Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: w kwestii montazu oryginalnego tempomatu..

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ZoLtaR_
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156Ti Sportwagon 2.4 JTD 20V
    Postów
    46

    Domyślnie w kwestii montazu oryginalnego tempomatu..

    Topik w dziale zrob to sam jest zablokowany wiec nie moge do niego nic dopisac.

    Zatem, znalazlem u mnie pod kierownica biala wtyczke tak jak w opisie. Po podlaczeniu auta do Fiatecuscan, proba aktywacji cruise control sie powiodla, i z poziomu fiatecuscana bylem w stanie wlaczyc tempomat co potwierdzila zapalajaca sie kontrolka na desce rozdzielczej. Uradowany zamowilem sobie manetke tempomatu wraz z dolna oslona kierownicy, dzis wszystko zamontowalem i .... pstryk, zadnych efektow. Po podpieciu manetki i wlaczeniu nie zapala sie kontrolka, tempomat sie nie aktywuje.

    Da sie jeszcze cos z tym zrobic czy jestem trzy stowki w plecy?
    Alfa Romeo 156Ti SW 2.4 JTDm 20V


  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał ZoLtaR_ Zobacz post
    Da sie jeszcze cos z tym zrobic czy jestem trzy stowki w plecy?
    przejedź się samochodem i w trakcie jazdy włącz tempomat.nieraz jest tak że jego pierwsza aktywacja jest dopiero mozliwa po przekroczniu 50km/h.

    miałem tak ze swoją AR 147 kiedy po podłączeniu manetki tempomat nie zadziałał.


    moja druga ulubienica...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ZoLtaR_
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156Ti Sportwagon 2.4 JTD 20V
    Postów
    46

    Domyślnie

    w dziale zrob to sam napisano, ze kontrolka powinna sie zaswiecic nawet na postoju z wylaczonym silnikiem, wystarczy tylko wlaczyc zaplon.

    Tak czy siak w czasie jazdy rowniez probowalem to cudo wlaczyc i zadnego efektu

    Instrukcja mowi:
    Urzàdzenie mo˝na wΠàczyç tylko
    gdy pr´dkoÊç samochodu przekroczy
    30 km/h.
    Urzàdzenie mo˝na wΠàczyç tylko na 4, 5 lub
    6 biegu. W przypadku jazdy po spadku drogi
    przy wΠàczonym urzàdzeniu, pr´dkoÊç samochodu
    mo˝e zwi´kszyç si´ nieznacznie
    w stosunku do zaprogramowanej z powodu
    zmiany obcià˝enia silnik (to jest ciekawe)

    Regulator staΠej pr´dkoÊci
    mo˝na wΠàczyç tylko wtedy,
    gdy pr´dkoÊç samochodu
    zawiera si´ pomi´dzy 30 i 190 km/h.


    Ogolnie rzecz biorac. Dlaczego programem diagnostycznym moge aktywowac tempomat, a oryginalna, nowa manetką juz nie ?
    Alfa Romeo 156Ti SW 2.4 JTDm 20V


  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    218

    Domyślnie

    Trochę dziwna sprawa skoro uruchomiłeś z poziomu kompa. Na eLearn znalazłem opis i krótki schemat tej manetki. Ja spóbował bym włączyć spinając piny na krótko (na chwilę) aby zobaczyć czy zapali się ponownie ta kontrolka. Jeśli się nie zapali to nie pomogę choć powtarzam jest to dziwny przypadek, a jeśli się zapali "na krótko" to problem tkwi w manetce.
    Opis i schemat jako dokument worda spakowany (patrz załącznik)

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ZoLtaR_
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156Ti Sportwagon 2.4 JTD 20V
    Postów
    46

    Domyślnie

    czyli wychodzi na to tempomat uruchamia spiecie pinu 1 i 3 ? czy cos zle widze?
    Alfa Romeo 156Ti SW 2.4 JTDm 20V


  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał ZoLtaR_ Zobacz post
    czyli wychodzi na to tempomat uruchamia spiecie pinu 1 i 3 ? czy cos zle widze?
    ]

    Tak na to wygląda, że tak.

    ---------- Post dodany o godzinie 23:30 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:28 ----------

    I pewnie w ten sam sposób można sprawdzić samą manetkę.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ZoLtaR_
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156Ti Sportwagon 2.4 JTD 20V
    Postów
    46

    Domyślnie

    a czy układ tempomatu jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem? Jezeli tak to mozliwe ze tego bezpiecznika po prostu nie ma biorac pod uwage ze auto nie bylo oryginalnie wyposazone w cruise control? Moze komputer potrafi zalaczyc tempomat nie uzywajac obwodu manetki-bezpiecznika ?
    Alfa Romeo 156Ti SW 2.4 JTDm 20V


  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał ZoLtaR_ Zobacz post
    a czy układ tempomatu jest zabezpieczony osobnym bezpiecznikiem? Jezeli tak to mozliwe ze tego bezpiecznika po prostu nie ma biorac pod uwage ze auto nie bylo oryginalnie wyposazone w cruise control? Moze komputer potrafi zalaczyc tempomat nie uzywajac obwodu manetki-bezpiecznika ?
    To ten sam bezpiecznik co światło cofania, radio itd. nr 13 tj w dolnym rzędzie środkowy bezpiecznik servizi services

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ZoLtaR_
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156Ti Sportwagon 2.4 JTD 20V
    Postów
    46

    Domyślnie

    bezpieczniki całe. zatem co dalej?

    w innym topiku wyczytałem:
    Podłączyłem się FiatECUSacan i podłączyłem kabelek z 14 pinu łącza konektorowego B1D (12V) do 53 pinu w ECU. W FiatECUScan-Parameters załączył się Cruise - „ON” i Cruise Light-ON.

    Wiec w Fiatecuscan sa dwie opcje. osobno cruise, i osobno cruise light? Moze ja tylko zalaczalem sobie lampke na wyswietlaczu a nie Cruise "ON" ?
    Alfa Romeo 156Ti SW 2.4 JTDm 20V


  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    218

    Domyślnie

    Cytat Napisał ZoLtaR_ Zobacz post
    bezpieczniki całe. zatem co dalej?

    w innym topiku wyczytałem:
    Podłączyłem się FiatECUSacan i podłączyłem kabelek z 14 pinu łącza konektorowego B1D (12V) do 53 pinu w ECU. W FiatECUScan-Parameters załączył się Cruise - „ON” i Cruise Light-ON.

    Wiec w Fiatecuscan sa dwie opcje. osobno cruise, i osobno cruise light? Moze ja tylko zalaczalem sobie lampke na wyswietlaczu a nie Cruise "ON" ?
    Ja nie posiadam Fiatecuscan, ale tak przypuszczałe, że pewnie z poziomu komp. można załączyć samą kontrolkę w celu sprawdzenia obwodu itd.

    No cóż, jeśli będzie przejście między stykami 1 i 3 manetki po przełączeniu jej na "ON", oraz po zwarciu na krótko pinów 1 i 3 w białej wtyczce pod kierownicą nie zapali się kontrolka tempomatu to niestety nie jestem w stanie pomóc.

    Bo skoro zapaliła się kontrolka z pozoimu kompa tzn. że obwód i sama kontrolka działa poprawnie, jeśli jest opcja sprawdzenia samego obwodu tempomatu to pewnie też bym próbował to sprawdzić, ale to ozbaczałoby uszkodzoną manetkę (ale ona jest przecież nowa, więc jest to mało prawdopodobne).
    Tak na odległość, niestety nie pomogę. Przykro mi.
    Ja tylko ją wpiąłem i wszystko zadziałoło, na postoju przy przełączonym przełączniku włącza się kontrolka, a sam system działa na 4 i 5tym biegu po przekroczeniu 40km/h.
    W czasie jazdy po przekroczeniu 40ki np. na 4ce przełączam na "ON" i klikam z 2x drugim przełącznikiem aby podnieść mu prędkość, w instrukcji jest napisane, że każde kliknięcie to 1,5km/h w górę lub w dół (to najprostszy opis jak to działa w czasie jazdy).

Podobne wątki

  1. Problem podczas montazu oryginalnego parktronika do GT .
    Utworzone przez wojtekjast w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-08-2014, 20:57
  2. Problem z odpaleniem po montazu silnika 3.0 do 166
    Utworzone przez CARENZO w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 19:26
  3. Po montazu sekwencji mulowaty na obu paliwach
    Utworzone przez 12345Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-10-2009, 15:11
  4. Po montazu sekwencji mulowaty na obu paliwach
    Utworzone przez 12345Arturro w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-10-2009, 12:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory