Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 124

Temat: Blokady wałka rozrządu

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - mam jeszcze małe pytanie.
    - jak jest zalezność przesunięcia tłoka w mm. i obrotu wału korbowego w stopniach.
    - jeśli podczas testu ustawienia rozrządu , czujnik zegarowy musi być przestawiony o 1 mm, 2 mm , to jaki jest kąt róznicy ustawiena rozrządu.
    - na sieci znalazłem że przestawienie tłoka z GMP o 0.3 mm powoduje niedokładność rozrzadu mierzoną na wale korbowym o 1 stopień.
    - jak to obliczyć ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Kłania się lekcja fizyki bodajrze w 3, 4 lub 5 klasie technikum...
    Tam był taki wzór na przeliczenie ruchu posuwistego tłoka na ruch obrotowy wału przy okazji nauki o silnikach cieplnych. W liceum też musiało być...
    Ale nie pytaj mnie bo byłem chory...
    albo internet (może wikipedia) albo podręczniki do fizyki z technikum (jak mi wlezą w łapy to postaram się poszukać)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to tych chorych to jest nas już dwóch.
    - moje ksiązki miały wyrwane kartki z tym tematem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A ja kiedyś koledze bubu321 tłumaczyłem, jak się to liczy, więc jeszcze raz przypominam:
    - załóżmy, że skok tłoka wynosi 70 mm
    - ten skok silnik uzyskuje przy 1/2 obrotu wału, czyli 180 st.
    - no to teraz już każdy z łatwością obliczy, że na 1 st obrotu wału przypada 70/180 mm suwu, czyli w tym przypadku 0,388888 mm
    Prawda, że to proste i nawet nie trzeba specjalnie umieć fizyki.

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Xb = r [cos Fi + Pierwiastek kw. (16 - sin FI)].

    - to wyżej mi bardziej pasuje.
    - problem jest tego wymiaru że przy tych 2 mm na czujniku zegarowym z wziernika znikał punkt GMP.
    - cylinder ma skok chyba 90 mm, czyli 0.5 mm/stopień.
    - 2 mm czyli skok powinien być tylko 4 stopnie we wzierniku.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #56
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    SG0240 takie moje pytanie do Ciebie, może wiesz odnośnie rozrządu V6.

    Bubu321 wspomniał że blokada wałka ssącego w TS daje się założyć przy cofnięciu wału z GMP 1 cylindra o 5 stopni a nie przy czystym ustawieniu GMP na zegar i teraz pytanie odnośnie V6, wszystkie znane mi źródła mówią że GMP w V6 ustawiamy na zegar i ma być OK jednak wzbudził we mnie Bubu swoimi słowami pewną nutę niepewności, gdy robiłem swój rozrząd w 3.0 przy przekładce ustawiłem GMP na zegar zluzowałem sobie koła wałków i zapiąłem blokady ewentualnie doregulowując położenie wałka kluczem an niego założonym w firmowo wykonanym na nim do tego celu miejscu. Nie zwróciłem przed tym wszystkim uwagi czy blokady pasują OK względem wcześniej w serwisie ustawionego rozrządu. I stąd pytanie czy opisana w AutoData'cie i tym podobnych publikacjach procedura jest na pewno poprawna, czy fizyczny GMP z zegara pokrywa się z tym co powinniśmy ustawić, czy nie jest tak jak przy TS że GMP z zegara nie jest prawidłowym położeniem tłoka do założenia blokady wałka ssącego??
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A ja kiedyś koledze bubu321 tłumaczyłem, jak się to liczy, więc jeszcze raz przypominam:
    - załóżmy, że skok tłoka wynosi 70 mm
    - ten skok silnik uzyskuje przy 1/2 obrotu wału, czyli 180 st.
    - no to teraz już każdy z łatwością obliczy, że na 1 st obrotu wału przypada 70/180 mm suwu, czyli w tym przypadku 0,388888 mm
    Prawda, że to proste i nawet nie trzeba specjalnie umieć fizyki.
    SG0240 - nie obraź się ale to nie jest prawda.
    Punkt poruszający się po obwodzie - gdyby go zrzutować na oś x i y kreśli sinusoidę. Dlatego duże obroty wału w okolicy gmp powodują minimalne wychylenia zegara (szczyty lub doliny sinusoidy), natomiast minimalne ruchy wału w okolicy 90stopni przed lub po gmp powodują bardzo duże skoki wskazówki zegara (zbocza narastające i opadające sinusoidy).
    Do dego dochodzi złożony ruch korbowodu (ramię pomiedzy punktem poruszającym się po obwodzie (wykorbienie wału) a punktem (tłok) przesuwającym sie w cylindrze).

    Dlatego wg mnie wzór Bubu321 wydaje się być dobry - rysunek by się przydał (koniecznie!!) - byłoby widać kąty.

    Bubu - skąd te "16" we wzorze?
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Faktycznie chyba dałem plamę - też o tym myślałem, ale wydawało mi się, że dla ogólnych rozważań można uśrednić wyniki. Muszę to dokładnie przeanalizować bo tu zasadnicze znaczenie dla naszych rozważań ma punkt GMP, gdzie niewielki skok tłoka może powodować duży kąt obrotu wału.
    Przy okazji sprawdziłem skoki tłoka w poszczególnych TS-ach:
    1,6 TS -75,65 mm, 1,8 TS - 82,7 mm, 2,0 TS - 91 mm

  9. #59
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to zadania z mechatroniki dla I semestru.

    --

    --

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    http://img641.imageshack.us/img641/968/tok.jpg

    No tak, ale dla naszych potrzeb wystarczy tylko przeanalizować przesunięcie tłoka w zależności od kąta obrotu wału korbowego.
    Nie interesuje nas specjalnie prędkość obrotowa silnika bo nie obliczamy mocy. W uproszczeniu pozwoliłem sobie wyprowadzić wzór jak wyżej. Z moich obliczeń wynika, że w zakresie kąta 0-90 st. przesuniecie tłoka "a" wynosi 1/2s (1-cos alfa), gdzie "s" to skok tłoka
    Tak więc w położeniu GMP dla kąta 1 st. przesunięcie tłoka dla silnika TS 2,0 wyniesie:
    1/2 x 91 (1 - cos 1st.) = 1/2 x 91 (1-0,9998) = 0,0069 mm
    Myślę, że teraz trochę się poprawiłem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 08-04-2010 o 19:01

Podobne wątki

  1. [146] czujnik wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:14
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  3. Koło wałka rozrządu
    Utworzone przez czapka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 15:02
  4. Cena wałka rozrządu 2.4 Jtd 10V
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 20:19
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory