Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 124

Temat: Blokady wałka rozrządu

  1. #71
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mała poprawka do informacji kolegi bubu321:
    - czujnik zegarowy opadł podczas początkowego pokręcania wałem korbowym o 0,3 mm, co było spowodowane starciem warstwy nagaru na tłoku przez iglicę czujnika. Potem już wszystko przebiegało bez problemów..

  2. #72
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli miedzy GMP wału korbowego a GMP czujnika zegarowego wystepuje róznica jak w poprzednim poście, to jednak należy rozrząd ustawiać wg. GMP wału, czyli wziernika.
    - inaczej bedzie rozrząd dalej przestawiony o te 2 stopnie.
    - to jest hipoteza robocza, będzie sprawdzona w środę praktycznie
    - poniżej zrzut z tego modelu auta , widać ze GMP pozorne, czyli czujnika zegarowego jest wyprzedzone o 2 stopnie przed GMP wału.
    - czy warto sie bić o te dwa stopnie, to się okaże w środę po pomiarach.
    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-04-2010 o 16:46
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #73
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jeśli miedzy GMP wału korbowego a GMP czujnika zegarowego wystepuje róznica jak w poprzednim poście, to jednak należy rozrząd ustawiać wg. GMP wału, czyli wziernika.
    - inaczej bedzie rozrząd dalej przestawiony o te 2 stopnie.
    - to jest hipoteza robocza, będzie sprawdzona w środę praktycznie
    - poniżej zrzut z tego modelu auta , widać ze GMP pozorne, czyli czujnika zegarowego jest wyprzedzone o 2 stopnie przed GMP wału.
    - czy warto sie bić o te dwa stopnie, to się okaże w środę po pomiarach.
    --
    Pytanie.Tylko dlaczego wszystkie instrukcje mówią o czujniku zegarowym.Nigdy nie słyszałem o ustawianiu na wskaznik wału korbowego.Znaki na wale i korpusie silnika tez nie sa jednoznaczne,bo niby jak je interpretowac?Mysle ze ustawienie na czujnik mimo wszystko jest dokładniejsze,wczasie zakładania paska jestesmy wstanie kontrolowac wskazówke.Inaczej jest w przypadku okienka rewizynego,bo niby skad mamy miec pewnosc czy pokazuje ono doładnie i trudno dostrzec tam minimalny ruch jak w przypadku wskazówki.

  4. #74
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też przychylałbym się do zdania kolegi remcyk. Podstawa poprawnego ustawienia rozrządu to dobre blokady i czujnik zegarowy. Znaki mogą być bardzo pomocne do wstępnego ustawienia GMP, ale nie mogą stanowić podstawy. To, że w badanym samochodzie była różnica ok, 2 st wcale nie znaczy, że w innym samochodzie różnica ta nie będzie inna, np. 5 st. albo i więcej.

  5. #75
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - głosowania nie będziemy robić ponieważ ja też uważam że DOBRE blokady, sprawdzone oraz czujnik zegarowy to podstawa ale to nie daje 100 procentowej dobrej pracy silnika.
    - nasze autka maja swoje lata i trochę luzów.
    - mierzyłem oscyloskopem auta po ustawianiu rozrządu na dobrych blokadach i dalej to nie było to.
    - jest prosty pomiar efektywności silnika w tym modelu auta , mierzymy i liczymy impulsy CKP , czujnika położenia i obrotów wału korbowego.
    - z tych pomiarów możemy wyliczyć przyspieszenie RPM / msek poszczególnych cylindrów.
    - jak jest około 9 rpm/msek to jest dobrze.
    - dobrze to nie znaczy że tylko dobrze jest ustawiony rozrząd ale także świece, zapłon, przepływomierz.

    - a wziernik to dobrze widać jak się zdejmie akumulator, przepływomierz i nie ma instalacji gazowej.
    - brakuje mi tylko w tym wzierniku oznaczenia dla - 5 stopni.
    - trudno to pozostałość po erze lampy stroboskopowej, gdzie wyprzedzenie zapłonu było - minus 10 stopni.
    -
    jak sie kręci kołem od strony kierowcy to dobrze widać jak "siada " blokada na wałku wydechowym i ssącym.

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-04-2010 o 07:34
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #76
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No tak, ale w takim przypadku to dochodzimy do ustawiania rozrządu w funkcji efektywności silnika, która niewątpliwie zależy od wielu czynników, a to już byłby specjalistyczny tuning mający mało wspólnego z normalnym użytkowaniem i serwisowaniem samochodu.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-04-2010 o 10:04

  7. #77
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    A ja się z Wami nie zgodzę.
    Jeśli znak na kole zamachowym pokazuje GMP to dokładniejszego wskazania nie ma.
    W każdym egzemplarzu znak na kole zamachowym jest w tym samym miejscu, ma dużą dokładność wykonania i dobry współczynnik wskazania ze wzdlędu na duży promień koła zamachowego (duża rozdzielczość kątowa). Tego Juzio w fabryce nie wybija młotkiem gdzie popadnie.
    Przyznam, że niewiem jak jest w ts-ie, ale jeśli gniazdo świecy nie jest w osi która jest prostopadła do denka tłoka (np. świeca jest pod kątem jak ar 33 boxer 8v) to wskazanie czujnika zegarowego można sobie miedzy pośladki wsadzić.
    Nawet jeśli świeca jest prostopadle do tłoka to ze względu na martwą strefę punktu zwrotnego tłoka NIE ZAUFAŁBYM wsaźnikowi zegarowemu.

    Oczywiście trzeba zachować warunki prawidłowego odczytu znaku na kole zamachowym.

    Bubu napisz z imienia i nazwiska jakiej firmy blokady są sprawdzone.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #78
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    Bubu napisz z imienia i nazwiska jakiej firmy blokady są sprawdzone.

    Trochę go uprzedzę ale raczej w kwestii blokad do V6, blokady firmy HP można śmiało brać, są wykonane należycie, myślę że jak do V6 blokady zrobili OK to tym bardziej do TSów mają też dobre ale niech Bubu potwierdzi. Blokady HP kupisz chociażby w www.narzedziowy.pl
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #79
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    A ja się z Wami nie zgodzę.
    Jeśli znak na kole zamachowym pokazuje GMP to dokładniejszego wskazania nie ma.
    W każdym egzemplarzu znak na kole zamachowym jest w tym samym miejscu, ma dużą dokładność wykonania i dobry współczynnik wskazania ze wzdlędu na duży promień koła zamachowego (duża rozdzielczość kątowa). Tego Juzio w fabryce nie wybija młotkiem gdzie popadnie.
    Przyznam, że niewiem jak jest w ts-ie, ale jeśli gniazdo świecy nie jest w osi która jest prostopadła do denka tłoka (np. świeca jest pod kątem jak ar 33 boxer 8v) to wskazanie czujnika zegarowego można sobie miedzy pośladki wsadzić.
    Nawet jeśli świeca jest prostopadle do tłoka to ze względu na martwą strefę punktu zwrotnego tłoka NIE ZAUFAŁBYM wsaźnikowi zegarowemu.

    Oczywiście trzeba zachować warunki prawidłowego odczytu znaku na kole zamachowym.

    Bubu napisz z imienia i nazwiska jakiej firmy blokady są sprawdzone.
    Nie masz racji. Najpierw spróbuj zmierzyć coś czujnikiem, a potem opisz to, co ustalisz. Kąt gniazda świecy nie ma nic do rzeczy, a martwa strefa to mit nie mający nic wspólnego z rzeczywistością. No chyba, że ktoś ma tak zajechany silnik z nieprawdopodobnymi luzami.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-04-2010 o 14:35

  10. #80
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    ... a martwa strefa to mit nie mający nic wspólnego z rzeczywistością. No chyba, że ktoś ma tak zajechany silnik z nieprawdopodobnymi luzami.
    No chyba coś w tym jest, gdy składałem teraz moje 3.0 do 156tki, przy ustawieniu rozrządu szczególnie przyłożyłem się do GMP na czujnik, i nie byłem w stanie zauważyć jak to nazwałeś martwej strefy, ewidentnie widać było narastanie wskazania czujnika i od razu po osiągnięciu max. opadanie, bez jakiegokolwiek zakresu położenia wału w którym wartość była by stała. Ale silnik w stanie wzorowym!!!!
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. [146] czujnik wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:14
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  3. Koło wałka rozrządu
    Utworzone przez czapka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 15:02
  4. Cena wałka rozrządu 2.4 Jtd 10V
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 20:19
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory