Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Remont zawieszenia tył Alfa 156 - proszę o porady.

  1. #1
    pafcio
    Gość

    Wink Remont zawieszenia tył Alfa 156 - proszę o porady.

    Witam.
    Planuję w tym miesiącu wymienić wszystkie tuleje, łączniki i inne elementy w zawieszeniu tylnym które są odpowiedzialne za tłumienie nierówności w czasie jazdy. Chciałbym abyście mi doradzili ile jest łącznie tych elementów, jak się fachowo nazywają czyli w skrócie co mam kupić, jaki przewidywany czas i KOSZT i na jakie ewentualnie "niespodzianki" się przygotować, czyli co mozę być trudne do wymiany. Do remontu zmusza mnie stukanie na wybojach lewej części zawieszenia z tyłu (z miesiąca na miesiąc coraz głośniejsze więc chyba te elementy już coraz gorzej tłumią wyboje), z prawej jest o wiele ciszej ale jak naprawiać to chyba najlepiej całość? Może zna ktoś linka do schematu tylnego zawieszenia z zaznaczonymi tymi elementami. Sprawdziłem zawieszenie w serwisie i takich rzeczy jak amortyzatory/ sprężyny/wahacze i inne większe rzeczy nie trzeba wymieniać bo są w dobrym stanie, luzów też nie ma. Trochę się rozglądam po aukcjach allegro i widziałem komplety lub na sztuki tuleje i łączniki stabilizatora, co jeszcze polecacie wymienić. Z przodu jest cichutko, żadnych stuków nawet na dziurach, poprzedni właściciel zadbał o to ale niestety o tył już nie. Jakie narzędzia mieć do takiej operacji. W skrócie "czego po ile i razem za ile..." Dzięki za pomocne rady. Oczywiście jeśli to w ogóle możliwe to czy wchodzi w grę kupowanie tych wszystkich elementów "tanich" czy koniecznie inwestować w drogie? Ogólnie to dbam o zawieszenie i omijam dziury więc może te tanie długo wytrzymają? Oczywiście części tylko nowe.
    Ostatnio edytowane przez pafcio ; 04-03-2010 o 12:56

  2. #2
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Tu znajdziesz schemat zawieszenia tylnego:
    http://www.strong-flex.eu/index.php?...chk=1&Itemid=1

    Nie polecam poliuretanów jeśli masz zamiar wymienić tylko tył (bardziej twarde), ale potraktuj to jako przegląd elementów.
    A wiec tak:
    *podusza stabilizatora tył -2szt (dosyć łatwa wymiana z kanału , tutaj opis: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...atora_tyl.html). Przed zakupem gum dobrze jest zmierzyć średnice stabilizatora)
    *tuleja wahacza poprzecznego - 4szt+4szt (łatwiej jest kupić komplet nowych wachaczy niż wprasowywać tuleje,ale drożej: http://allegro.pl/item943134956_waha...o_147_156.html)

    Na schemacie brakuje:
    *łącznik stabilizatora tył -2szt (polecam allegro jgr po 22zł szt polski producent http://allegro.pl/item916159485_lacz...7_156_166.html) (przy wymianie stary wycinamy szlifierką, szkoda czasu na odkręcanie, które i tak sie nie uda
    *wahacz wzdłużny (wleczony) 2szt (lub tuleje do niego http://allegro.pl/item929442020_tule...o_147_156.html) Tego nie wymieniałem


    Ja polecam na pierwszy ogień wymienić oba łączniki stabilizatora i tuleje na stabilizatorze (one powodują spore stuki, a są najtańsze w całej zabawie i najłatwiejsze do wymiany)
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 04-03-2010 o 17:20

  3. #3
    pafcio
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za poradę, o to właśnie mi chodziło KONKRETNA PORADA. Więc w przyszłym tygodniu wymienię te cztery elementy na początek (dwie tulejki na drążku stabilizatora i dwa łączniki) koszt nieduży i sam mogę wymienić, też myślę że te elementy powinny usunąć stuki, specjalnie usiadłem z tyłu i wsłuchiwałem się w te stuki i słychać je z tych właśnie miejsc jak na wykresach gdzie są te tuleje i łączniki. Jak będzie dalej stukać to będziemy dalej nasłuchiwać...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    Nie polecam poliuretanów jeśli masz zamiar wymienić tylko tył (bardziej twarde)
    Czym ta twardość będzie się objawiała i jakie są jej skutki?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Czym ta twardość będzie się objawiała i jakie są jej skutki?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    No napisałem tak bo to byłby troche eksperyment.. Ja wymieniłem u siebie wszystko na poliuretan, stuki ucichły,jest fajnie ale autko jest bardziej twarde takie jakby bardziej sprężyste ciężko to opisać (na gumach było bardziej miękko), ale ogolnie jestem zadowolony. Dlatego nie wiem czy nie będzie auto się dziwnie zachowywało z miękkim przodem i twardszym tyłem..

    PS. dodam jeszcze że odkąd mam poliuretany to nie woże luzem gratów w schowku i w drzwiach bo przy nierównościach te przedmioty w dziwne drgania wpadają, drażniące dla ucha, bez gratów cisza.. droge mam fatalną więcej dziur niż asfaltu
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 04-03-2010 o 19:24

  6. #6
    pafcio
    Gość

    Domyślnie

    Ja też myślę że Keeperek ma rację, z twardymi z tyłu i miękkimi z przodu mogłoby być nawet niebezpiecznie np przy nagłym hamowaniu na nierównościach... Przód jest cichutki więc nie muszę nic wymieniać, pozostaje z tyłu też zrobić na miękko, dla mnie to nawet lepiej.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    A czy na tym schemacie: http://www.strong-flex.eu/index.php?...chk=1&Itemid=1 są zaznaczone wszystkie tulejki jakie znajdują się w tylnym zawieszeniu 156? Wydaje mi się, że nie. Są przecież jeszcze wahacze wzdłużne, które również posiadają tulejki, które mogą się wybić...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    dokladnie, tego nie ma. a pewnie na schemacie nie zaznaczyli dlatego, ze kupno takiej tulejki jest nieoplacalne. tulejka 90 zl a caly wahacz 139 heh

  9. #9
    pafcio
    Gość

    Domyślnie

    No to w sumie jak będą tulejki zużyte to trzeba kupić wahacze...

  10. #10
    1984
    Gość

    Domyślnie

    W temacie dotyczącym mam pytanie..
    Kiedy jadę z dowolną prędkością, auto czasem kołem wpadnie w jakąś małą dziurę to nic.. al jak są jakieś nierówności, muldy, wypukłości auto się uniesie i potem tak trzeszczy jakby auto opierało się na jakichś poduszkach.. tak jakby się coś ocierało jak auto osiada..

    wydaje mi się, że to i z przodu i z tyłu.. Ma ktoś może pomysł co to może być? Całe zawieszenie przednie było robione, z tyłu amortyzatory..

Podobne wątki

  1. Proszę o porady Alfa Romeo 159 Ziębice Dolnośląskie
    Utworzone przez prezeskxd w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:37
  2. Alfa Romero 156 2.4 jtd proszę o porady
    Utworzone przez zzaspany w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-05-2014, 13:34
  3. Alfa romeo 147 - olej napędowy - proszę o porady
    Utworzone przez fireblade w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 18:50
  4. Alfa świeżo po dzwonie- proszę o porady
    Utworzone przez <si> w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 14-12-2011, 15:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory