- dzięki szczegółowemu wyjaśnieniu kolegi SG0240, jak sprawdzić blokady tak też zrobiłem.
- podjechałem jeszcze do kolegi z autoryzowanego zakładu serwisu Alfy.
- mamy oryginalne fabryczne blokady oraz 10 kompletów blokad "producentów " z Polski.
- wałek wydechowy pasował jak ulał do szczerby 0 stopni i do GMP, blokady firmowe załozono bez problemu.
- tak samo blokady firmy HP, 8 innych blokad zostało zdyskwalifikowanych w tym teście.
- za to wałek ssący należało cofnąć o 5 stopni na szczerbie, na czujniku to było od 00 do 80.
- dokładnośc 0.01 mm, czyli chyba 0.2 mm, poniewaz 1 mm to cały obrót a skala podzielona na 100 cześci.
- dopiero wtedy pasowała blokada S2 oryginalna, oraz ta z firmy HP.
- 5 innych blokad zostało zdyskwalifikowanych w tym teście.
- teraz potwierdziło się wskazanie oscyloskopu pokazywał ze rozrząd jest wyprzedzony o 1 żąbek , czyli 6 stopni, trochę nie dokładny, całe 20 %.
- nie będę komentował tego co jest na rynku blokad do alfy romeo, kto to przeczyta wnioski sobie sam dopisze.
- potwierdza się to co koledzy od silnika V6 stwierdzili już dość dawno.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
No więc podsumowując - jeśli dobrze zrozumiałem:
- z 10 par blokad na wałek wydechowy pasowały tylko 2 szt, a na wałek ssący 5 szt.
A czy mógłbyś opisać, jakie to były niedokładności, czy np. kształt nieodpowiedni do kształtu krzywki, czy raczej problem z niedoleganiem blokad do płaszczyzny głowicy?
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-04-2010 o 23:27
- pożyczone blokady, prace na parkingu pod firmą, wiadomo że nie ma czasu aby sfotografować wszystkie.
- generalnie to wygladało jakby ktoś kiedyś nieudolnie skopiował oryginał, dość już wysłużony i zrobił kopię.
- kolejny "producent" zrobił kopię kopii i dodał parę cykloid do blokady, bo tak powinno być.
- dość duzo z tych odrzuconych nie pasowąło na wałek, za wąskie.
- odrzucone w drugim teście to miały luz około 2 - 3 mm, na wałku, nie przylegały do niego.
- wszystkie idealnie leżały na bloku ale bez wałka.
- proszę pamietać ze wałki ssący i wydechowy były nowe, czyli poprzeczka dla testów podniesiona dość wysoko.
- poniżej dwa przykłady chyba skrajny przypadek, zdjęcia kiepskiej jakości ale obraz mówi wiele.
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-04-2010 o 07:05
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Nic dziwnego ze po ustawieniu rozrzadu na "blokadach" samochódy przestały jezdzic i zaczeł palic 20 litrow.Nie wspomne o wymianie na oko bez blokad,jak to miało miejsce umnie.Jestem bardzo ciekaw jak to bedzie wygladać po sprawdzeniu na dobrych blokadach,o ile pomylił sie "mechanik"![]()
Bubu o qrwa że tak napiszę, te blokady to chyba od innego motoru?
Jaki sens używać takie blokady?, to jak już człowiek się postara to na znaki dokładniej ustawi.
Jak już pisałem u mnie też jest mały półksiężyc około 5mm długości, 2 wysokości, ale to coś co pokazałeś to szok. Już chyba ręcznie bym je lepiej zrobił.
- kolega twierdzi że te blokady oddał, "producent" przyłożył do zjechanego wałka i mu je odesłał poniewaz u niego pasują.
- i co takiemu zrobić, tak to jest jak się kupuje z alegro.
- kolega jest bardzo wkurzony, twierdzi że załozy temat i opisze firme i transakcję.
- na razie siedzi u adwakata, i czyta przepisy prawne.
- właściciele blokad, które zostały mi podesłane, pożyczone mają do mnie pretensje że chyba coś żle pomierzyłem.
- ja nic nie obiecywałem, mówiłem tylko że oscyloskop pokazuje całkiem dziwne i wtedy nie zrozumiałe wyniki.
- bo tak nie może byc żeby kolejna chyba 15 alfa i rozrząd rozjechany.
- w pierwszej kolejności wina posżła na mechaników, dopiero nasz mechanik forumowy , SG0240 świecie oburzony stwierdził że to nie prawda że mamy mechaników do d...y.
- to naprowadziło nas na ślad, a może blokady od tych "producentów " sa do d...y.
- potem korespondencja z firmą HP, uzyskanie "kontrolnych " blokad i szukanie "oryginału".
- resztę znacie , w poście powyżej.
- sprawdzenie blokad jest proste, jak ma się wzorzec, na którym można polegać.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Z blokadami niestety tak jest, że ciężko trafić na wykonane jak należy, wiem to po blokadach do V6, miałem w ręce czerwone tanie najpopularniejsze na rynku blokady i miałem oryginały, o ile blokady wałków wydechowych są OK to już ssące mają zły kształt i nie przylegają jak należy a nawet jak się je poprawi to i tak szczyty krzywek względem fabrycznych blokad są przyspieszone o jakieś 2-3 stopnie i potem drgawki V6tki ;/
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
@GrzesiekK
- mam pytanie a znasz może fazy przekrycia dla V6, może jakiś plik PDf z dokumentacji otwarcia ssącego i zamkniecia wydechowego.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts