Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Wymiana Body Komputera w 147

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie Wymiana Body Komputera w 147

    Coś od pewnego czasu pobiera mi prąd z akumulatora na postoju, po 2 dobach postoju auta w garażu nie odpala. Pierwsze co zrobiłem to pomiar amperomierzem na postoju i tu zarówno przy włączonym alarmie czy bez niego wynosi 0,22A (mam nowy akumulator Varta 60Ah). Wyciągałem również wszystkie bezpieczniki by sprawdzic jakie urządzenie może powodować to rozładowanie, jednak nic nie spadło. Odłanczałem również po kolei wszystkie urządzenia radio, rozrusznik, alternator itp i dopiero po odłączeniu Body od skrzynki bezpieczników licznik mernika wskazał 0,00A. Niedużo mysląc rozebrałem Body i widoczny jest przypalony układ scalony na płycie. Zamówiłem już używany body od mojej wersji silnikowej i nawet wyposażenia w celu sprawdzenia na sucho czy pobór prądu zniknie.

    I tu po po długim wywodzie pojawia się pytanie jak jest z wymianą Body?
    z tego co wyczytałem na forum napewno bedzie problem z immo i jak to najprosciej zrobic? chętnie też bym go całkiem usunoł bo posiadam tylko jeden kluczyk a dorobienie drugiego troche kostuje juz nie mówiąc ze Body jest z całkiem nieznanego auta. Czy jest wogóle możliwość przegrania pamięci starego body do tego używanego?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    poszukaj całego kompletu,najlepiej z anglika,

    czyli body komp.stacyjka z kluczykami i immobilaizer.


    moja druga ulubienica...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    tak to prosta operacja , przegranie zawartości.
    - zobacz tutak www.ko-car.pl
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    dzieki za podpowiedzi. Najkorzystniej bedzie przegranie zawartośći body, ale co do kompletu z anglika czy naprawde wystarzy sam Body i kluczyk?? myślałem ze immo zapisany jes tez w ECU (czyli ECU+Body+kluczyk).

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    trochę to trwało ale w końcu się udało najpierw kupiłem drugi body ale pomimo starań elektronika nie dało się go zaprogramować. Zrzucił dane ze starego body na nowe (używane) auto odpalało ale kilka funkcji takich jak kierunkowskazy, centralny czy szyby nie działały. Ostatnią próbą było przelutowanie układu scalonego do orginalnego body i wszystko wróciło do normy koszt naprawy 60zł używane body + 10 zł przelutowanie układu u znajomego elektronika

    ps. w firmie KoCar koszt body to 650 zł i tak taniej i bez ryzyka od kupowania czałego zestawu który też może okazać się uszkodzony.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar DiReCtX
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Beskidy
    Auto
    Giulietta QV & Punto Evo Abarth
    Postów
    42

    Domyślnie

    Witam ostatnio też udało mi się naprawić body koledze po zalaniu woda, dwa scalaki od sterowania kierunkami i przeciwmgielnymi, włącznie z dwoma diodami się wypaliły, koszt części niecałe 100zł, jeśli można wiedzieć które u Ciebie scalaki były wypalone jakie oznaczenia miały bo ciekaw jestem które u Ciebie poleciały
    Dzieki Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM oraz 156 1.9 JTD 16v 126 KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    VNQ810M i naszczęście tylko jeden po prawej stronie nad złączem obd.
    Ciężko go dostac nowego bo już ich nie produkują.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar DiReCtX
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Beskidy
    Auto
    Giulietta QV & Punto Evo Abarth
    Postów
    42

    Domyślnie

    U niego poleciały te z krańcu płytki bodajże VNQ830 udało mi sie je dostać w Farnell w miarę za rozsądna cenę ale tych co ty wymieniałeś już brak choć nie wiem czy nie wystarczyły by VNQ810, pozostaje odzysk ale jak się chce to można w miare w rozsądnych pieniądzach naprawić body, a nie wymieniać cały za około 700zł i przeprogramowanie procka
    Dzieki za info
    Pozdro

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-03-2017, 13:21
  2. Alfa 147 1.6 Eco wymiana ECU i Body na 2.0
    Utworzone przez adrian14831 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-07-2015, 23:15
  3. Wymiana komputera 1.6 ts
    Utworzone przez honza w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 07:02
  4. [159] pomoc elektryka ominięćie body komputera
    Utworzone przez piotr197308 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-12-2011, 19:24
  5. [146] jak z wymiana komputera?
    Utworzone przez ja4777 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 09:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory