Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: czyżby lekarstwo na falowanie obrotów ?

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie czyżby lekarstwo na falowanie obrotów ?

    - zgłosił się użytkownik alfy TS 1.8 z 2000 roku z ECU M1.5.5
    - jego problemy to falowanie na zimnym, rozgrzanym, przy dojeżdzaniu do swiateł, przy toczeniu sie samochodu ale nie na biegu jałowym. ( dziwne ).
    - auto w krótkim okresie miała wymienione sondy, silnik krokowy oraz przepustnicę.
    - sondy nowe, silnik krokowy nowy , przepustnica tzw. regenerowana ( nie wiem co to znaczy, to relacja użytkownika).
    - po diagnostyce , która nie wykryła żadnego odchylenia od normy dla tego modelu , moja decyzja była krótka -- upgrejdujemy oprogramowanie, z wersji 0.46 do 0.66
    - tak też zrobiono, po adaptacji nareszcie cisza z falowaniem.
    - mineło 3 tygodnie i użytkownik dzwoni że znowu faluje , czyli jest tak jak było.
    - dobrze się stało , że razem z kolegą z forum wykonaliśmy testy oraz czyszczenie wtryskiwaczy.
    - dlatego proponuję aby w tym konkretnym modelu wykonać czyszczenie wtryskiwaczy.
    - po wyjęciu listwy paliwowej testy wykazały że wydajność wtryskiwaczy jest dość duzo zaniżona.
    - przy testowaniu impulsami 5 msek, z przerwa 10 msek , oraz dla 2.000 impulsów, w menzurce zebrało sie tylko około 30 ml zółtego płynu.
    - kąt wiązki strugi paliwa dobry, około 30 stopni.
    - po czyszczeniu w specyfiku WYNN oraz w wannie ultradżwiekowej 50 W, kolejne testy wtryskiwaczy.
    - po czyszczeniu wtryskiwaczy - przy testowaniu impulsami 5 msek, z przerwa 10 msek , oraz dla 2.000 impulsów, w menzurce zebrało sie teraz około 43 ml zółtego płynu.
    - czyli wzrost wydajności około 47 % , szybko zakladamy listwę paliwową, bez żadnej adaptacji, resetu parametrów uruchamiamy silnik i jazda kontrolna.
    - czas wtrysku na biegu jałowym przed czyszczeniem około 3.6 msek, po czyszczeniu 3.07 msek.
    - brak falowania, płynne przejścia z wyższych na niższe obroty, chyba przyrost mocy tak do tych 3.000 obrotów, uruchomienie silnika za pierwszym razem.
    - kto wie jak obliczyc z tych danych wydajnośc wtryskiwacza w ml/min ?

    - STOP , to jest alfa, dopiero od wyczyszczenia wtryskiwaczy mineło 2 dni, jeszcze trochę poczekamy z końcowymi wnioskami.


    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-01-2010 o 17:10
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wydajność wtryskiwacza po wyczyszczeniu w ml/min wyniesie:

    - czas trwania próby: (0,005+0,010)x2000=30,0 sek
    - wydajność wtryskiwacza w czasie próby: 43 ml
    - wydajność wtryskiwacza w czasie 1 min, czyli 60 sek wyniesie 43x2=86 ml

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    dzieki, wyglada że to proste, jak mogłem tego nie widzieć, chyba ten nowy rok coś dał po oczach.

    - czas trwania próby: 5 msek x 2000= 10,0 sek, impuls aktywny.!
    - wydajność wtryskiwacza w czasie próby: 43 ml
    - wydajność wtryskiwacza w czasie 1 min, czyli 60 sek wyniesie 43 x 6= 258 ml.
    - a nasze wtryskiwacze maja wydajność fabryczną około 187 ml/min.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 02-01-2010 o 13:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ale wczoraj dałem plamę, uwzględniając całkowity czas trwania próby. Oczywiście trzeba do obliczeń przyjąć tylko czas otwarcia wtryskiwacza podczas próby. Mi też chyba ten nowy rok coś zamieszał. Właśnie otworzyłem komputer, żeby się poprawić, ale kolega bubu321 już zdążył mnie wyręczyć - dzięki.
    Pozostaje jeszcze przeanalizować, dlaczego stary wtryskiwacz ma znacznie większy wydatek niż nowy. Czyżby jego rozkalibrowanie było aż tak duże?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-01-2010 o 07:53

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    rozkalibrowanie tych wtryskiwaczy było zerowe, w czasie 30 minut nie pokazała sie ani jedna kropla paliwa.
    - tylko wtryskiwacze z wkładem ceramicznym po kapieli w wannie ultradzwiekowej zaczynają kapać, przepuszczać.
    - nie dotyczy to wtryskiwaczy firmy Bosch, one nie mają wkładów ceramicznych ani teflonowych.
    - rozkalibrowanie może powstać podczas testowania wtryskiwaczy bez podania cisnienia paliwa, "na sucho" a i tak aby je rozkalibrowac trzeba na sucho je testować około 3 minut.
    - szybciej je uszkodzi inna polaryzacja napięcia zasilania, w tym przypadku wtryskiwacz szybko sie nagrzewa i spali.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 02-01-2010 o 19:53
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wobec tego jak wytłumaczyć znacznie większy wydatek od wartości fabrycznych?
    No chyba, że generator impulsów jest niezbyt dokładny.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-01-2010 o 15:30

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    A może wiecie ile wylewa ml wtryskiwacz w ciągu 1ms? albo kilku ms? Mogą być dane fabryczne.
    dla silnika 1.8 '98 M1.5.5 (czy te 187 ml/min. to aktywne? czy z jakąś przerwą?)

    U mnie nie faluję - falowało przed zmianą sondy - coś z mieszanką było nie tak, a teraz bez adaptacji i resetu po wymianie sondy jak ręką odjął - chyba falowanie nie ma jednego źródła.

    Kiedyś Bubu pisałeś o zaworach wydechowych, że wypalone/nieszczelne mogą być powodem itd.

    Chyba do każdego falowania trzeba podchodzić indywidualnie, albo zrobić tabelke po czym ustąpiło w różnych Alfach i każdy by sprawdzał po kolei od najprostszych przyczyn ;-).

    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 02-01-2010 o 21:45

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - generator jest raczej stabilny, w trybie Test, daje 5.4 msec, 10 msec przerwy.
    - w trybie Clean parametry to 360 -- 375 Hz modulowane, impuls 1.48 msek.
    - jak bedę robił jeszcze czyszczenie wtryskiwaczy to właczę logowanie impulsów aby dokładniej to pomierzyć.

    - falowanie to chyba funkcja wielu zmiennych, jak mamy zrobione prawie wszytkie zmienne to okazuje sie że teraz mała zmiana np. wyczyszczenie odmy, lub zatkanie odmy powoduje to że falowanie znika.
    - dlatego tak trudno podać jednoznaczny przepis a i każdemu co inne pomaga.
    - Panowie i Panie, w końcu taka firma jak Alfa nawet sobie z tym rady nie mogła dać !!!!!

    - ponizej dane wtryskiwaczy do silników 1,.6, 1.8, 2.0 i wyższych
    - zbytnio wydajnością się nie różnią.

    2.0 TS 16v 0261 204 948 155 KM 932A 178,1 cc/min.

    2.5 v6 - 0 280 156 039 (192 KM - 932A11) 0 280 150 702 (190 KM- 932A1) - 182/200 cc

    3.2 v6 - 0 280 156 038 - 229 cc

    3.0 v6 - 0 280 156 038 (220 KM - 936A11) / 0 280 150 701 (226 KM- 936A1) 229/249 cc
    - jeszcze inne dane znalezione na sieci, róznice sa minimalne, zalezne chyba od techniki pomiarowej.

    Wtryskiwacz benzyny Jetronic Bosch 0 280 155 769
    182 cm/min 14.5 ohm 3.0 bar

    ZASTOSOWANIE:

    Fiat 1.4 1.6 1.8
    Alfa 145 146 1.4i
    Alfa 166 2.0 16 V
    Alfa 147 1.6
    Alfa 156 1.6 1.8
    ALFA 147, 5dr CSE 1,6 T SPARK MANUE , 0280155769
    ALFA 156, 2,0 16V , 0280155769
    ALFA 156, 2,0 16V , 0280155769 BOSCH
    ALFA 166, 2,0 16V.0280155769 , 0280155769.2,0 16V 4 ST i PASE
    ALFA 166, 2,0 TS AC ABS , 0280155769
    ALFA 166, 4dr SED 2,0I 16V TS 5V , 4 ST PA RÖR 0280155769
    ALFA 166, 4dr SED 2,0TS 5VXL , BOSCH 0280155769
    ALFA 166, 2,0 TS AC ABS , 0280155769
    ALFA 166, 4dr SED MANUELL 5V , 4ST ORANGE 0280155769
    ALFA 166, 4dr SED 2,0TS 5VXL , BOSCH 0280155769
    ALFA ROMEO
    ALFA ROMEO 145 (930): 1.4 i.e. 16V Twin Spark 1.6 i.e. 16V Twin Spark 1.8 i.e. 16V 2.0 16V Quadrifoglio
    ALFA ROMEO 146 (930) : 2.0 16V Quadrifoglio 1.4 i.e. 16V Twin Spark 1.6 i.e. 16V Twin Spark 1.8 i.e. 16V Twin Spark
    ALFA ROMEO 147 (937) : 1.6 16V Twin Spark ECO (937AXA1A) 1.6 16V Twin Spark (937AXB1A) 2.0 16V Twin Spark (937AXC1_)
    ALFA ROMEO 156 (932) : 1.8 16V Twin Spark (932A3) 2.0 16V Twin Spark (932A21__) 2.0 16V Twin Spark (932A2) 1.6 16V Twin Spark (932A4) 1.8 16V Twin Spark (932A31__)
    ALFA ROMEO 156 (932) Sport Wagon : 2.0 16V Twin Spark (932B21__) 2.0 16V Twin Spark (932A2) 1.6 16V Twin Spark. (932A4) 1.8 16V Twin Spark (932B31__) 1.8 16V Twin Spark (932A3)
    ALFA ROMEO 166 (936) : 2.0 Twin Spark (936A3B__) 2.0 Twin Spark (936A3A__)
    ALFA ROMEO GT : 1.8 TS
    ALFA ROMEO GTV (916C_) : 1.8 16V (916C3) 2.0 Twin Spark 16V (916C2C)
    ALFA ROMEO SPIDER (916) : 1.8 16V (916S3) 2.0 Twin Spark 16V (916S2C00)

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-01-2010 o 10:35
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zastanawiam się, czy tu nie ma jakiegoś błędu, jak chodzi i organizację doświadczenia. Dobrze byłoby otworzyć wtryskiwacz na dłuższy czas, np. 10-20 s i wtedy zmierzyć jego wydatek. Mnożenie tysiący impulsów przez krótki czas otwarcia prowadzi do wielokrotnego nakładania się błędów. Trzeba też pamiętać, że w czasie taiego krótkiego otwarcia wydatek wtryskiwacza będzie zmieniał się w zależności od uniesienia iglicy, a to jeszcze bardziej pogłębia błąd pomiaru i nie pozwala na uzyskanie właściwych danych.

  10. #10
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Tak sobie kombinowałem i przeliczałem :
    http://www.rceng.com/technical.aspx
    http://www.teglerizer.com/fi/fi_injectorsizes.html

    Różnicy dużej nie ma.

    SG0240 mi się zdaję, że lepiej testować w środowisku w podobnym w jakim one pracują, wtedy można wyłapać czy np. iglica po czasie się nie zacina itd.

    Dzięki za dane fabryczne!

Podobne wątki

  1. Falowanie obrotów 2.4 JTD
    Utworzone przez aj1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 14:51
  2. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  3. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 22:10
  5. [146] falowanie obrotów
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 18:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory