odma to ten krótki cienki przewód który idzie do przepustnicy czy tam do krokowego? <nie pamietam jak juz tam jest>od głowicy?
odma to ten krótki cienki przewód który idzie do przepustnicy czy tam do krokowego? <nie pamietam jak juz tam jest>od głowicy?
Ostatnio edytowane przez NERO2287 ; 23-03-2010 o 05:33
i ci bedzie sie działo jesli bym jezdził z odpieta odmą?
prosił bym zeby jeszcze ktos opisał mi patent z nafta, bo chyba nie zaszkodzi to w niczym, a moze pomuc, warto chyba spróbowac?
po odpięciu odmy trzeba zaślepić króciec od układu ssącego żeby nie brał lewego powietrza a wąż od odmy włozyć w jakąś pół litrową butelkę po wodzie i gdzieś przymocować bo tam może rzygać olejem. Pojeżdzić i poobserwować co sie dzieje.
Naftę leje się na zapieczone pierścienie przed zmianą oleju w silniku. Na wieczór odkręcasz świece(zimny silnik) wlewasz po 100-200 ml do każdego cylindra zakręcasz świece (tylko łapiesz gwinty nie do konca). Rano należy dokręcić świece, zapalić silnik, rozgrzać do 90 st i wymienić olej bo cała nafta spłynie do miski i rozrzedzi olej. Po wymianie trzeba na początku delikatnie traktować gaz po jakiś 10-20 km można zacząć mu dawać powoli.
Uwierz mi, że już nie jeden kierowca był w ciężkim szoku jak zrobił generalkę za 5 zł
Spróbować zawsze możesz jak tak robie przed każdą wymianą oleju w każdym z trzech aut i nie wiem co to zapieczone pierścienie![]()
oki, czyli rozumiem ze z wymiana oleju filtr tez, a jesli pierscienie sa zapieczone to to pomoze?
Tak filtr też. Jeżeli zbliża Ci sie wymiana oleju to jest to zabieg nawet wskazany, niczym nie ryzykujesz a możesz tylko zyskać bo zapieczone pierścienie ładnie puszczają po nafcie. Należ zacząć od najprostszych sposobów a dopiero później rozmontowywać silnik.
Zapomniałem napisać ze tłoki ustaw sobie tak żeby były w jednej lini na środku cylindrów.
Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 23-03-2010 o 10:22
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 23-03-2010 o 22:02
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
byłbym bardzo wdzieczny za zrozumiałe wytłumaczenie o który to wąż chodzi, dzis lukałem , ale jest ich tam troszke
To wstaw zdjecie silnika to pokażemy Ci o co chodzi
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
A ile Ci dokładnie łyka tego oleju? Bo jak masz ciężką nogę często to wiadomo, że TS Ci będzie brał trochę oleju nawet jak jest w dobrym stanie. Ważne tylko, ile go idzie od wymiany do wymiany. Spróbuj z naftą, dobry patent - nie zaszkodzi a może pomóc - 5zł nie pieniądz
Pozdrawiam,
GrzesiuŻar
Ostatnio edytowane przez GrzesiuŻar ; 23-03-2010 o 23:06
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
Ja bym jednak został przy butelce bo to jest dobra metoda na sprawdzenie czy w skrzyni korbowej nie występuje nadmierne ciśnienie - jak będzie sie tam zbierał olej to już jest coś nie halo, jak tylko opary to ok.
Filtr się zapcha i nic nie zobaczysz. Poza tym szkoda kasy tylko na czas testu i diagnozy.