Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Turbina- nadmierne zużycie oleju silnika.

  1. #1
    knafel 166 2.4
    Gość

    Exclamation Turbina- nadmierne zużycie oleju silnika.

    Witam panowie! Mam problem z turbiną w mojej Alfie 2.4 jtd.Od jakiegoś czasu zauważyłem wzmożone zużycie oleju silnikowego.Prawdopodobnie a raczej napewno to przez turbinę.Objawy to: dymienie na niebiesko z rury podczas ruszania po dłuższej pracy na jałowym biegu, oraz pary oleju na łaczeniach rur turbina-intercooler-kolektor ssący.Moje pytanie jest takie ;czy jest możliwość kupienia podzespołów regeneracyjnych,ile kosztują,gdzie je dostać i czy dam radę sam to naprawić ...chodzi mi o uszczelnienie turbiny a nie kompletną regenerację.Sama turbina dobrze ładuje ale to zużycie oleju mnie martwi i irytuje.Może już to ktoś sam robił i da mi parę wskazówek???...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Regeneracja turbiny polega głównie właśnie na jej uszczelnieniu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    knafel 166 2.4
    Gość

    Domyślnie

    W takim razie gdzie dokupić uszczelnienia i jak to zrobić??? A co do regeneracji to nie polega ona głownie na uszczelnianiu,bo oprócz tego zabiegu, może też być np wałek wirnika do szlifu,łożysko czy siłownik wychyłu łopat do wymiany.Mnie interesuje samo doszczelnienie.Reszta wiąże sie już z wyższą szkołą jazdy i odpowiednim sprzętem

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    sam tego nie zrobisz, oddaj turbo do warsztatu gdzie się tym zajmują. Powinni mieć taką turbinę na wymianę bo to dość typowy sprzęt

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Zapewne i wirnik ma spore luzy już u Ciebie i Turbine będzie trzeba zregenerować.

    Miałem ten sam objaw co Ty i do tego głośniejszy "świst" Turbo.... wkońcu po 5 tyś km powiedziała PAPA wylewając olej w wydech (na szczęście).
    Wysłałem do pewnej firmy starą Turbą gdzie sprawdzili mi Ją i wymienili na prawie nową zregenerowaną Turbine koszt 1050 zł (+ przesyłka).
    Teraz chodzi aż miło
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał knafel 166 2.4 Zobacz post
    W takim razie gdzie dokupić uszczelnienia i jak to zrobić??? A co do regeneracji to nie polega ona głownie na uszczelnianiu,bo oprócz tego zabiegu, może też być np wałek wirnika do szlifu,łożysko czy siłownik wychyłu łopat do wymiany.Mnie interesuje samo doszczelnienie.Reszta wiąże sie już z wyższą szkołą jazdy i odpowiednim sprzętem
    szczerze mnie rozbawiłeś swoim wywodem. Doszczelnić to można sobie okna na zimę ale ..... powodzenia.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał knafel 166 2.4 Zobacz post
    ... wałek wirnika do szlifu,łożysko ....
    Szczelność turbiny właśnie od tego zależy, bo łożyska są tam ślizgowe
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    knafel 166 2.4
    Gość

    Domyślnie

    Byłem w warsztacie gdzie to cudo regenerują.Koleś mi przedstawił taką rozebraną turbinę i można powiedzieć troszkę objaśnił co i jak ,dlatego doszedłem do wniosku ,że ...... niech się tym bawią fachowcy Martwi mnie tylko to czy mnie nie wyje.... na tym bo powiedział że koszt uwaga!!-podstawowej regeneracji wynosi jeśli dobrze zapamietałem 550 zł a całkowitej prawie dwa razy tyle.Swoją drogą to ciekawe czym się różni jedna od drugiej (byłem tak zajęty oglądaniem turbiny ,że nie zapytałem) i czy po wykonaniu tej podstawowej nie zapłacę jak za całkowitą... ,bo różnicy nie będzie przecież widać??Dziękuję wszystkim za wskazówki i przestawienie na właściwy tor!!!!...Rozbawionemu szklarzowi także...

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Uwierz nie wyj.... Cię na masło

    Są różne regeneracje zależy od stanu wnętrza turbiny, bo jeśli masz dobre łopatki to regeneracja jest już o wiele tańsza, a jeśli łopatki są już pouszkadzane to w sumie całe wnętrze Turbo jest do wymiany.

    u mnie było z 8-10mm luzów, łopatki poprostu poodlatywały od uderzeń w obudowe. Regeneracja całego wnętrza w profesionalnej firmie u nas na Śląsku to 1500-1900 zł (inni mogą to potwierdzić). Ja załatwiłem jakimś picem zregenerowaną sprowadzoną z Włoch Turbine na gwarancji za 1050 zł (troche się targowałem).

    Także nie dziw się... Turbina to tak dopracowana sprawa że koszta regeneracji jej sięgają ładne pieniądze.

    A jeszcze napomne że dobra regeneracja zależy od profesionalnejgo wyważenia wirnika w Turbo poprzez profesionalne maszyny. tam każde 0.1 grama się liczy
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    potwierdzam to co kolega napisał wyżej im gorszy stan turbiny tym droższa jej regeneracja.
    Trwałość turbiny po wyważeniu zależy w dużej mierze właśnie od jej wyważenia bo kreci się ona nawet z prędkością kilkudziesięciu tysięcy obrotów.

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS - zużycie oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 09:35
  2. Zużycie oleju 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:08
  3. [159] zużycie oleju
    Utworzone przez Korba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:48
  4. Brak osłony silnika a nadmierne chłodzenie 3.0 V6
    Utworzone przez mamut w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-12-2011, 17:55
  5. Zużycie oleju V6
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory