Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: rak mocy przy max otwarciu przepustnicy i po przekroczeniu 4500 obr.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ja co prawda nie mam lpg, ale przerabiałem podobną usterkę z miesiąc temu. Strasznie szarpał na zimnym, nie chciał przekroczyć około 4000obr/min. Na rozgrzanym w miarę jeździł. Po wymianie przepływki chodzi jak złoto, czuć przyrost mocy i dużo lepiej się zbiera. Acha, no i u mnie błędu nie wywalał żadnego, podobno wcale nie musi - dlatego raczej lepiej nie kupować używanych przepływek...

    --
    Yoozef

  2. #12
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Nie widać, aby miał gdzieś łapać lewe powietrze. Znalazłem podobny post na forum dotyczący sondy lambda i opisana tam sytuacja pasuje do mojej.
    Co do przepływki jeszcze jedno pytanko - czy do 3.0 mogę włożyć przepływkę z JTD ? Na allegro znalazłem przepływkę Boscha, która wg sprzedającego jest do benzyn i diesli m.in. Alfy.
    Ostatnio edytowane przez Alfa166Nero ; 02-02-2011 o 20:38

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Lambdę jak dobrze pamiętam także brałem pod uwage tylko u Ciebie nie zgadza mi się że na zimnym to samo.

    Przepływkę dobierasz po numerach a nie po tym że wg sprzedającego jest ok.
    Tylko Bosch, inne wynalazki kosztują podwójnie.

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Panowie, trochę Was muszę sprostować, kolega używa potocznej nazwy "sekwencja" więc ma wtrysk LPG w fazie lotnej, czyli IV generacja. I teraz tak, do prawidłowej pracy tego typu instalacji LPG wymagana jest sprawność osprzętu wtrysku PB. Instalacja nie pomija pracy sondy, przepływomierza ani żadnego innego czujnika z układu wtrysku silnika, może inaczej, zasada działania wtrysku LPG jest taka że czyta on non stop sygnał wtryskiwaczy PB, wiec jeśli szwankuje PB z winy elektroniki auta to szwankuje i LPG, za skład mieszanki, korekty krótko i dlugoterminowe odpowiada ecu wtrysku auta, tak samo jak za dobór mieszanki względem temperatury silnika, sterownik PB nadal cały czas widzi wskazania sondy przy pracy na LPG i koryguje mieszankę [ten typ instalacji LPG nie emuluje sondy, jedynie czasem podpina się z niej sygnał dodatkowo w celu podejrzenia pracy instalacji przy regulacji LPG]. Sam sterownik LPG obrabia tylko sygnał wtrysku PB aby zapewnić prawidłową pracę wtrysków LPG, dodaje korektę po aktualnej temp. gazu, korektę po ciśnienie gazu, i stały współczynnik uwzględniający różnicę w wydajności wtrysków LPG/PB.

    Jeśli auto na LPG pracuję "poprawnie" a problemy są jedynie z jazdą na PB to wyjścia są dwa:
    - rozjechana adaptacja sterownika wtrysku PB przez źle wyregulowaną lub źle dobrane elementy instalacji LPG, wtedy należy zrobić resecik adaptacji sterownika PB i na nowo nauczyć go pracy na PB, przez ten czas nie używać LPG, dopiero gdy auto zacznie znowu poprawnie na PB pracować w pełnym zakresie obrotów regulujemy instalację LPG.


    - jeśli mimo resetu nic się nie zmieniło, auto na LPG śmiga jak należy, na PB nie chce rozwinąć pełnej mocy to przeważnie okazuje się że szwankują:
    a. pompa paliwa - przytarta ze względu na jazdę ze zbyt małym poziomem paliwa w zbiorniku, sprawdzić łatwo, zwłaszcza w V6, podpinamy zewnętrzny manometr do pomiaru ciśnienia paliwa do jednej z list wtryskowych i sprawdzamy ciśnienie paliwa zarówno na biegu jałowym jak i przy pełnym obciążeniu, i wtedy widać z czym problem
    b. wtryski - zapieczone, zdarza się niestety czasem, ratunek myjka ultradźwiękowa


    Sprawa sondy i przepływomierz oczywiście do sprawdzenia ale na postoju w warsztacie tylko pomiar dynamiczny w czasie jazdy. Jednak jeśli byłby problem z przepływką lub sondą byłby i problem wtedy na LPG.

    Narazie tyle, w razie czego pytać dalej, V6 to prosty silnik, łatwy do zdiagnozowania.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:40 ----------

    Cytat Napisał Scorpion Zobacz post
    czy do 3.0 mogę włożyć przepływkę z JTD ? Na allegro znalazłem przepływkę Boscha, która wg sprzedającego jest do benzyn i diesli m.in. Alfy. Ponieważ mam w kolekcji 166 JTD to mógłbym na próbę ją przełożyć do V6.

    Podaj numer wkładki z przepływomierza lub samego korpusu wtedy Ci odpowiem.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #15
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    - rozjechana adaptacja sterownika wtrysku PB przez źle wyregulowaną lub źle dobrane elementy instalacji LPG, wtedy należy zrobić resecik adaptacji sterownika PB i na nowo nauczyć go pracy na PB, przez ten czas nie używać LPG, dopiero gdy auto zacznie znowu poprawnie na PB pracować w pełnym zakresie obrotów regulujemy instalację LPG.
    Zrobiłem to, tzn, pojeździłem na Pb, odłączyłem aku na ponad 12h, po czym zrobiłem na Pb ok. 40 km w różnych warunkach. Niestety nie pomogło.
    pompa paliwa - przytarta ze względu na jazdę ze zbyt małym poziomem paliwa w zbiorniku, sprawdzić łatwo, zwłaszcza w V6, podpinamy zewnętrzny manometr do pomiaru ciśnienia paliwa do jednej z list wtryskowych i sprawdzamy ciśnienie paliwa zarówno na biegu jałowym jak i przy pełnym obciążeniu, i wtedy widać z czym problem
    Poprzedni właściciel tankował do połowy i jeździł do ostatniej kreski, po czym tankował Pb, sam mi zwracał na to uwagę więc chyba uświadomiony. No ale to się okaże na diagnostyce
    wtryski - zapieczone, zdarza się niestety czasem, ratunek myjka ultradźwiękowa
    Też o tym pomyślałem. Na podstawie rozmowy sprzedający sam wiedział, że odpalamy na Pb i czekamy aż się przełączy na lpg. Ale nie sądzę aby ją od czasu do czasu przegnał na samej Pb. Instalacja BRC siedzi w niej około 2 lata.
    Narazie tyle, w razie czego pytać dalej, V6 to prosty silnik, łatwy do zdiagnozowania.
    Też na to liczę Dzięki !
    Przepływkę muszę wyciągnąć z JTD, ale już po Eperze widzę ze numeracja jest różna między JTD i V6

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scorpion Zobacz post
    Przepływkę muszę wyciągnąć z JTD, ale już po Eperze widzę ze numeracja jest różna między JTD i V6

    Tak to nie sprawdzaj ;] Jasne że numery obudów są inne, marketing robi swoje, sprawdź numer samego wkładu pomiarowego w przepływce do V6 powinna siedzieć wkładka z numerem kończącym się na 044 lub 030, i zapewne w Twoim 2.4JTD siedzi ta sama wkładka, przynajmniej powinna ;] Wtedy przełóż sam wkład w obudowę V6 i sprawdź co i jak. Jednak nie możesz też być pewien sprawności przepływki z JTD ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #17
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Wtedy przełóż sam wkład w obudowę V6 i sprawdź co i jak. Jednak nie możesz też być pewien sprawności przepływki z JTD ;]
    Nawet nie wiedziałem, że można wkład wyciągnąć, byłem pewien że to monolit z obudową. JTD chodzi ok, więc powinna być dobra, choć od ostatniej diagnostyki minęło trochę czasu.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    JTD to i bez przepływki prawie że "normalnie" jeździ ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #19
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Wracam do tematu. Rozpocząłem zabawę z Alfadiagiem i sprawa ma się tak:
    Mój ECU to ME2.1 (skasował mi się zrzut z zakładki ECU więc nie wkleiłem)
    I badania - w błędach znalazłem P0130 czyli problem z lambdą. Posprawdzałem parametry, ale ponieważ nie mam mobilnego internetu nie moglem posiłkować się forum. Błąd skasowałem.
    II badanie - uzbrojony w zapisane na dysku co ciekawsze posty dotyczące diagnostyki zrobiłem kilka pomiarów czyli: praca sony na jałowym, praca przepływomierza przy energicznym wciśnięciu gazu do odcięcia oraz z ciekawości praca przepływki podczas jazdy. Wszystko było robine na Pb i po osiągnięciu temperatury silnika 90-100 stopni C. Temperatura w garażu ok. 2 stopnie C.
    Wszystko przedstawiam poniżej wraz z błędem, który póki co nie powrócił. Ciekawostka, że po skasowaniu błędu, opisywane objawy minęły, tzn. bella zbiera się na Pb tak jak na lpg wcześniej.
    Proszę fachowców od diagnostyki o wypowiedzenie się i radę co jeszcze zmierzyć.
    P.S. Jak robicie, że pokazuje wam wartości minimalne w Alfadiag ? U mnie zawsze minimalna to 0.







    Podczas jazdy:
    Ostatnio edytowane przez Alfa166Nero ; 07-02-2010 o 13:00

  10. #20
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Ktoś się wypowie czy wszystko jest ok patrząc na te wykresy ? Może powinienem jeszcze jakieś inne parametry zmierzyć ?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-11-2015, 16:03
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 18:54
  3. Pomóżcie!Odcinanie paliwa przy 4500 obr/min
    Utworzone przez Gierzu w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-01-2010, 09:02
  4. Utrata mocy AR 147 1.9JTD po przekroczeniu 3tys. obrotów
    Utworzone przez gulietta w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-07-2009, 17:43
  5. brak mocy po przekroczeniu 5000obr/min -166
    Utworzone przez smuz w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-08-2007, 16:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory