Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: palnik xenonowy spalony?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    156
    Postów
    366

    Domyślnie palnik xenonowy spalony?

    witam

    Troszkę pogrzebałem na forum ale ciężko coś sensownego znaleźć w takiej ilości tematów.
    Opiszę problem, wczoraj przestał się zapalać xenon od strony kierowcy, wcześniej zdarzało mu się lekkie mruganie.
    Czy diagnoza to uszkodzona przetwornica czy raczej stawiać na uszkodzenie palnika?
    Czy palniki w alfie 156 rocznik 2004 maja symbol D2S czy D2R?
    W jaki sposób można ściągnąć cała lampę, ewentualnie jak najprościej dostać się do palnika.
    W jakim miejscu jest umiejscowiona przetwornica.

    z góry dzięki za wszelkie pomocne odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    763

    Domyślnie

    Cytat Napisał spoker Zobacz post
    Troszkę pogrzebałem na forum ale ciężko coś sensownego znaleźć w takiej ilości tematów. Opiszę problem, wczoraj przestał się zapalać xenon od strony kierowcy, wcześniej zdarzało mu się lekkie mruganie. Czy diagnoza to uszkodzona przetwornica czy raczej stawiać na uszkodzenie palnika? Czy palniki w alfie 156 rocznik 2004 maja symbol D2S czy D2R? W jaki sposób można ściągnąć cała lampę, ewentualnie jak najprościej dostać się do palnika. W jakim miejscu jest umiejscowiona przetwornica.
    Z tego, co piszesz, wywnioskować można że najzwyczajniej palnik zakończył żywot. Skoro wcześniej mrugał, to musiał też świecić bardziej żółtą, niż białą barwą.
    Przetwornica sama z siebie nie "pada", a umiejscowiona jest prawdopodobnie od spodu lampy (do potwierdzenia, przez fachowców).
    Palnik D2S stosuje się w reflektorach soczewkowych, a D2R w zwykłych bez soczewek -> http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16165.D2S.D2R.roznice - w Belli masz na pewno reflektor soczewkowy, tak jak u mnie. Należy wymienić oba palniki na raz - cena ok 140 PLN/sztukę -> http://www.allegro.pl/search.php?str...ik+d2s+philips

    Odpowiadając na resztę pytań: lampa przymocowana jest od góry i od spodu, a więc raczej nie da się jej wyjąć bez zdjęcia zderzaka, ale można dostać się do palnika bez jej demontażu, tylko wymaga to zgrabnych palców, małego śrubokręta i sporo cierpliwości i precyzji.

    Widzę, że masz pod maską ropniaka 2.4, czyli do reflektora prawego (od strony pasażera) dobrać się można odkręcając i unosząc do góry zbiornik z płynem wyrównawczym chłodnicy - wężyki są gumowe, więc jest niezłe dojście... a następnie odkręca się okrągłą zaślepkę (z napisem HIGH VOLTAGE) na 3 śrubkach, zdejmuje kostkę z napięciem obracając ją o 90 stopni w lewo, a następnie obraca się i wyjmuje żarnik z plastikowym uchwytem, w który jest włożony - wymieniałem ostatnio, ale było zimno i nie zrobiłem niestety fotek.
    Żeby dobrać się do lewego reflektora (od kierowcy), trzeba na pewno zdjąć plastikową osłonę rury na prawo od akumulatora i być może inne... i spróbować rozkręcić i wyjąć żarnik podobnie jak w prawym reflektorze. Ogólnie - jest trochę gimnastyki

    Pozdrawiam,

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Gereme
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 Ti 1,9 JTD 16V SportWagon, obecnie jest Alfa Romeo BRERA 2.4 JTDm 210 KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Sprawdź najpierw czy wszystkie kable (szczególnie masowe) mają dobry styk. U mnie prawy reflektor delikatnie mrugał, a czasami żarnik nie świecił. Przyczyną okazał się poluzowany przewód masowy.
    ...no ALFA, no fun !!!

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    156
    Postów
    366

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gereme Zobacz post
    Sprawdź najpierw czy wszystkie kable (szczególnie masowe) mają dobry styk. U mnie prawy reflektor delikatnie mrugał, a czasami żarnik nie świecił. Przyczyną okazał się poluzowany przewód masowy.
    dokładnie takie same objawy jak twoje miałem, aż do niedzieli bo wtedy poprostu przestał świecić.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Gereme
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 Ti 1,9 JTD 16V SportWagon, obecnie jest Alfa Romeo BRERA 2.4 JTDm 210 KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Nie napisałem wcześniej. Po sprawdzeniu i dokręceniu wszystkich połączeń żarnik ożył i świeci do dnia dzisiejszego ...
    ...no ALFA, no fun !!!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    Przetwornica sama z siebie nie "pada", a umiejscowiona jest prawdopodobnie od spodu lampy (do potwierdzenia, przez fachowców).
    Tak właśnie ,jest pod spodem reflektora ,żeby się tam dostać potrzebne jest ściągniecie zderzaka ,i dla uspokojenia przetwornice tez padają jestem po wymianie dwoch przetwornic ,a przyczyna była wilgoć w reflektorze ,i na to trzeba zwrocic uwage ,jeśli ci zaparowuje to musisz go uszczelnić zanim wbudujesz nowa przetwornice .

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    156
    Postów
    366

    Domyślnie

    oba reflektory zawsze były suche ale faktycznie zauwazyłem ze bedac blisko sciany lub innej przeszkody na obrzezach poswiaty były delikatne czerwonawe nalecialosci, wyczytalem ze to swiadczy o konczacych sie palnikach, teraz niewiem czy wymieniac od razu na nowy czy lepiej sprawdzic dokladniej czy to nie przetwornica.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał spoker Zobacz post
    oba reflektory zawsze były suche ale faktycznie zauwazyłem ze bedac blisko sciany lub innej przeszkody na obrzezach poswiaty były delikatne czerwonawe nalecialosci, wyczytalem ze to swiadczy o konczacych sie palnikach, teraz niewiem czy wymieniac od razu na nowy czy lepiej sprawdzic dokladniej czy to nie przetwornica.
    Nieprawda padajacy żarnik przeważnie świeci coraz słabiej a mruganie zarnika to tak jak koledzy napisali brak styku , przetwornica raczej jest odporna na wilgoć

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Gereme
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 Ti 1,9 JTD 16V SportWagon, obecnie jest Alfa Romeo BRERA 2.4 JTDm 210 KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Stawiałbym na żarnik, a nie na przetwornicę, kiedyś i tak trzeba kupić żarniki, może warto zaryzykować ? A może warto przełożyć sam żarnik z tej sprawnej lampy i w ten sposób sprawdzić czy przetwornica pracuje ?
    ...no ALFA, no fun !!!

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał spoker Zobacz post
    teraz niewiem czy wymieniac od razu na nowy czy lepiej sprawdzic dokladniej czy to nie przetwornica
    Jeśli włożysz palnik ,i nie odpali nic ci innego nie pozostanie .

Podobne wątki

  1. spalony tweeter
    Utworzone przez wiertar w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 22:16
  2. Czy żarnik xenonowy się kończy?
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-03-2010, 17:48
  3. [145] spalony czujnik stopu
    Utworzone przez wamax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-02-2009, 21:11
  4. [155] 2.5 V6 spalony bezpiecznik
    Utworzone przez muzzy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-08-2008, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory