Słuchajcie w jakim przedziale obrotów 1.6 boxer pali najmniej. Bo znowu moja kochana włoszka pod 14/100 będzie konsumowała. Lepiej jechać na II biegu z 3000 obrotów czy na IV z 2500 ?? Jaki to jest zakres bo się jeszcze gubię zupełnie.
Słuchajcie w jakim przedziale obrotów 1.6 boxer pali najmniej. Bo znowu moja kochana włoszka pod 14/100 będzie konsumowała. Lepiej jechać na II biegu z 3000 obrotów czy na IV z 2500 ?? Jaki to jest zakres bo się jeszcze gubię zupełnie.
masz chyba kolego problem z sondą lambda. Podjedź na komputer i sprawdź po prostu. No chyba, ze jezdzisz piłując na dwójce 3000 obrotów po mieście)
Popieram często wysokie spalanie to błędne działanie sondy. Jeśli chodzi o eko jazdę to najlepiej z tego gdzie piszą wrzucać biegi np. 2 przy 20km\h przy 30km\h 3 bieg i nie przekraczać 2tys rpm. Ja mniej więcej stosuje te zasady i na spalanie nie narzekam.
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 18-12-2009 o 23:29 Powód: byk
Czy taka sonda będzie pasowała do boxera 1.6 ?
http://moto.allegro.pl/item824939553...a.html#gallery
Ewentualnie czego szukać ?? Jutro chyba poturlam się*na komputer.
U mnie w Boxerku 1,4 sonda ma 3 kable. Podnieś maskę i zobacz jaką masz wtyczkę do sondy czy ma 3 przewody czy 4. Polecam kupić sondę markową bo ta z allegro o ile zadziała to raczej na krótko więc szkoda kasy.
najpierw SPRAWDZ SONDE a potem KUPUJ, jesli potrzeba))
Możesz sprawdzić sondę (da rade nawet zwykłym woltomierzem), ale niczego pochopnie nie wymieniaj. Zależy jak jeździsz, bo te 14 litrów to wcale nie jest nic strasznego jak na boxera przy takich mrozach. Jak chcesz jeździć ekonomicznie, to między 2-3 tys. obrotów, ale ważne jest żebyś ruszał bardzo powoli i gwałtownie nie przyspieszał. Tylko czy taka spokojna jazda nie okaże się zbyt monotonna? Pozdrawiam.
kolega skrzat ma racje ja smigam moim 1,6 1 do ruszenia potem 2 i do 2,5 tys nie wiecej i spalanie 9L po miescieale to tych co umieja panowac na emocjami, wsumie to wole przycisnoc bo co to za roznica 3L a jaka przyjemnosc
![]()
Było AR 145 Boxer 1,6---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +
Ja mam czujnik spalania chwilowego w Boxerze 1.6 i zauważyłem, że jazda na 2jce i trójce to jest tylko i wyłącznie zjadanie benzyny.
Najmniej pali przy:
70 - 4rka
80-90 5tka
Znowu
około 50 na 3jce to tyle co 100 na 5tce
Tak przynajmniej to wygląda w lecie, w zimie właśnie badam to.
I nie popadajmy w skrajność, żeby nie kręcić ponad 3000 - a co z momentem obrotowym?
Pozdrawiam
kwestia długości przejazdu i stylu... jesli jedziesz dłuuugą prostą, na przykład Alejami Jero w Warszawie (tegp typu przejazdy miejskie) to spod świateł ruszasz dynamicznie, wchodzisz szybko na obroty, dwójka, trójka, cztery a potem dalej toczysz się, na biegu, rozpędzone auto nie spala wtedy praktycznie nic, opary możeJeśli natomiast masz krótsze fragmenty trasy w mieście, wąskie ulice, częste zatrzymania, to faktycznie, nie przekraczaj 2500 obrotów i szybko wchodź na wyższe biegi. W takich sytuacjach moment obrotowy niewiele znaczy.
Na trasie natomiast najmniej ssie na piątce oczywiscie i prędkości 90 do 100. Ostro spalanie idzie w góre od mniej więcej 120 km/h, przy 130 to już ssie dziesięc na sto.