Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: brak paska balansowego 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie brak paska balansowego 2.0 TS

    Hejka, mam taki maly problem, przy wymianie rozrzadu okazalo sie ze nie ma paska balansowego tylko zastanawia mnie po co ktos go sciagnal i czy po zalozeniu nic sie nie stanie:/ mysle ze ktos probowal ukryc zle dzialanie wariatora ale czy auto bez zmiennych faz moze normalnie jechac?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Słuchaj wariator masz na wałku ssącym to raz, dwa nie ma on nic wspólnego z napędem wałka wyważającego.

    Albo pasek się zerwał, albo ktoś chciał na siłę zaoszczędzić, inna możliwość wałek wyważający jest zatarty na łożyskowaniu w bloku.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może napinacz tego paska jest do wymiany, więc komuś szkoda było pieniędzy i zdjął pasek. Pytanie tylko,czy pozostawił napinacz, czy też go zdemontował?
    A dla kolegi GrześkaK informacja: 2,0 TS ma dwa wałki wyrównoważające.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A dla kolegi GrześkaK informacja: 2,0 TS ma dwa wałki wyrównoważające.
    Wiem, nie musisz mnie uczyć ;] Bliżniacza konstrukcja jak dwulitrowe 16V Fiata z Tipo. Cromy, Coupe i podobnych, wałki balansu łożyskowane w bloku na końcach na łożyskach kulkowych, środek na panewce, napinacz z rolka zębatą, na jednym z wałków [przednim] rolka po której śmiga sobie dodatkowo pasek rozrządu, we fiacie w napinaczu balansu wymienia się samo łożysko po uprzednim wyjęciu segera więc warto sprawdzić czy w Alfowskim się tak nie da.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    na jednym z wałków [przednim] rolka po której śmiga sobie dodatkowo pasek rozrządu
    Może ja czegoś nie rozumiem, ale w 2,0 TS nie ma rolki na wałku balansowym dla paska rozrządu.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    tam jest rolka ktora zarazem jest napinaczem i pasek 126 zebow lub 130 to wszystko co wchodzi w sklad balansu ,czasami ludzie jezdza bez tego paska wtedy auto lepiej sie wkreca z niskich obrotow ale moge tez wystepowac drgania silnika w tym przypadku pewnie ktos chcial zaoszczedzic poniewaz moze sie tak stac ze zerwanie tego paska spowoduje uszkodzenie paska rozrzadu a wtedy wiemy co nam sie moze stac
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Może ja czegoś nie rozumiem, ale w 2,0 TS nie ma rolki na wałku balansowym dla paska rozrządu.

    Zgadzam się może nie być rolki na przednim wałki wyważającym z racji "węższej" głowicy niż w 2.0 16V Fiata.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    blandor a skąd twoja alfa pochodzi? Spotkałem się z kilkoma bez tego paska. Biorąc pod uwagę ceny części i serwisu np w Holandii, całkiem realne że były właściciel olał wymianę i zdemontował żeby w rozrząd się nie wkręcił. Także przez jakiś czas na forach można było się doczytać jak to super i szybko wchodzi na obroty, może tjun jakiś.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    moje autko zostalo sprowadzone z belgii. Wałki balansowe nie powinny miec wplywu jak auto sie zbiera bo ten uklad jest tylko po to aby silnik rowno pracowal i nie wpadal w drgania.
    Ostatnio edytowane przez blandor ; 28-02-2010 o 00:37

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jestem świeżo po zmianach paska i napinacza tych wałków. Pasek w ASO kosztuje 300zł... ja kupiłem Contitecha za 80 i napinacz oryginał za 130. Poza tym musiałem zmienić jeszcze sto tysięcy innych rolek i pasków przy 2.0 TS z 99'. Pewnie to wiecie, ale w tym silniku były dwa rodzaje tych pasków balansowych.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy po przeskoczeniu paska
    Utworzone przez wolniacz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-01-2018, 15:49
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 09:07
  3. [146] Wymiana paska balansowego 2.0 TS
    Utworzone przez zbaqany w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-01-2014, 19:47
  4. Wymiana paska balansowego - Pytanie
    Utworzone przez Dusior w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 15:27
  5. Zaślepka wałka balansowego 2.0 TS
    Utworzone przez matt79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2009, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory