Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Laboratorium - sonda lambda.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie Laboratorium - sonda lambda.

    - mechanik podczas przegladu stwierdził "uszkodzona sonda lambda", fakt dopiero po dodaniu gazu pokazywała sie sinusoida.
    - sonda stara do kubła, nowa za całe 370 zł do samochodu, ale przebieg z tej nowej taki sobie, za często sygnał idzie do zera.
    - wyglada na to, że komparator sondy lambda w ECU jest żle zestrojony.
    - z kubła zabierany uszkodzoną sondę i do "laboratorium".
    - jako narzedzia do testów bedę używał programu Unidiag, ponieważ ten program jest programowalny poprzez swoje pliki DEF.
    - pierwszy test to sprawdzenie czy stara sonda ma sprawną grzałkę i czas rozgrzewania sie sondy bez spalin.
    - jak widac ten czas to około 100 sekund i napięcie na sondzie około 0 V.
    --

    - teraz stroimy komparator sondy lambda w ECU, wybieramy histerezę około 20 mV i poziom odciecia na poziomie 80 mV.
    - drugi test to ta sama sonda lambda ale podłaczona do zmodyfikowanego ECU.
    - jak widac czas nagrzewania jest taki sam około 100 sekund ale napięcie na sondzie po nagrzaniu wynosi teraz 75 mV i status komparatora jest taki sam S.C to GND.
    - widac ze poziom histerezy teraz wynosi tylko 95 mv - 75 mV == 20 mV.
    --

    - jeszcze tylko przebieg stygnięcia sondy lambda po nagrzaniu w warunkach naturalnego chłodzenia.

    --

    - no dobrze a co to ma dać użytkownikowi ?
    - bez modyfikacji komparatora w ECU, sonda potrzebuje około 95 mv aby osiagnąć kolejny stan komparatora Lean -- uboga mieszanka.
    - po modernizacji ECU tylko 20 mV.
    - czy to działa, zobaczę podczas testów ale już na samochodzie.
    - to byłby I etap modernizacji toru sonda lambda --> ECU.
    - II etap to zastosowanie uniwersalnej sondy lambda i modyfikacja otoczenia ECU aby umożliwić podłączenie sondy za 150 zł do ECU M1.5.5
    - czy to możliwe, tak w warunkach laboratoryjnych.
    - dopiero testy wykażą jaki to ma wpływ na prace silnika.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-03-2010 o 13:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z niecierpliwością oczekuję na pozytywne wyniki strojenia tego diabelstwa, bo jak wiesz moja nowa oryginalna sonda za całe 370 zł też jest do d..., a na przeglądzie miałem tyle węglowodorów, że diagnosta łapał sie za głowę. Jakbyś zdążył z tym do połowy kwietnia to sie polecam, bo niedługo kolejny przegląd.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - auto AR 156 TS silnik 1.8, TRA około 52 msek, dużo, sonda daje przebiegi do masy.
    - poniżej zrzut z momentu korekty komparatora, nie ma dobicia do masy.
    - po jakimś czasie TRA = 24 msek, postep ale to za mało, przebiegi sondy maja ostrzejsze narosty, lambda regulation Row 1 poza zakresem.
    - brakuje analizatora, nie wiadomo jak ze składem mieszanki.
    --

    --

    - robimy szybka diagnostykę, za małe napięcie na świecach.
    - szczelinomierz drucikowy do ręki, fakt na małych świecach poniżej normy i tak samo na dużych.
    - ustawiamy zgodnie z programem Autodata wersja 3.24 , czyli 0.9 / 0.8 mm, auto nie zagazowane !.
    - jest całkiem inaczej, już słychac po pracy silnika.
    - zerowanie parametrów adaptacyjnych, przy adaptacji sonda działa poprawnie, TRA skacze od - 11 msek do wartości + 3.5 msek, przepływ powietrza na poziomie 9.60.
    - po kolejnym właczeniu wentylatora, TRA skacze do wartości 8 msek, Lambda Regulation Row 1 w normie.
    - jak widać coś zostało naprawione ale ECu dalej widzi mniejszy ale zawsze problem. ( chyba nie złe ustawienie rozrzadu ).
    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 31-03-2010 o 19:49
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda....
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 19:06
  3. sonda lambda
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 09:02
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory