Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: 1.9 TD - złożony problem z osprzętem silnika?

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie 1.9 TD - złożony problem z osprzętem silnika?

    Alfa Romeo 155 1.9 TD

    Niestety by zadać pytanie muszę wyjaśnić bardzo szczegółowo co jest i co było i co zostało zrobione.

    W styczniu 2010 roku Alfa była odpalana na ropie marnej jakości zalanej we wrześniu. Wydzieliła się parafina, rozrząd się przestawił o dwa zęby. Alfa została naprawiona, wymieniono świece. Po tej operacji chodziła jak nigdy. Gładko, miękko, miły, przyjemny dźwięk silnika, zwłaszcza jak na starego diesla.

    Dwa miesiące później okazało się, że rozszczelniła się pompa wtryskowa i sikały dwa przewody wtryskowe. Pompa została uszczelniona, przewody wymienione. Wyregulowane zostały wtryski i zapłon.

    I teraz meritum. Alfa odpala minimalnie gorzej. Przed aferą z pompą, ale po zrobionym rozrządzie do temp. -10 paliła na dotyk. Obecnie, zwłaszcza przy temp. około +5 do +10 trzeba chwilę zakręcić (świece są ok). Gdy się ją odpali Alfa nie trzyma obrotów. Im zimniej tym dłużej nie trzyma. Przed problemem z pompą po uruchomieniu silnika również trzeba było dodać gazu, ale po dodaniu łapała 800 obrotów i potem rosło. Obecnie dodaje gazu, a i tak bardzo długo męczy się na 600-650 obrotów. I wydobywa się biały dym z rury.

    Najgorsze jednak to to, że tak odpalona Alfa chodzi źle. Nie szarpie, ani nie pluje ropą, ale gdy silnik chodzi na wyższych obrotach (np. drugi bieg i 1800 obrotów) to brzmi jak stary traktor. Na pierwszym biegu rusza się wolniej i mniej płynnie. Natomiast gdy odpali się rozgrzany silnik to wszystko jest ok. Zero dymienia, chodzi miękko, nie jak traktor, ładnie przyspiesza.

    Również zauważyłem coś ciekawego, gdy jadę długo i silnik się rozgrzeje do swojej nominalnej temp (~85 stopni). Wówczas gdy stoję na światłach obroty spadają z 900 do 800 lub nawet 700 (to nie tylko obrotomierz, ja to słyszę) i nagle się okazuje, że silnik pracuje normalnie: chodzi miękko, nie jak traktor, ładnie przyspiesza itp.

    Z tatą doszliśmy do wniosku, że to może ssanie. Póki się nie rogrzeje to chodzi ssanie i dlatego silnik jest taki dziwny. Gdy jest mu ciepło, ssanie się wyłącza i wszystko jest ładnie i przyjemnie.

    Tylko teraz pytanie. Dlaczego przed problemami z pompą tak nie było, ssanie tego nie powodowało i dlaczego od rana przez dłuższą chwilę wali na biało.

    Uprzedzę poradę o zmierzeniu ciśnienia. Jest takie samo jak przed problemami.

    Bardzo prosze o pomoc, bo ja mam dość jeżdżenia traktorem, który kiedyś był Alfą
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Moim zdaniem problemem jest zasilanie.Zaworek zwrotny,pompa zasilająca,nieszczelność miedzy zbiornikiem a pompą zasilającą...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    a to nie czasem pęknięta głowica? Płyn chłodniczy schodzi?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Nie. Nie grzeje się silnik, płyn jest ok. Mój mechanik też sugerował uszczelkę, ale na razie tego nie sprawdzaliśmy. Nie bło czasu, plus nie bardzo mam ochotę na tyle rozbierania. Chyba, że trzeba będzie.
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  5. #5
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Nie podejrzewam uszczelki. Podejrzewam typowe pęknięcie głowicy na którymś kanale. Biały dym z wydechu oznacza że pali się płyn chłodniczy

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ale jak wytłumaczyć, że dym leci tylko na początku?
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Bo pęknięcie jest małe, głowica się nagrzewa i pęknięcie się uszczelnia - o tak bym wytłumaczył
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie. Po nagrzaniu metal zwiększa objętość i jest ok. Dlatego auta sprawdza się przed kupnem na zimnych silnikach

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Asturas
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rovaniemi
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94
    Postów
    212

    Domyślnie

    Nie dobrze. Brzmi to kosztownie i skomplikowanie :/
    Alfa Romeo 155 1.9 TD '94 Verde Mirto - jedna z 15652 egzemplarzy

  10. #10
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Brzmi to "taniej wymienić silnik":/ niestety gdyby coś to wal na PW odnośnie pasowalności z innych aut a wiele konstrukcji ma identyczny motor

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory