PO340 to błąd czujnika Halla, więc ewidentnie coś dzieje się z rozrządem.
PO340 to błąd czujnika Halla, więc ewidentnie coś dzieje się z rozrządem.
[]
P0335 - Czujnik A położenia wału korbowego - usterka*
P0335 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction*
P0336 - Czujnik A położenia wału korbowego - sygnał poza pawidłowym zakresem*
P0336 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance*
P0337 - Czujnik A położenia wału korbowego - niski sygnał wejściowy*
P0337 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input*
P0338 - Czujnik A położenia wału korbowego - wysoki sygnał wejściowy*
P0338 - Crankshaft Position Sensor A Circuit High Input*
P0339 - Czujnik A położenia wału korbowego - przerwa*
P0339 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Intermittent*
P0340 - Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka*
P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction*
P0341 - Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność*
[]
- to dość częsty bład, czujnik wału rozrządu, czujnik wału korbowego.
- albo czujnik Halla był wczesniej uszkodzony.
- dlatego nie pasował mi ten błąd do czujnika położenia i obrotów wału korbowego.
- dlatego nalezy prosic o podanie pełnego brzmienia odczytanego bledu z kodem OBDII.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-03-2010 o 11:26
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
-czyli wkoncu co to jedni pisza czujnik hala inni polozenia walu.Nazwy dwie ale jeden nr bledu.
Czy to jedno i to samo tylko nazewnictwo rozne.?????????
-nie wiem czy jest to mozliwe aby podac pelny opis bledu gdyz nie zapisywalem ich,chyba ze program(unidiag)tworzy gdzies logi i je zapisuje w osobnym pliku.Teraz ich raczej nie odtworze.Za kazdym razem je kasowalem wiec raczej teraz komp jest czysty.
Ostatnio edytowane przez tygrysek ; 03-03-2010 o 11:29
-czyli miejwiecej sie chyba wyjasnilo,rozrzad byl przestawiony i dlatego byl ciagle blad.
-rozumiem ze ten czujnik ma bodajze niebieska wtyczke a nie jak wczesniej go meczylem z brazowa??
-rozrzad po ocenie paska byl niedawno wymieniany i pewnie zle ustawiony.
-jutro mam nadzieje ze dojda blokady i sprawdze na 100% czy jest przestawiony
-dziwne jest to ze na poczatku wszytko bylo wporzadku(tzn.zapalal) a dopiero pozniej stalo sie to co jest teraz.
- a może by tak kolega opisał historie tego auta.
- kiedy był robiony rozrząd,
- ile mineło km. od robienia rozrządu.
- czy był sprawdzany naciąg paska po przebiegu 1000 km od wymiany rozrzadu ?
- pytanie do praktyków -mechaników , czy można samymi blokadami sprawdzić poprawność ustawienia rozrzadu ?
- jeśli tak , to do czego jest czujnik zegarowy i określanie punktu GMP ?
- jeśli blokady rozrządu będą z alegro ( czyli wykonane dość niodokładnie , bez rezimu technologicznego i wymiarowego ) , to o ile można się pomylić przy ustawianiu rozrządu ?
- był gdzies na tym forum temat jak to ustawienie rozrzadu przy pomocy blokad z alegro powodowało złą pracę silnika, chyba V6.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Tylko nie próbuj sprawdzać Halla ohmomierzem bo go uszkodzisz, a nowy oryginał bosch kosztuje ponad 500 zł.
---------- Post dodany o godzinie 12:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:39 ----------
- nie można samymi blokadami sprawdzić poprawności ustawienia rozrządu - musi być czujnik zegarowy. A to z prostej przyczyny - koła w rozrządzie TS-a są pływające, więc przy ustawieniu rozrządu na pływających kołach można poruszać wałem korbowym przy zablokowanych wałkach. Właśnie dlatego potrzeba czujnika do ustawienia tłoka 1. cylindra w GMP.
- zakładamy że w samochodzie autora tematu sa paski rozrzadu w całości.
- kolega zdejmuje pokrywe rozrządu, rozkreca śruby od pólpanewek wałków rozrzadu i krecąc wałem korbowym zakłada blokady, na ssącym 2 i wydechowym 3.
- i jest wszytko w porządku, ułozyły sie na wałkach rozrzadu.
- jaki bład można wtedy popełnić ?
- nie ma pływających kół ponieważ naciągniety pasek między wałkiem ssącym i wydechowym na to nie pozwoli.
- koła pasowe rozrządu są przykręcone do odpowiednich wałków.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
odpowiedź na pytanie kolegi bubu:W takim przypadku, jeśli przeskoczył pasek, tłok nie będzie w położeniu GMP, mimo, że blokady będą leżeć, jak trzeba.
---------- Post dodany o godzinie 13:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:08 ----------
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym cofaniem tłoka.
Czujnik Halla nie może spowodować żadnych anomalii w silniku - no chyba, że był źle przykręcony i wpadł do koła rozrządu to wtedy będzie miazga.