Moje dotychczasowe doświadczenia są takie, że pojawiający się błąd VDC (świecące na stałe kontrolki ASR + VDC - mam wersję Distinctive):
- nie jest to kwestia "wyjechanego" zawieszenia - mam całkowicie wyremontowaną zawiechę i błąd okresowo i tak się pojawia,
- nie jest to problem opon - kupiłem nowe Dunlopy Winter Sport i jw.
- nie jest to problem kiepskiego akumulatora, bo kupiłem mojej alfie nową Centre Futurę 100Ah 900A i błąd wyskakuje,
- nie jest to problem masy przy silniku (mam nową)
Ze zgłoszonych możliwych przyczyn tego błędu pozostaje taśma w kierownicy ewentualnie kwestia dużego poboru prądu. Zauważyłem, że błąd - podobnie jak u Mansonera - wyskakuje tylko rano zaraz po ruszeniu z miejsca. Dodam, że problem kiedy wystapił ostatnio nie został zapisany w komputerze (mechanik mówi, że komp nic nie wskazywał. Poprzednio był błąd czujnika obrotu auta wokół osi). System VDC, po skasowaniu błędu, tzn. ponownym uruchomieniu silnika, działa znakomicie o czym miałem okazję przekonać się wielokrotnie przy okazji ostatnich mrozów i intensywnych opadów sniegu.
Jeśli komuś uda się trwale wyeliminować ten błąd dalcie znać.