Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: "cieknąca" przepustnica

  1. #1
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie "cieknąca" przepustnica

    witam

    od kilku dni moja mała zaczęła świrować. na zimnym silniku zamiast "brrrrrrrrrrrrrr" jest "brrbrrbrrbrrbrr". obroty nie falują ale silnik nie chodzi równomiernie tylko takimi falami. poza tym w czasie jazdy przy wysprzęglaniu obroty spadają tak że silnik zaczyna się dławić, kilka razy zgasła mi przy skręcaniu. wszystko to dzieje się przy zimnym silniku. po rozgrzaniu silnik pracuje równiutko tylko pozostaje to spadanie obrotów przy wysprzęglaniu - zamiast zatrzymać się na 800 nurkują niemal do zera by odbić się do poziomu 800 obr. w między czasie zauważyłem że z okolicy przepustnicy syczy powietrze. powietrze ucieka gdzieś na styku obudowy przepustnicy a tym nakręconym czarnym pudełkiem (bodajże to silnik krokowy). dojście jest tam zerowe więc ciężko dokładnie wskazać nieszczelność. stad moje pytanie do osób które wiedzą jak te części są zbudowane. skąd to może "syczeć" i jak temu zaradzić? czy wystarczy wystarczy wymienić jakąś uszczelkę czy może trzeba szykować się na wymianę całego elementu?

    za wszelkie sugestie z góry dziękuję
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    jakies podcisnienie?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Jeśli masz nieszczelność to musisz ją uszczelnić. Polecam również czyszczenie krokowca
    to czarne na przepustnicy, może się zacinać od nagaru. Tu masz manuala

    http://www.alfaholicy.org/zrob-to-sa...krokowego.html
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #4
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    zapytam inaczej: czy ktoś posiada jakieś dokładniejsze rysunki, schematy, przekroje, itp tego elementu na podstawie których bedę w stanie zdiagnozować skąd to powietrze leci?

    z góry dziekuję

    Ps1. na załączonym zdjęciu zaznaczyłem domniemane miejsce "wycieku" powietrza

    Ps2. z tego co się orientuje to tych krokowców sie raczej nie czyści
    Ostatnio edytowane przez ziomster ; 26-03-2010 o 09:53
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jak tam Dawidzie, udało się naprawić Alfę? Ja wczoraj czyscilem przepustnicę i widziałem, że krokowy u nas jest razem z czujnikiem położenia przepustnicy chyba. Może zaszła tez u Ciebie sytuacja, żepuściło uszczelnienie pomiedzy przepustnicą a kolektore ssącym. Tam jest taka cienka warstwa, chyba fabrycznego, silikonu.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tam nie ma żadnego silikonu, tylko uszczelka gumowa o specjalnym kształcie w rowku, więc nie ma co szukać. Radzę na początek zdemontować gumowe kolano łączące prazepustnicę z przepływomierzem i sprawdzić, czy czasami nie jest pęknięte.
    A tego krokowca się nie czyści - szkoda roboty, a można tylko pogorszyć sprawę.

  7. #7
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Jak tam Dawidzie, udało się naprawić Alfę?
    w sumie to ona nie jest popsuta dzis zrobiłem trasę 300 km i autko spaliło 7 l/100 przy dynamicznej jeździe z prędkościami 100-120 km/h - jak dla mnie to całkiem niezły wynik. nie miałem za bardzo czasu żeby się tym zająć ale na pewno coś jest nie tak z tym pudełkiem na przepustnicy i to z niego syczy powietrze w okolicy wtyczki. tak się zastanawiam czy idzie to pudełko kupić osobno czy trzeba brać całą przepustnice?

    SGO24 może ty jesteś w stanie powiedzieć co tam mogło puścić? z tego co widać to obudowa tego sterowania składa się z dwóch elementów spiętych na zatrzaski. między nimi jest jakieś uszczelnienie? w środku tego pudełka jest jakieś ciśnienie? opłaca się to w ogóle rozbierać?
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie ma żadnego ciśnienia w silniku krokowym.
    - można go rozebrać ale będziesz miał połamane zapinki, zatrzaski.
    - i co dalej, z wlewaniem nafty do środka to daliśmy sobie już z tym spokój.
    - jedyne co można zrobić to przesmarować potencjometry specjalnym smarem.
    - syczy coś innego, może wspomaganie hamulca, moze przewietrzanie zbiornika paliwa albo kolektor ssący.
    - spalanie na trasie nie jest adekwatne do stanu technicznego silnika i osprzetu.
    - dopiero spalanie w miescie daje obraz sytuacji, czyli pomiar parametru TRA a nie FRA.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bubu dobrze radzi - zostaw silnik krokowy w spokoju, a zacznij szukać, skąd ciągnie lewe powietrze. Jak syczy to musi być lewe powietrze. Sprawdź to kolano, jak wcześniej pisałem, a potem ewentualnie resztę dolotu i wąż podciśnienia do serwa. No chyba, że ktoś grzebał kiedyś przy tym samochodzie i nie dał uszczelki pod przepustnicę, tylko jakiś silikon, to wtedy tam też trzeba by sprawdzić. Ale uważaj bo zdjęcie przepustnicy wymaga odłączenia ECU, więc najpierw odepnij akumulator.

  10. #10
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    a jeśli nie odepnie akumulatora ?
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory