Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 59

Temat: Dziwnie kreci i nie odpala

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    PO340 to błąd czujnika Halla, więc ewidentnie coś dzieje się z rozrządem.

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    []
    P0335 - Czujnik A położenia wału korbowego - usterka*
    P0335 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction*
    P0336 - Czujnik A położenia wału korbowego - sygnał poza pawidłowym zakresem*
    P0336 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance*
    P0337 - Czujnik A położenia wału korbowego - niski sygnał wejściowy*
    P0337 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input*
    P0338 - Czujnik A położenia wału korbowego - wysoki sygnał wejściowy*
    P0338 - Crankshaft Position Sensor A Circuit High Input*
    P0339 - Czujnik A położenia wału korbowego - przerwa*
    P0339 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Intermittent*
    P0340 - Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka*
    P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction*
    P0341 - Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność*
    []
    - to dość częsty bład, czujnik wału rozrządu, czujnik wału korbowego.
    - albo czujnik Halla był wczesniej uszkodzony.
    - dlatego nie pasował mi ten błąd do czujnika położenia i obrotów wału korbowego.
    - dlatego nalezy prosic o podanie pełnego brzmienia odczytanego bledu z kodem OBDII.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-03-2010 o 11:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 2.0TS 1998 ciemna zielen
    Postów
    58

    Domyślnie

    -czyli wkoncu co to jedni pisza czujnik hala inni polozenia walu.Nazwy dwie ale jeden nr bledu.
    Czy to jedno i to samo tylko nazewnictwo rozne.?????????

    -nie wiem czy jest to mozliwe aby podac pelny opis bledu gdyz nie zapisywalem ich,chyba ze program(unidiag)tworzy gdzies logi i je zapisuje w osobnym pliku.Teraz ich raczej nie odtworze.Za kazdym razem je kasowalem wiec raczej teraz komp jest czysty.
    Ostatnio edytowane przez tygrysek ; 03-03-2010 o 11:29

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysek Zobacz post
    -czyli wkoncu co to jedni pisza czujnik hala inni polozenia walu.Nazwy dwie ale jeden nr bledu.
    Czy to jedno i to samo tylko nazewnictwo rozne.?????????

    -nie wiem czy jest to mozliwe aby podac pelny opis bledu gdyz nie zapisywalem ich,chyba ze program(unidiag)tworzy gdzies logi i je zapisuje w osobnym pliku.Teraz ich raczej nie odtworze.Za kazdym razem je kasowalem wiec raczej teraz komp jest czysty.
    czujnik połozenia wału a czujnik połozenia wałka rozrzadu to sa dwa rózne błedy i dwa rózne czujniki.Ten drugi czyli wałka rozrzadu to jest czujnik halla

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 2.0TS 1998 ciemna zielen
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    czujnik połozenia wału a czujnik połozenia wałka rozrzadu to sa dwa rózne błedy i dwa rózne czujniki.Ten drugi czyli wałka rozrzadu to jest czujnik halla
    -czyli miejwiecej sie chyba wyjasnilo,rozrzad byl przestawiony i dlatego byl ciagle blad.
    -rozumiem ze ten czujnik ma bodajze niebieska wtyczke a nie jak wczesniej go meczylem z brazowa??
    -rozrzad po ocenie paska byl niedawno wymieniany i pewnie zle ustawiony.
    -jutro mam nadzieje ze dojda blokady i sprawdze na 100% czy jest przestawiony
    -dziwne jest to ze na poczatku wszytko bylo wporzadku(tzn.zapalal) a dopiero pozniej stalo sie to co jest teraz.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a może by tak kolega opisał historie tego auta.
    - kiedy był robiony rozrząd,
    - ile mineło km. od robienia rozrządu.
    - czy był sprawdzany naciąg paska po przebiegu 1000 km od wymiany rozrzadu ?

    - pytanie do praktyków -mechaników , czy można samymi blokadami sprawdzić poprawność ustawienia rozrzadu ?
    - jeśli tak , to do czego jest czujnik zegarowy i określanie punktu GMP ?
    - jeśli blokady rozrządu będą z alegro ( czyli wykonane dość niodokładnie , bez rezimu technologicznego i wymiarowego ) , to o ile można się pomylić przy ustawianiu rozrządu ?
    - był gdzies na tym forum temat jak to ustawienie rozrzadu przy pomocy blokad z alegro powodowało złą pracę silnika, chyba V6.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tylko nie próbuj sprawdzać Halla ohmomierzem bo go uszkodzisz, a nowy oryginał bosch kosztuje ponad 500 zł.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:39 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a może by tak kolega opisał historie tego auta.
    - pytanie do praktyków -mechaników , czy można samymi blokadami sprawdzić poprawność ustawienia rozrzadu ?
    - jeśli tak , to do czego jest czujnik zegarowy i określanie punktu GMP ?
    - nie można samymi blokadami sprawdzić poprawności ustawienia rozrządu - musi być czujnik zegarowy. A to z prostej przyczyny - koła w rozrządzie TS-a są pływające, więc przy ustawieniu rozrządu na pływających kołach można poruszać wałem korbowym przy zablokowanych wałkach. Właśnie dlatego potrzeba czujnika do ustawienia tłoka 1. cylindra w GMP.

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zakładamy że w samochodzie autora tematu sa paski rozrzadu w całości.
    - kolega zdejmuje pokrywe rozrządu, rozkreca śruby od pólpanewek wałków rozrzadu i krecąc wałem korbowym zakłada blokady, na ssącym 2 i wydechowym 3.
    - i jest wszytko w porządku, ułozyły sie na wałkach rozrzadu.
    - jaki bład można wtedy popełnić ?
    - nie ma pływających kół ponieważ naciągniety pasek między wałkiem ssącym i wydechowym na to nie pozwoli.
    - koła pasowe rozrządu są przykręcone do odpowiednich wałków.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 2.0TS 1998 ciemna zielen
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Tylko nie próbuj sprawdzać Halla ohmomierzem bo go uszkodzisz, a nowy oryginał bosch kosztuje ponad 500 zł.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:39 ----------



    - nie można samymi blokadami sprawdzić poprawności ustawienia rozrządu - musi być czujnik zegarowy. A to z prostej przyczyny - koła w rozrządzie TS-a są pływające, więc przy ustawieniu rozrządu na pływających kołach można poruszać wałem korbowym przy zablokowanych wałkach. Właśnie dlatego potrzeba czujnika do ustawienia tłoka 1. cylindra w GMP.
    -A orientuje sie ktos o ile trzeba cofnac tlok jak juz bede mial go na samej gorze,oczywiscie wszystko za pomoca czujnika .
    -jest tez tak mozliwos ze czujnik byl uszkodzony w jakis sposob i on spowodowal jakies anomalie w silniku co spowodowalo stan obecny??

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    odpowiedź na pytanie kolegi bubu:W takim przypadku, jeśli przeskoczył pasek, tłok nie będzie w położeniu GMP, mimo, że blokady będą leżeć, jak trzeba.

    ---------- Post dodany o godzinie 13:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:08 ----------

    Cytat Napisał tygrysek Zobacz post
    -A orientuje sie ktos o ile trzeba cofnac tlok jak juz bede mial go na samej gorze,oczywiscie wszystko za pomoca czujnika .
    -jest tez tak mozliwos ze czujnik byl uszkodzony w jakis sposob i on spowodowal jakies anomalie w silniku co spowodowalo stan obecny??
    Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym cofaniem tłoka.
    Czujnik Halla nie może spowodować żadnych anomalii w silniku - no chyba, że był źle przykręcony i wpadł do koła rozrządu to wtedy będzie miazga.

Podobne wątki

  1. Kreci ale nie odpala 2.4 JTD
    Utworzone przez sirpawel w dziale 166
    Odpowiedzi: 140
    Ostatni post / autor: 20-04-2019, 22:05
  2. [159] bardzo ładnie kreci nie odpala..
    Utworzone przez arturo85 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-03-2015, 08:32
  3. 156 1.9jtd nie kreci nie odpala
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 14:35
  4. 1.9 JTD nie odpala, choc rozrusznik kreci
    Utworzone przez Klein w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 23:55
  5. 156 1.6 Nie odpala, nie kreci
    Utworzone przez TenTypMih w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 19:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory