Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: z lambdączy bez

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie z lambdączy bez

    Szybkie pytanie. Czy lepije narazie jezdzic bez sondy lambda i niech silnik pracuje wg fabrycznych danych, czy kupic tani zamiennik.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał FacesOfDeath Zobacz post
    Szybkie pytanie. Czy lepije narazie jezdzic bez sondy lambda i niech silnik pracuje wg fabrycznych danych, czy kupic tani zamiennik.
    Co jest tanie to jest drogie Tylko Bosch,a ceny obecnie nie są rujnujące.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    rozumiem ale chodzi mi o t oczy autko moze jezdzic bez lambdy rzez jakis czas?? I czym to skutkuje?

  4. #4
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli masz niesprawną sonde to kupujesz nową oryginalną boshowską jeżeli nie masz na to kasy to jeździsz z popsutą, proste. Czym to skutkuje, a tym, że będzie duże spalanie. A po co jeździc bez sondy??

    Dodam, że gdy miałem leniwa sonde odczuwałem szarpania autem na ciepłym silniku bo spalanie było ok.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    wlasnie pytam bo do nowego miesiaca bede jezdził bez . Satd ,moje pytanie. Dzieki

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jak sonda szwankuje a nie masz na dobrego Boscha, to lepiej ją odepnij i się przemęcz chwile bez zanim nie kupisz nowej, szkoda kasy na tanie zamienniki.

    A dlaczego kazałem odpiąć to już inny temat ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - autor tematu ma ECU M1.5.5.
    - tutaj nie ma parametrów które mogą powiedzieć ECU że sonda lambda jest odpięta lub nie fizycznie.
    - podgrzewanie działa cały czas grzałki sondy, jest tylko inny współczynnik wypełnienia impulsu.
    - ECU po czasie około 2 , a potem 12 minut jak widzi że sonda nie podaje poprawnego sygnału blokuje odczyty z sondy na czas około 12 minut.
    - ECU w tym czasie emuluje sygnał z sondy tak aby nie było zniszczenia katalizatora.
    - po silnym przygazowaniu, lub jazdy z większa prędkościa sonda czasami poda skrawek sinusoidy lub zmieni napięcie różne od sygnału "sonda nie podłaczona / lub zimna".
    - nie znajduję uzasadnienia odłączenia sondy nawet kompletnie martwej od silnika.
    - podobne działania na innych, nowszych ECU nie dadzą rezultatu, tam ECU ostro zastrajkuje.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Może i tak ale z 2 strony gdy sonda fałszuje wyniki, ecu źle dobiera mieszankę, wzrasta spalanie i możliwe uszkodzenie kata.
    Po odłączeniu ecu pracuje na mapach, oszczędza katalizator.
    Kilkukrotnie spotkałem się z opiniami że lambda nie wpływa na spalanie (u tych ludzi padła na amen)
    Osobiście już nie raz, zdziwiłem się ile przez źle działającą sondę samochód może spalić paliwa.
    Jak znajdę chwilę wypnę w jtsie i zobaczę co się będzie dziać. Ciekawość mnie już zżera.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Po odłaczeniu sondy to dopiero wzrasta prawdopodobieństwo uszkodzenia katalizatora... Uszkodzona sonda lambda drastycznie wpływa na spalanie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Sprecyzuj. Uszkodzona, znaczy się padnięta na amen?, czy uszkodzona pracująca w złym zakresie?.
    W V jak dobrze pamiętam miałem uszkodzoną (latała od wartości - do kilku V), paliła 6-7 litrów paliwa więcej. Kolega z forum, chyba nawet Moderator stwierdził iż lambda nie wpływa na spalanie. Tylko różnica w tym, jego padła, moja oszukiwała.
    Jak możesz, wytłumacz mi jeszcze jak to możliwe, ecu po wypięciu sondy przechodzi na mapy które są tak pisane żeby kata zabezpieczać, czyli jak prawdopodobieństwo wzrasta???.
    Chyba przy źle działającej jest dużo większe?, gdyż dobiera nieodpowiednią mieszankę do panujących warunków.
    Mile widziane odpowiedzi z życia a nie tylko książek, ecu-ecu nie równy i oprogramowanie też różne.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory