Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Koniec Alfy Romeo?

  1. #11
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Po co dajesz mi takie idiotyczne rady? Dlaczego od razu skrajnosci jak BMW? A dołuję, bo widzę, co się dzieje. Mam alfę od paru lat, przymierzam się w tym roku ambitnie do nowej (159, genialne auto) ale w perspektywie pozniejszej, za 3, 4 lata (tyle mniej wiecej jeżdzę jednym autem) widać to, co widać.
    Ty patrzysz przez pryzmat fana, "bedzie dobrze, bedzie fajnie, marka da radę". Ja patrze w sposob analityczny. Zobacz na chłodno co sie dzieje. O wyczyszczeniu rynków z marki Lancia MOWI SIE JUZ OFICJALNIE. Prawda? Saab już nie zyje, chociaz jakies ekipy desperatów probują wymyslać jakies metody ratunku jeszcze. Wypowiedzi szefostwa Alfy znamionują totalne miotanie się: no gdzie sprzedaż na miarę pościgu za golfami a gdzie maserati? Nie widzisz tego? Nie widzisz, ze lancia będzie chryslerem, nie widzisz designu giulietty? to przecież linia cee'da. Nie czytasz planów Marchionne?

  2. #12
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    Jednym jest zamrożenie dalszych inwestycji zaraz po tym, jak najnowszy model Giulietta, mający zastąpić 147, zostanie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie. To oznaczałoby, że Alfa 166 nie otrzyma już następcy, a firma pozostanie jedynie z modelami MiTo oraz Giulietta. Pozostałe auta z obecnej gamy Alfa Romeo jeszcze przez pewien czas byłyby sprzedawane. Jednak to wyjście oznaczałoby powolną śmierć marki Alfa Romeo, bez nowych i odświeżonych modeli."
    Pingwin to są rozważania redaktorów Automotive News Europe. Wnioskowali tak na podstawie wywiadu z Sergio, który został przeprowadzony z 1,5 miesiąc temu Od tego czasu Marchionne zdążył powiedzieć trochę więcej na temat marki... Ale Ty dalej dostrzegasz te najbardziej smutne

    Ostatnio nazwał Alfę bambiną i, że to marka z ogromnym potencjałem, ale Grupa Fiat nie może samodzielnie załatwić jej rentowności. Link tutaj: http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=pl
    Niestety zagraniczne portale tej wiadomości nie zauważyły (pewnie za mało interesujące).

    Lancia - oficjalnie jednak się nie mówi, ale między zdaniami Marchionne można wyczytać, że Lancia jako Chrysler może być sprzedawana w USA i Australii

    Nikt nie mówił o sprzedaży na miarę Golfa, nikt z Fiata.
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 23-01-2010 o 19:55

  3. #13
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Nie ale mowili o gonieniu czołówki. z tym golfem to przesadziłem moze ale czytasz, wiesz, sam widzisz. Tuti, trzeba naprawdę być chyba sabotażystą, zeby po znakomitej passie jaką miał mocno niedoskonały technicznie i wykonawczo model 156, spieprzyć tak straszliwie szanse sprzedażowe 159. Nie uważasz?

  4. #14
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    Nie ale mowili o gonieniu czołówki. z tym golfem to przesadziłem moze ale czytasz, wiesz, sam widzisz.
    Gonieniu jakością czołówki czyli np. BMW Ja tu nic złego nie widzę.

    Cytat Napisał Pingwin Zobacz post
    Tuti, trzeba naprawdę być chyba sabotażystą, zeby po znakomitej passie jaką miał mocno niedoskonały technicznie i wykonawczo model 156, spieprzyć tak straszliwie szanse sprzedażowe 159. Nie uważasz?
    Znakomita passa? Sergio zakłada, że każda platforma ma się sprzedawać w liczbie 1 mln sztuk, dzięki współpracy z Chryslerem.

    Nie mam statystyk sprzedaży 156, ale zgaduję, że przez cały okres produkcji sprzedało się mniej niż połowa tego co teraz zakłada Marchionne. To sukces? Sukces może na polskim rynku wtórnym. Nie wierzę, że 156 była RYNKOWYM (nie markowym) hitem.

    Czemu 159 się nie sprzedała? Nie wiem. Marchionne twierdzi, że przed nim inni psuli w Alfie, ale on to naprawi. Ja wolę, żeby Alfa wykorzystywała te płyty podłogowe Fiata i Chryslera, ale oferowała najnowocześniejsze rozwiązania zamiast oferować "niedorobiony" wariator faz rozrządu

    A tak naprawdę to wolę Giulie Sprint, a plastik średnio mnie pociąga

  5. #15
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    156 to był wielki sukces rynkowy w całej Europie zachodniej. Oczywiscie, nie na skalę skody, fiata czy golfa.... byl to najlepiej sprzedający sie model AR, mający doskonałe recenzje.
    Dlaczego 159 wypada blado, pisalismy juz o tym. Auto było skierowane w próżnie. Wycofano wielkie 166, wycofano mniejsze 156, wprowadzono cos pośrodku, za horrendalnie wyższą cenę od 156. Plus fatalna promocja oparta na skojarzeniach z "kłamstwem", de facto utrwalająca w sceptykach wizerunek zawodnej marki.
    No i słabe, marne silniki, dopiero teraz Tbi daje radę. Ale model już jest schodzący. I nadal straszliwie drogi. bez zadnego uzasadnienia. Kosztuje około 110 tys plus dodatki. Powinien kosztować maksymalnie 80 do 85 tysięcy. Relacje cen na zachodzie są podobne.

  6. #16
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Audi A2 było bardzo ciekawą konstrukcją. Nie tylko przez dziwną maskę- ale cała konstrukcja była aluminiowa.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Pingwin 80 kpln za auto klasy D premium ??? To są raczej pobożne życzenia ,te czasy już nie wrócą .Chcieliśmy poprawy jakości (piszę my tzn.klienci Alfy) więc zatrudniono Karla Heinza Kalbfella , Niemca odpowiedzialnego wcześniej za jakość w koncernie BMW .Wprowadził do sprzedaży 159 , auto przy którym 156 wygląda jak plastikowa zabawka ,ale coś za coś ,pociągnęło to za sobą wzrost ceny ale konkurencja i tak ma wyższe ceny.Osobiście w 2005 roku gdy szykowałem sie do zakupu 159 brałem pod uwagę głównego konkurenta w tej klasie tzn. BMW serii 3, konkretnie 320 D .Alfa 159 w wersji wyposażenia którą kupiłem miała cenę katalogową 128 kpln natomiast konkurent ze stajni BMW w takim samym wyposażeniu 152 kpln. Do tego Alfa zaproponowała 15% rabat natomiast BMW 5% rabatu. Inni konkurenci z segmentu D premium ,Audi A4,Mercedes C klasse ,Lexus IS też są wyrażnie drożsi. Także napewno w cenie nie upatrywałbym głównej przyczyny niższej od zaplanowanej sprzedaży tego modelu.










    __________________[/quote]
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  8. #18
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Alfa to przede wszystkim emocje, a one zostały zaduszone masą własną w przypadku 159. Bo jeśli chodzi o problematyczność to o benzyniakach złego słowa nie słyszałem, tylko rodowód kiepawy.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #19
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    masa własna..... ale to dotyczy starych silników. Co z tym Tbi 200 KM? umawiam się na jazdę od dwóch miesięcy ale wrocławski dealer ma w pupie klientów. Nie mają auta do jazd. Oferuja diesla. ja chce Tbi, to po co mi jazda dieslem?
    To też przyczynek do dyskusji o sprzedaży.
    Co do cen, Rafciu, masz rację. Ale wracam do głównego wątku tej sprzedażowej klapy: zabrano w miare dostępny model 156 i wysokiej półki, drogi wielki model 166. W zamian zaproponowano coś pośredniego.
    Dla kogo to oferta? dla "nikogo". No własnie.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar spike
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Gdynia/Fjellsa
    Auto
    159SW 2.0 jtdM
    Postów
    238

    Domyślnie

    Czytalem nie dawno artykuł,nie pamietam juz gdzie,ze Fiat po premierze Giulietta-y,ma zamiar na wielkie zmiany,mowa byla o Lanci(sprzedaz Chrysler)i Alfie,ktora.......nie jest na sprzedaz!!!,moze byc jednak oddany pewien segment AR do.......niestety naszego niezbyt lubianego VW,wiecej na dzien dzisiejszy nie wiadomo ,zobaczymy co z tego wyjdzie i tak z powodow niemieckich czujnikow mialem kłopoty(bosch ,czujnik polozenia walu)hihi
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 30-01-2010 o 02:36 Powód: ort.

Podobne wątki

  1. Odpowiedź Alfy na temat "Koniec Alfa Romeo..." ?
    Utworzone przez nebeu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 20-02-2015, 23:15
  2. Koniec Alfa Romeo, koniec legendy, koniec pasji....
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 22:58
  3. Czyżby koniec Alfy GT
    Utworzone przez sikor155 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-08-2010, 21:44
  4. smutny koniec alfy romeo GTV
    Utworzone przez jakubGTV w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-01-2009, 03:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory