Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: mam błędy, co robić dalej?

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Ona powinna tak lekko chodzić że jak dmuchniesz ustami to powinienes przestawic kierownice. A od turbiny to dochodzi do 1,2 bara
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Ona powinna tak lekko chodzić że jak dmuchniesz ustami to powinienes przestawic kierownice. A od turbiny to dochodzi do 1,2 bara
    No tak ale jak dmucham ustami w gruszkę to nie jestem w stanie przestaic tej sztangi nawet jeżeli jest ona całkowicie odłączona od zmiennej geometri wymaga to wiekszego ciśmnienie czy tak powinno byc czy powinienem ją prestawic ustami także?

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Może masz "gruszkę" od innej turbawki (z mocniejszą sprężyną) albo zatarty tłoczek - ja swoją bez problemu przestawiam
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Może masz "gruszkę" od innej turbawki (z mocniejszą sprężyną) albo zatarty tłoczek - ja swoją bez problemu przestawiam
    a da się jakoś sprawdzic czy ta gruszka jest odpowiednia

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Też ciekawi mnie to pytanie, bo mam nową Turbine wsadzoną do mojego auta... także mowy o zabrudzonych, zapieczonych kierownicach nie ma.

    Nowa w sensie zregenerowana nowa chodzi wszystko pięknie ale jak miałem Ją w rękach to chciałem sprawdzić gruche czy się ruszy... to gdy robię to rękami to ani drgnie (tak powinno być?), w jabliższym czasie zdemontuje ten wężyk od gruchy i dmuchne ustami czy się ruszy oraz sprawdze też czy leci powietrze na tą gruche.

    Bo skoro jest nowa zregenerowana to powinno wszystko być ok.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    [QUOTE=Izane;267193]chodzi wszystko pięknie ale jak miałem Ją w rękach to chciałem sprawdzić gruche czy się ruszy... to gdy robię to rękami to ani drgnie (tak powinno być?),

    No właśnie u mnie tak samo reką nie można przestawic gruszki więc chyba coś nie tak?

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Bo turbawka może byc o.k. a sama "grucha" do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    A wiesz gdzie można kupic sama gruszkę?

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Ona powinna tak lekko chodzić że jak dmuchniesz ustami to powinienes przestawic kierownice. A od turbiny to dochodzi do 1,2 bara
    Dzisiaj mając wolny czas po raz drugi wyjąłem turbinę w celu sprawdzenia co z tą "gruchą" czemu po mimo czyszczenia kierownic nie przestawia zmiennej geometri przy przegazowaniu na biegu jałowym. Z tym że tym razem pojechałem z nią do zakładu regenerującego turbiny i oni mi dopiero wyjaśnili że przy tej turbinie na biegu jałowym nic się nie przestawi, dopiero w czasie jazdy jest osiągane odpowiednie ciśnienie które przestawia "gruchę" a ona zmienną geometrie. Także w tym przypadku dmuchanie ustami nic nie daje ponieważ jest za małe ciśnienie. pozostaje już tylko cieszyc się jazdą i nie zapalającą się "marchewką"

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Ciśnienie kontrolne (czyli takie które przestawia sztangę) tej turbiny to 0,7bara. Turbina daje ponad dwa razy tyle, więc jak ktos przegazuje ci silnik na postoju to powinienes zaobserwować ruch sztangi. Dziwne że panowie w warsztacie nie zrobili tego jak powinni - wystarczyło podać cisnienie ze zwykłej pompki do kół i sprawdzić ten siłownik. Na początku pisałem o sterowaniu turbiny, więc nic odkrywczego ci panowie nie przekazali:
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    ... wszystkie silniki 2,4JTD montowane w alfach romeo miały i mają zmienną geometrię turbiny. Różnica jest tylko w sterowaniu te pierwsze miały ją sterowaną ciśnieniem doładowania, a późniejsze wersje podciśnieniem za pośrednictwem zaworu overboost. Masz siłownik na turbinie ("gruchę") i wężyk który idzie do nie - to jest sterowanie zmienną geometrią. Na siłownik podaje się odpowiednie cisnienie i sprawdza wielkość przesunięcia sztangi
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 20-01-2010 o 09:29
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:52
  2. Czy coś zamarza ? Co robić ?
    Utworzone przez kamspox w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-01-2013, 10:03
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 21:06
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 13:39
  5. Niewiem Co robić :(
    Utworzone przez Grubas300 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-06-2010, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory