Strona 1 z 13 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 124

Temat: Blokady wałka rozrządu

  1. #1
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie Blokady wałka rozrządu

    Witam.

    Postanowiłem przeprowadzić mały remontcik silnika 1.8 TS w swojej 156 i niestety nie do końca się do niego przygotowałem. Poszukuje dobrych blokad rozrządu to mojego silnika, może ktoś z okolic Sosnowca, Katowic ma takie ??? Troszkę czytałem na forum o kolorowych blokadach z allegro i właśnie nie wiem czy im ufać.
    Wytłumaczę się dlaczego nie do końca się przygotowałem. Rozrząd był wymieniany rok temu przez mechanika, wszystkie elementy nowe, przejechałem 15 tys. od tamtego momentu. Dlatego planowałem zostawić ten sam pasek, poznaczałem sobie wszystko ładnie na kołach i pasku żeby złożyć rozrząd potem tak samo, ale nie przewidziałem (doczytałem na forum), że koło zębate na wałku dolotowym jest pływające. I dlatego potrzebuję blokad. Ma może je ktoś ???

    Dziękuję za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Przy ustawianiu rozrządu oba koła mają być pływające.

  3. #3
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie

    Być może koło na wałku wylotowym też jest pływające, mi się udało ten wałek zdemontować bez odkręcania koła.
    Ale to nie zmienia faktu że potrzebuję blokad rozrządu.
    Czy tym z allegro można zaufać ???

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie można ufać ani sprzedającym ani ich oferowanym blokadom.
    - standardowa ich gatka to "Panie sprzedałem około 5.000 blokad i nikt ich nie reklamował".
    - renomowany producent blokad w Polsce pisze " w ciągu 5 lat sprzedaliśmy około 500 blokad".
    - zobacz podobny temat "http://www.forum.alfaholicy.org/156/26696-blokady_rozrzadu_sprawdzic_ich_jakosc.html"
    - cos mi się wydaje że te na alegro są wszystkie z tarnowa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa156gta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    była alfa156 1.8 TS 1999r jest 156 2,0JTS 2002r ,159 2,4jtdm SW TI.
    Postów
    44

    Domyślnie blokady

    100PLN urzywane 5 razy

  6. #6
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Przy ustawianiu rozrządu oba koła mają być pływające.
    jak to? nic mi nie wiadomo na temat pływającego koła na wałku wydechowym....

    możesz mi to wytłumaczyć..
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tu nie ma co tłumaczyć. Jak założysz blokady i czujnik zegarowy to sam zrozumiesz. Oczywiście możesz spróbować ustawiać rozrząd nie popuszczając koła wałka wydechowego (które jest na klinie, ale ma ruch) lecz jeśli nie będzie Ci wszystko się zgrywać to i tak będziesz musiał poluzować to koło. Uważaj tylko, bo tam jest śruba na nasadkę 18mm, jeśli dobrze pamiętam, no i dobrze mieć klusz specjalny do przytrzymania tego koła podczas dokręcania tej sruby, bo moment jest dość duży, więc byle czym nie utrzymasz. No i uważaj bo za tym kołem jest czujnik Halla, który w oryginale kosztuje ponad 500 zł, więc lepiej go nie uszkodzić.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 28-03-2010 o 20:20

  8. #8
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Tu nie ma co tłumaczyć. Jak założysz blokady i czujnik zegarowy to sam zrozumiesz. Oczywiście możesz spróbować ustawiać rozrząd nie popuszczając koła wałka wydechowego (które jest na klinie, ale ma ruch) lecz jeśli nie będzie Ci wszystko się zgrywać to i tak będziesz musiał poluzować to koło. Uważaj tylko, bo tam jest śruba na nasadkę 18mm, jeśli dobrze pamiętam, no i dobrze mieć klusz specjalny do przytrzymania tego koła podczas dokręcania tej sruby, bo moment jest dość duży, więc byle czym nie utrzymasz. No i uważaj bo za tym kołem jest czujnik Halla, który w oryginale kosztuje ponad 500 zł, więc lepiej go nie uszkodzić.
    SG0240 nie obraź się ale wydaje mi się że wprowadzasz niepotrzebne zamieszanie nie bardzo rozumiem co mi się może nie zgrać jeśli nie poluzuję koła wałka wydechowego? jak już tak sobie teoretyzujemy (bo dla mnie to juz jest jakieś laboratorium) to koło na wale też powinniśmy luzować bo jest osadzone na dokładnie takiej samej zasadzie jak wydechowe. idąc dalej tym tropem wymiana rozrządu to:

    - wał na GMP a blokady na wałki
    - luzujemy wszystkie koła
    - zakładamy pasek
    - naciągamy pasek
    - dokręcamy wszystkie koła

    czy tak?
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  9. #9
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    luzujesz tylko koło wałka ssącego bo ono jest na tz. fasolkach, dokręcasz to koło dopiero po prawidłowym naciągu paska rozrządu (ustawiasz je przy montażu paska po środku) A wałek wydechowy jest na klinie chyba że wymieniasz uszczelniacz no to je ściągasz.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    SG0240 nie obraź się ale wydaje mi się że wprowadzasz niepotrzebne zamieszanie nie bardzo rozumiem co mi się może nie zgrać jeśli nie poluzuję koła wałka wydechowego? jak już tak sobie teoretyzujemy (bo dla mnie to juz jest jakieś laboratorium) to koło na wale też powinniśmy luzować bo jest osadzone na dokładnie takiej samej zasadzie jak wydechowe. idąc dalej tym tropem wymiana rozrządu to:

    - wał na GMP a blokady na wałki
    - luzujemy wszystkie koła
    - zakładamy pasek
    - naciągamy pasek
    - dokręcamy wszystkie koła

    czy tak?
    Nie tak, ale się nie obrażam - chciałem doradzić komuś, kto jeszcze nigdy rozrządu nie ustawiał, ale jeśli uważasz, że mieszam niepotrzebnie to rób, jak chcesz - Twoja sprawa, widzę, że wiesz lepiej jak to się robi.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 29-03-2010 o 15:39

Podobne wątki

  1. [146] czujnik wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:14
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  3. Koło wałka rozrządu
    Utworzone przez czapka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 15:02
  4. Cena wałka rozrządu 2.4 Jtd 10V
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 20:19
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory