Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Remont zawieszenia tył Alfa 156 - proszę o porady.

  1. #11
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    mam podobnie tyle, ze u mnie przy przyspieszaniu i hamowaniu tez skrzypi. jutro mi zaczna robic zawieszenie, wiec na dniach napisze co u mnie skrzypialo.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa Guilietta 2.0 JTDm
    Postów
    4

    Domyślnie

    Witam
    Miałem to samo w swojej 147, 156 ma takie samo zawieszenie. Skrzypienia na dużych nierównościach (np śpiący policjant) były sprawką górnych wahaczy, można to sprawdzić smarując gumy górnego wahacza (po podniesieniu samochodu łatwo to zrobić strzykawka z igłą) na kilkanaście kilometrów skrzypienia powinno ustać. Skrzypienie oznacza kończący się element. Ja u siebie po wymieniłem górne wahacze. Niedługo później padł mi sworzeń wahacza dolnego(o tym dowiedziałem się później) ale objawy były już inne skrzypienie było słychać już na niewielkich nierozwarciach i były znacznie głośniejsze, ponownie użyłem strzykawki zęby dokładnie zdiagnozować miejsce skrzypienia. Teraz mam już nowe wahacze dole i mam nadzieje ze będzie spokój.

  3. #13
    1984
    Gość

    Domyślnie

    Kurcze, ale u mnie zawieszenie było robione, tzn parę miesięcy temu cały przód wymieniał poprzedni właściciel, dziś z nim rozmawiałem, poszło na to 1500zł.. a czuć ewidentnie jak się tłucze na dziurach, trzeszczy..

  4. #14
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    tak dla informacji - problem skrzypienia ustapil po wymianie tulejki w lewym wahaczu z przodu i koncowki drazka kierowniczego lewego.. czyli halasowala tulejka jeszcze cos mi cicho popiskuje z prawej.. pewnie tez tulejka.

  5. #15
    darloss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr9008 Zobacz post
    dokladnie, tego nie ma. a pewnie na schemacie nie zaznaczyli dlatego, ze kupno takiej tulejki jest nieoplacalne. tulejka 90 zl a caly wahacz 139 heh
    Dokładnie tak jak piszesz;-)
    Dolicz do tego robocizne u mechanika, za wymianę tulei kasują więcej niż za wymianę wahaczy;-) i w sumie wychodzi finansowo na to samo, a może nawet jeszcze więcej;-)
    No chyba że ktoś to sam robi;-)

    P.O.Z.D.R.O.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1984 Zobacz post
    Kurcze, ale u mnie zawieszenie było robione, tzn parę miesięcy temu cały przód wymieniał poprzedni właściciel, dziś z nim rozmawiałem, poszło na to 1500zł.. a czuć ewidentnie jak się tłucze na dziurach, trzeszczy..
    Sprawdz gumy na przednim i tylnim drążku stabilizatora. Wymiana tych gum jest czasochłonna i kłopotliwa więc pewnie tego nie wymieniał.
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Sulerz
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    TKA
    Auto
    Selvio 2.0 280 KM ---> T9 TTTTT
    Postów
    159

    Domyślnie

    Witam Panowie... nie chce zakładać nowego tematu a mam takie pytanie...
    zamierzam wymienić łączniki stabilizatora (tył) bo chyba to ona powoduje stuki w tylnim zawieszeniu a ma dość spore luzy... wymiana chyba nie powinna być trudna tylko zastanawiam się jakie wybrać bo na allegro jest tego mnóstwo i w bardzo różnych cenach... a drugie pytanie to co przy okazji warto lub należy wymienić ..>??/ POZDRAWIAM

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Pomorze
    Auto
    Do niedawna - AR 156 SW 2002 1,9 JTD Aktualnie - AR 159 SW Ti 2010 1,9 JTDm
    Postów
    25

    Domyślnie

    Niektorzy z Was piszą ze wymiana gum na stabilizatorze jest bardzo prosta i szybka (jest nawet manual na forum) inni wrecz odwrotnie.
    Troche zbija mnie to z rytmu bo chce sie samemu pobawic w ich wymiane ( jako amator z wielkimi checiami ) i teraz mam malą rozterke, ktos moze ją rozwiać ?
    Planuje wmontowac na przod i na tyl gumy z PU na stabilizator, zwykle juz wczesniej wymienialem i na dlugo nie starczaly, chce wiec korci mnie ten PU, reszte tulejek w wahaczach raczej planuje zostawic na gumach, jak uwazacie? bedzie to wspolgralo? czy lepiej wychodzic z zalozenia ze albo wszystko na PU albo nic ?

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Wymieniaj na PU stabilizatory, resztę zrób jak uważasz .


  10. #20
    kurczak1986owoz
    Gość

    Domyślnie

    Drodzy koledzy i koleżanki

    I u mnie orzeczono by zawieszenie przeszło niezbędny remont - wahacze, amortyzatorki. Podpowiedzcie mi proszę jakiego od producenta kupić dobre wahacze?

Podobne wątki

  1. Proszę o porady Alfa Romeo 159 Ziębice Dolnośląskie
    Utworzone przez prezeskxd w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:37
  2. Alfa Romero 156 2.4 jtd proszę o porady
    Utworzone przez zzaspany w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-05-2014, 13:34
  3. Alfa romeo 147 - olej napędowy - proszę o porady
    Utworzone przez fireblade w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 18:50
  4. Alfa świeżo po dzwonie- proszę o porady
    Utworzone przez <si> w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 14-12-2011, 15:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory