 2.4 jtd
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2010, 18:18
  4. Mechanizm zmiany biegów
    Utworzone przez Brzoza w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 17:17
  5. mechanizm zmiany biegów AR155
    Utworzone przez tuningeko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-06-2007, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory