Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Szpara pomiedzy kierownica a zaślepka poduszki kierowcy.

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Ja nie mam pojęcia czy była kiedykolwiek wystrzelona.

    Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie kierownicy od góry ?? Próbowałem takie znaleźć na otomoto ale nie było a normalnie tego nie widać.

    Jutro postaram się zrobić jakieś fotki u mnie i porównamy czy to tak samo.
    Ostatnio edytowane przez Tekken666 ; 18-03-2010 o 20:34

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar Sewojtas
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Przyszowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 1999r
    Postów
    183

    Domyślnie

    Czekam na fotki Tekken.
    Patrz na te fotki tutaj nie ma zadnej szpary
    http://photos04.otomoto.pl/photos/or...10406915_7.jpg
    http://img12.allegroimg.pl/photos/or...64/958746454_4

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar SzlendaX
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kolno
    Auto
    156 Sport Wagon 1.9 JTD + Chip Madeno Citroen C5 X7 Tourer 2.0 16v
    Postów
    305

    Domyślnie

    a ta poducha jest rowno z bocznymi ramionami kierownicy bo na zdjeciach dokladnie nie widac ale mi sie zdaje ze tez odstaje...
    U mnie nie ma takiej szczeliny.

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar Sewojtas
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Przyszowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 1999r
    Postów
    183

    Domyślnie

    Na to środkowe ramie wydaje się jak by za dużo nachodziło.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    a przy dolnym ramieniu kierownicy nie odstaje u was troche zaślepka?

  6. #16
    Wujek_Staszek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kapalek Zobacz post
    a przy dolnym ramieniu kierownicy nie odstaje u was troche zaślepka?
    Odstaje, klakson trzeba przecież jakoś naciskać

  7. #17
    Użytkownik Ogier Avatar Sewojtas
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Przyszowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 1999r
    Postów
    183

    Domyślnie

    u mnie dolne ramie jest za dużo wpadnięte a nie odstaje!!!

  8. #18
    Wujek_Staszek
    Gość

    Domyślnie

    Nie napisałem, że u Ciebie jest normalnie, odpowiadałem na pytanie zadane wcześniej:

    Cytat Napisał kapalek
    a przy dolnym ramieniu kierownicy nie odstaje u was troche zaślepka?
    Skoro piszesz, że poduszka była strzelona, to może źle zmontowane, lub jak ktoś pisał, nie ten model poduszki..

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Kurde nie miałem czym zrobić zdjęcia bo mi się baterie w aparacie rozładowały i zapomniałem podłaczyć ale szpara jest zdecydowanie za duża. Sprawdzałem i u góry mogę włożyć palca (taka jest ta szpara). Palec oczywiście nie wchodzi do środka tylko opiera się na kierownicy (chodzi mi o to że mam szapre wielkości palca między zaślepką na poduchę a resztą kierownicy). jeszcze pytanie: Czy da się zobaczyć poduszkę odchylając tą zaślepkę i świecąc latarką?? I jak ona wygląda??? Pytam bo zaglądałem i nigdzie nie widziałem nic zbliżonego do poduchy (nie mam pojęcia jak to może wyglądać i jakiej może być wielkości). Czy poduszka zajmuje całe miejsce pod tą osłoną czy tylko jest tam gdzie napis AIRBAG na osłonie???

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Dziś miałem chwilę wolnego więc postanowiłem zająć się szparą w kierownicy. Pokrótce opiszę moje (nie zbyt dobre) przeżycia:


    Na początku miałem problemy z dopasowaniem klucza aby odkręcić tą pokrywę z poduszką. Poświeciłem sobie latarką i z tego co widziałem (a widać za dużo nie było szczególnie że trzeba było trochę wygibasów żeby tam zajrzeć (śruby wkręcane od tyłu kierownicy)) była to śruba imbusowa. Niestety nie mogłem znaleźć odpowiedniej wielkości więc pomyślałem że mogę źle widzieć i może to są jednak śruby torx. O dziwo jedną śrubę udało się odkręcić właśnie torxem ale druga kręciła się. Jednak dzięki temu mogłem trochę odgiąć tą osłonę i zobaczyć to tam w środku 'piszczy'. Niestety nic ciekawego nie dojrzałem, jedynie żółty kabelek który niestety postanowiłem troszkę przestawić (wydawało mi się że może on zawadzać i blokować osłonę i dlatego jest w niej taka dziura). Niestety przy próbie odgięcia tego żółtego kabelka odpięła się kostka która jak się okazała była na jego końcu przy klejona do poduszki. Pociągnąłem lekko kabelek a tam do jednego z jego końców które były w kostce (było ich 2) jest przylutowany miedziany drucik który następnie jest obwinięty na malutkim walcu a drugi jego koniec przylutowany jest do drucika wystającego z poduszki. Oczywiście tego wszystkiego na początku nie widziałem ale załamałem się widząc jakiś drucik opleciony na walcu (jak malutka cewka) który jeszcze przy każdym ruchu oczywiście odkręca się. Postanowiłem że muszę odkręcić drugą śrubę i po kilkunastu próbach i sprawdzeniu jaki klucz pasuje na drugiej, odkręconej już śrubie udało się (śruba to jednak imbus rozmiar bodajże 7)!! Już wtedy miałem jedynie nadzieję poskręcać wszystko z powrotem do kupy i żeby działało a poduszka nie wystrzeliła. Powoli i dokładnie udało mi się złożyć tą żółtą kostkę i wszystko skręcić (a łatwo nie było). Po podłączeniu akumulatora na szczęście ani poduszka nie wystrzeliła ani nie świeci się kontrolka od poduszki. Dziura oczywiście jest jak była ale już mi ona nie przeszkadza .
    Jedyne co zauważyłem to że kierownica chodzi dużo lżej i nie działa blokada kierownicy po wyjęciu kluczyka (co mnie dziwi gdyż to co odkręciłem to jedynie zaślepka poduszki a blokada jest dalej przy stacyjce). Morał z tego taki: nie ruszajcie tego chłopaki! . Przynajmniej wiem że poduszka jest . A jak ktoś wie coś więcej na temat do czego służy zauważona przeze mnie 'ceweczka' w żółtej kostce i co mogę jeszcze sprawdzić aby być pewny funkcjonalności poduszki (np. na jakiej podstawie komputer sprawdza przy zapłonie czy poduszka jest ok?) to proszę o porady. Jutro oczywiście mam zamiar podłączyć kompa i zobaczyć czy jakieś błędy wyskoczyły (już dzisiaj nie dałem rady i zawiozłem alfę na parking strzeżony gdzie zazwyczaj śpi ).
    Pozdrawiam


    PS: Czy mógłby ktoś sprawdzić jak gasną mu kontroli po przekręceniu kluczyka ??? Ponieważ zauważyłem że Airbag, ABS i coś tam jeszcze gasną w tym samym momencie. Nie wiem czy zawsze tak jest i czy tak powinno być (słyszałem że niektórzy podpinają je razem żeby świeciły a np airbag i tak jest zepsuty albo go nie ma).
    Ostatnio edytowane przez Tekken666 ; 04-04-2010 o 19:10

Podobne wątki

  1. odstająca zaślepka poduszki pasażera
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 22:42
  2. Kierownica & zaślepka
    Utworzone przez Gino w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory