Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: regulacja zaworów w 155 potrzebne troche info?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie regulacja zaworów w 155 potrzebne troche info?

    Witam!
    Mam takie pytanie , czy regulacja powinna być cykliczna?
    Wydaje mi się że u mnie są do wyregulowania (spadek mocy i chyba je słyszę , znaczy tak sądzę) Jak je regulować?
    Pozdrawiam i z góry dzięki za info i pomoc

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Należy najpierw sprawdzić luzy zaworowe a żeby to zrobić trzeba zdjąć pokrywę zaworów , żeby wyregulować zawory trzeba też zdjąć wałki rozrządu co sie wiąże z rozpięciem łańcucha . Trzeba mieć płytki regulacyjne ( pastylki )lub jeśli jest za mały luz szlifować je do odpowiedniego wymiaru ( ja też tak robiłem ) albo kupić w Aso konkretną płytkę odpowiedniego wymiaru ( niewielki koszt )

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    te pastylki są po to by wymierzyć przerwę , dobrze rozumiem?
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfasound_mania
    te pastylki są po to by wymierzyć przerwę , dobrze rozumiem?
    Te pastylki są po to by ustawić przerwę do mierzenia to jest szczelinomierz

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Dziękuje za informacje.Pozdrawiam
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  6. #6
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    witam hehe słyszeć zawory w 2.5 v6 to znaczy jechać a tak na poważnie to u mnie też dochodzi dzwiek cyk cyk cyk i okazało si eże to jeden popychacz tzw konik jego zywot dobiegł konca a wogule to w tych silnikach moze stukac jeszce naped pompy a co do spadku mocy ja bym szukal raczej w sondzie na poczatek mozna wpiac sie do wtyczki z sondy tej z czarnym i szarym kabelkiem i woltomierzem zmierzyc napiecie na czarnym kablu powinno plywac w zakresie okolo 0.4 do okolo 1 v jezeli mniej wiecej tak jest to ok szukamy dalej pozdrawiam wszystkich fanow alf

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    pikero, Omawiamy silnik starego T.S a a nie V6

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Od pewnego czasu moja alfa po nocnym postoju odpala za drugim razem :shock: Po pierwszym przekręceniu kluczyka odpala ale szybko gaśnie, po drugim przekręceniu jest ok ! dzieje sie to tylko wtedy gdy w nocy są ujemne temperatury :? Czy winną tego mogą być rozregulowane zawory ?? dodam, że ostatnio były regulowane jakies 1,5 roku i 50 tyś km temu

    :?: :?: :?:

  9. #9
    ja.m
    Gość

    Domyślnie

    Mam podobnie tylko że za drugim razem to szybciej odpaliłbym papierosa nawet jak miałbym go z kieszeni wyjąć a niżeli moją bestyjkę

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    Ja mamy wyjechany wałek rozrządu wydechowy i zawory do regulacji wydechowe i alfa odpala za 1-szym razem ale klepie jak cholera Ale wałeczek juz załatwiony dzięki pomocy kolegów z forum
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

Podobne wątki

  1. zachodniopomorskie - alfa 147 potrzebne info
    Utworzone przez cinas w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 19:28
  2. [159] potrzebne info o silnikach
    Utworzone przez czarny2891 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2012, 20:39
  3. AR 159 Nowy Sacz Potrzebne info
    Utworzone przez zwierzak w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 16:04
  4. AR 159 Info potrzebne
    Utworzone przez alfabravoII w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-10-2011, 18:49
  5. Potrzebne info-Alfa 156 1,9/16V 140KM
    Utworzone przez automobilista w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-12-2010, 18:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory