Ona powinna tak lekko chodzić że jak dmuchniesz ustami to powinienes przestawic kierownice. A od turbiny to dochodzi do 1,2 bara
Ona powinna tak lekko chodzić że jak dmuchniesz ustami to powinienes przestawic kierownice. A od turbiny to dochodzi do 1,2 bara
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Może masz "gruszkę" od innej turbawki (z mocniejszą sprężyną) albo zatarty tłoczek - ja swoją bez problemu przestawiam
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Też ciekawi mnie to pytanie, bo mam nową Turbine wsadzoną do mojego auta... także mowy o zabrudzonych, zapieczonych kierownicach nie ma.
Nowa w sensie zregenerowana nowachodzi wszystko pięknie ale jak miałem Ją w rękach to chciałem sprawdzić gruche czy się ruszy... to gdy robię to rękami to ani drgnie (tak powinno być?), w jabliższym czasie zdemontuje ten wężyk od gruchy i dmuchne ustami czy się ruszy oraz sprawdze też czy leci powietrze na tą gruche.
Bo skoro jest nowa zregenerowana to powinno wszystko być ok.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KMAlfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KMAlfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16
Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack
"Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"
[QUOTE=Izane;267193]chodzi wszystko pięknie ale jak miałem Ją w rękach to chciałem sprawdzić gruche czy się ruszy... to gdy robię to rękami to ani drgnie (tak powinno być?),
No właśnie u mnie tak samo reką nie można przestawic gruszki więc chyba coś nie tak?
Bo turbawka może byc o.k. a sama "grucha" do wymiany
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
A wiesz gdzie można kupic sama gruszkę?
Dzisiaj mając wolny czas po raz drugi wyjąłem turbinę w celu sprawdzenia co z tą "gruchą" czemu po mimo czyszczenia kierownic nie przestawia zmiennej geometri przy przegazowaniu na biegu jałowym. Z tym że tym razem pojechałem z nią do zakładu regenerującego turbiny i oni mi dopiero wyjaśnili że przy tej turbinie na biegu jałowym nic się nie przestawi, dopiero w czasie jazdy jest osiągane odpowiednie ciśnienie które przestawia "gruchę" a ona zmienną geometrie. Także w tym przypadku dmuchanie ustami nic nie daje ponieważ jest za małe ciśnienie. pozostaje już tylko cieszyc się jazdą i nie zapalającą się "marchewką"
Ciśnienie kontrolne (czyli takie które przestawia sztangę) tej turbiny to 0,7bara. Turbina daje ponad dwa razy tyle, więc jak ktos przegazuje ci silnik na postoju to powinienes zaobserwować ruch sztangi. Dziwne że panowie w warsztacie nie zrobili tego jak powinni - wystarczyło podać cisnienie ze zwykłej pompki do kół i sprawdzić ten siłownik. Na początku pisałem o sterowaniu turbiny, więc nic odkrywczego ci panowie nie przekazali:
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 20-01-2010 o 09:29
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)