Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Problem z przelaczniem na lpg

  1. #1
    selius
    Gość

    Domyślnie Problem z przelaczniem na lpg

    Czesc mam problem z przelaczaniem z benzyny na gaz jak jest zimny... Dzisiaj zrobilo sie troche zimno -12 c wiec jak wiadomo samochod musi sie dluzej nagrzewac zeby przelaczyl sie na lpg, ale mam 90 c tem na zegarach a dalej nie chce przelaczyc sie na lpg ;/ Dodam ze nie jest tak za kazdym razem, prawie zawsze przy pierwszej jezdzie w minusowe temperatury. Na przelaczniku od lpg swieci sie czerwona kontrolka czyli tak jakby nie mial prawidlowej tem. Z tego co pamietam to rok temu nie mialem z tym problemu a przez ten czas nic tam nie grzebalem. Mozliwe ze padl czujnik tem w parowniku? Moze jakies inne pomysly?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar r0bertos
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 105KM Bianco Ghiaccio
    Postów
    402

    Domyślnie

    Witam

    Podepne sie pod temat; Ja mam podobny problem tylko u mnie kontrolka od gazu sie swieci a mimo to spala benzyne. Bylem u gazownika i zmienil temp w ktorej ma sie przelaczac z GAZU NA BENZYNE jesli temp gazu spadnie do 0. Przez 2 tygodnie bylo wszystko ok. Dzisiaj wracajac do domu(~170km) spalal mi benzyne a zbiornik z gazem jest pelny. Co to moze byc bo juz dwoch gazownikow to robilo a dalej problem powraca. Moja instalacja to Stag-4, reduktor Tomasetto, wtryskiwacze Magic Jet.

  3. #3
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj mialem taka sytuacje ze mialem tem ponad 90 c, jezdzilem po miescie caly czas na benzynie bo nie chcial sie przelaczyc na gaz ale musialem isc do sklepu i zostawilem samochod na parkingu na 5 min, gdy wrocilem odpalilem silnik i zapalila mi sie na przelaczniku pomaranczowa kontrolka znaczaca zeby moge przezucic na lpg. Przezucilem i samochod normalnie jezdzil... czego to moze byc wina?

  4. #4
    rafał 29
    Gość

    Domyślnie Problem z przelaczniem na lpg

    Zacznij od tego czy jeżeli auto osiągnie temperatur do przełączenia to czy reduktor też jest ciepły , czasami też czujnik temperatury na reduktorze lubi się wysunąć z mocowania i oszukuje ,najlepiej by bylo pojechać do gazownika zostawić auto wystudzić i monitorować co się dzieje ,może też być uszkodzony czujnik temperatury lub jego obwód (przetarty kabelek) sam zakładam instalacje więc wiem że takie rzeczy się zdarzają .

    ---------- Post dodany o godzinie 21:25 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:11 ----------

    Sprawdz sobie poziom płynu chłodniczego ,to on ogrzewa twój reduktor jeżeli będzie niski stan auto ci się nie przełączy.

  5. #5
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Reduktor jest normalnie cieply wiec plyn dochodzi, a plynu tez mam tyle ile powinno byc w ukladzie. Pewnie wina lezy po stronie czujnika ;/ drogi jest taki czujnik do mojej instalacji? BRC sequent 24

  6. #6
    rafał 29
    Gość

    Domyślnie Problem z przelaczniem na lpg

    Sequent 24 jest bardzo dobrą instalacją i do niego raczej nic nie jest tanie ,ale często w tej instalacji lubiał się zacinać czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej jeżeli takowy masz bo w nowszych wersjach występował już nie na listwie tylko jako osobny element i wtedy był niezawodny i też mimo że temperatura byla odpowiednia auto raz się przełączało a raz nie.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał r0bertos Zobacz post
    Witam

    Podepne sie pod temat; Ja mam podobny problem tylko u mnie kontrolka od gazu sie swieci a mimo to spala benzyne. Bylem u gazownika i zmienil temp w ktorej ma sie przelaczac z GAZU NA BENZYNE jesli temp gazu spadnie do 0. Przez 2 tygodnie bylo wszystko ok. Dzisiaj wracajac do domu(~170km) spalal mi benzyne a zbiornik z gazem jest pelny. Co to moze byc bo juz dwoch gazownikow to robilo a dalej problem powraca. Moja instalacja to Stag-4, reduktor Tomasetto, wtryskiwacze Magic Jet.
    Sprawdz obie przewod sygnałowy sterownika gazu ktory jest podpiety pod cewke zapłonowa.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Mam BRC plug and drive ale myślę że oprzyczyna będzie podobna.
    W ustawieniach instalki jest temperatura silnika przełączenia na gaz ale tez jest temparatura powietrza poniżej której jedzie tylko na benzynie(nie wiem po co). U mnie temperatura powietrza ustawiona była na -15 i poniżej (były takie mrozy) nie przełączał sie na gaz mimo ze temperatura silnika była 90 'C. Dopiero po jakims czasie (dłuuugim) gdy pod maska zrobiło sie troche cieplej czujnik pokazywał wiekszą temp powietrza i przełaczenie było mozliwe. Więc przy długim czasie oczekiwania na przełączenie przy wysokiej już temp silnika stawiałbym na to bo może być ustawione np. na -10 albo więcej . Jesli ktos ma program BRC i interfejs(wg mnie warto) to to jest w opcjach "changeover". Gdy sobie zmieniłem na - 20 problemu nie ma
    Ostatnio edytowane przez metan ; 17-01-2010 o 15:18

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Mam trochę podobny problem - na szczęście mniej uciążliwy

    Temp przełączania mam 30'C i minimalną temp gazu +5'C. Jak rano odpalę, po ok. 1km przełącza na gaz, ale ostatnio próbuje przełączyć i nie udaje się - wraca na benzynę. Wtedy ręcznie ustawiam benzynę i po chwili próbuję wrzucić gaz. Udaje się zazwyczaj pod koniec 2. kilometra. Za bardzo mnie to nie boli, ale zastanawiam się, bo to moja druga zima z tą instalką, a problem pojawił się dopiero teraz. I to w sumie tej zimy były już nieco większe mrozy i wtedy problemu nie było...

    Pozdrawiam
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  10. #10
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Metan a skad jestes? Mialbys troche czasu to bym podjechal do Ciebie na chwile i bys mi to przestawil? Trudno sie umowic z moim gazownikiem a do tego on chce byc zawsze madrzejszy ode mnie...

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory