Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [33] Problemy z alfą na benzynie!!!

  1. #1
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie [33] Problemy z alfą na benzynie!!!

    Witam. powracam po wielkich bojach do grona alfaholików Alfa wyremontowana
    tylko że mam problem na benzynie, najprawdopodobniej z zapłonem i mam pytanka:

    Silnik to 1.7 8V sterownik boscha Mp 3.1

    1. jak są numerowane głowice bo nie wiem jak kable do świec podpiąć wymieniłem
    kable i nadal jest źle może mam żle założone chociaż probowałem na różne sposoby.

    2. rano na zimnym silniku nie mam ssania to znaczy silnik wskakuje na 1000 obrotów
    i gaśnie jak nie dodam mu sam gazu. wymieniłem czujnik płynu chłodzącego w prawej
    głowicy, ten niebieski problem nie zniknął.

    3. wymieniłem czujnik temperatury powietrza w rurze dolotowej, też problem nie znikł.

    4 Proszę o pomoc jest taka sytuacja że alfa nie ma wogóle mocy, na benzynie nie wkręca się na obroty i strzela. ale zauważyłem jedno że jak jakoś rozbujam go trzymając gaz do dechy to gdzies powyżej 2500 obrotów jakaś moc wraca i auto idzie.

    5. wygląda na to że auto chodzi na 2 cylindry tylko jest taka sytuacja, że jak przełącze na gaz jest wszystko oki to znaczy moc jest.

    6. ja mam kable podpięte tak. na lewej głowicy od kierowcy od chłodnicy mam 1 -4 a na prawej głowicy od pasażera od chłodnicy 2-3. Czy to jest dobrze??

    7. i jak wypinam wtyczki od wtrysków to na prawej główicy nic się nie zmienia, na
    lewej słychać że coś się dzieje. wygląda na to że prawa głowica nie chodzi.

    8. wymieniłem wtryski na lewej głowicy i sprawdzilem czy podają benzyne i jest oki ale nadal chodzi silnik nie równo.

    9. Może czujnik hall jest uszkodzony??

    Prosze o jakąś pomoc bo jak zrobiłem ten silnik chciałbym to doprowadzić do porządku.
    pozdrawiam

  2. #2
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Napewno masz źle pozakładane kable zapłonowe powinno być tak jak na obrazku
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

  3. #3
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Sprawdz silniczek krokowy, dolot czy szczelny. Zatankuj benzyny wiecej i pojezdzij troche na benzynie. Ja jak miałem 33 to jak długo jeździłęm na gazie to wtryski sie zasyfiały i potem właśnie były takie objawy. Dolewałem tez środka do czyszczenia wtrysków do baku. zwróć uwage na świece. Podobna sytuacja może się zdarzać przy zuzyciu świec. Jeśli chodzi o numeracje głowic, to zapukaj do siwego144 on będzie wiedział(już pare razy rozbierał silnik)
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #4
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Ale ja tak kable juz podpinałem i nic to nie dało było jeszce gorzej. Może na cewce mam złe oznaczenia. bo ja mam takie: tam gdzie ty masz 3 to ja mam 1, tam gdzie ty masz 1 ja mam 2, tam gdzie ty masz 2 ja mam 3, tam gdzie ty masz 4 ja tez 4. to jak to jest?? mam nie zwracać uwagi na oznaczenie na cewce tylko podpiąć do cewki tak jak ty masz na rysunku?? odpisz.
    Świece są praktycznie nowe po przebiegu może 2000 km. Nie może być to od gazu bo gaz mam niedługo a przed założeniem gazu działo się to samo.
    A co do świec to ja mam zwykłe do alfy 33 nie platynowe.
    Może to wam coś pomoże, alfa stała nie jeżdżona praktycznie cały rok zanim ją kupiłem, może to jest przyczyna.

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Paliwo w zbiorniku takie samo? Układ paliwowy mozna przejżeć.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    jesli na gazie chodzi ok to chyba nie bedzie to wina ukladu zaplonowego? ja stawiam na zasilanie paliwem. u siebie mialem podobnie. wywal wtryski z prawej glowicy na zewnatrz i zobacz czy podaja "mgiełkę" paliwa. moze trzeba by je zamoczyc w rozpuszczalniku na kilkanascie godzin? moze napiecie do wtryskow jest zle podawane? sprawdzales komputer?
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  7. #7
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Paliwa to już w ciągu miesiąca zalałem za 400 zl dodatkowo do gazu na samo zapalanie, po remoncie silnika 500 km zrobiłem na samej benzynie. więc cały bak miałem zalany benzyny.
    Co do wtrysków na prawej głowicy od kierowcy wymieniłem je i sprawdziłem czy podają paliwo, nie wiem czy to była mgiełka czy nie ale sikały sobie przy zapalaniu czyli podają paliwo. Napięcie jakie jest podawane na wtryski to około 0,65-0,7 V. czy dobre napięcie??

    Na samo zapalanie do gazu teraz muszę liczyć 10 zł benzyny na 100 km co jest wynikiem bardzo dużym.

    Silnik pracuje nie równo ale jak wypiołem czujnik w rurze dolotowej od temp. powietrza lepiej chodził i była moc ale nie do końca, czujnik wymieniłem kupiłem nowy ale nic to nie dało. sonde mam do wymiany to wiem ale na zimnym silniku ona nie ma nic wspólnego więc ją eliminuje.
    Komputer jak mam sprawdzić??
    Czy ma ktoś schemat elektryczny wtrysków na które wejścia mają być do sterownika bo tylko znalazłem tutaj na forum ale wtryski były podpięte do jednego wejścia a to wtedy jest jednopunkt a mi się zdawało, że te silniki są wielopunktowe.
    Chociaż na prawej głowicy od kierowcy jak sprawdzałem wtryski to obie tryskały tak samo a chyba nie powinno tak być. jak to jest w końcu??
    Co mam jeszcze próbować wymienić??
    Ale nadal mam inaczej podpięte kable do świec niż napisał to lejek20. Może wtyczki do wtrysków mam źle popodpinane ale muszę mieć schemat elektryczny żeby sprawdzić jak dochodzą do sterownika.

    Proszę o wypowiedź kogoś kto ma 1.7 8V i cewkę taką jaką ja mam. jak są ponumerowane u was wejście na cewkę??

    Ja jestem w stanie pomierzyć wszystko ale musicie powiedzieć co i jakie powinny mieć napięcia albo Ohmy.
    Pozdrawiam

  8. #8
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Zapłon w boxerze jest w kolejności 1-3-2-4 i ten schemat który podałem jest jak najbardziej prawidłowy.
    Myśle ze masz w złym położeniu ustawiony palec rozdzielacza musisz ustawić silnik na znakach tych przy których ustawia sie rozrząd i ustawić całą kopułke tak by palec zgrywał sie ze znakiem na niej.
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał lejek20
    Zapłon w boxerze jest w kolejności 1-3-2-4 i ten schemat który podałem jest jak najbardziej prawidłowy.
    Myśle ze masz w złym położeniu ustawiony palec rozdzielacza musisz ustawić silnik na znakach tych przy których ustawia sie rozrząd i ustawić całą kopułke tak by palec zgrywał sie ze znakiem na niej.
    Macie inne rozdzielacze zapłonu i stad te nieporozumienia. Ja jestem prawie pewien że przyczyna tego ambarasu jest sonda

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    bodzio_piotr
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Przełozyłem całą listwe wtryskową razem z rozdzielaczami paliwa i jesteśmy krok do przodu, auto na luzie ładnie wkręca się na obroty chociaż nie dokońca, teraz muli go tylko gdzies do 1500-2000 obr/min. chodzi lepiej, Jak sprawdzić czy silniczek krokowy jest do wymiany?? bo wyczyściłem go ale nadal obroty falują.
    Podpiołem świece tak jak na rysunku 1 3 i 2 4 ale nadal nie pracuje równiutko silnik i jest takie przydławienie jak dodam gazu i po chwili idą obroty.
    A kolejna sprawa nadal jest problem jak na zimnym silniku odpalam to idą obroty na 1500 i potem silnik gaśnie, muszę trzymać na pedale gazu. jak osiągnie jakąś temperatur silnika sam utrzymuje obroty na poziomie niecałe 1000 obrotów.
    Zmierzyłem oporność czujnika Halla jest na poziomie 594 OHma czy może mi ktoś powiedzieć czy ten czujnik jest sprawny??
    Zachowanie podczas jazdy jest takie że jak wcisne gaz do dechy to auto idzie a jak dodaje gazu delikatnie to trzepie silnikiem.
    poradźcie co jeszce można wymienić,
    To że sonde mam do wymiany to wiem ale na zimnym silniku ona nie ma nic wspólnego to niweluje to.
    Czekam na odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Ps Czy opłaca się kupić taką sondę??
    http://www.allegro.pl/item213253489_...lfa_romeo.html tutaj niby pisze zamiennik mojej po oznaczeniu boscha
    Bo za oryginalną sondę nie dam 300 zl
    Albo ta chociaż ta nic nei pisze jakim zamiennikiem jest http://www.allegro.pl/item213253510_...iwersalna.html
    Doradżcie

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 08:59
  2. problemy z Alfą 156 - praca silnika i inne
    Utworzone przez kerzysztof w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 18:54
  3. [146] Problem z Alfą!!z Alfą
    Utworzone przez Remik753 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 16:27
  4. [166] drobniutkie problemy z alfą
    Utworzone przez thaliks45 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2008, 21:19
  5. Dwa problemy z Alfą.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-11-2007, 00:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory