Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: bardzo dużo pali - 1.9 16v mJTD

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar JackDaniels
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
    Auto
    166 Super
    Postów
    334

    Domyślnie bardzo dużo pali - 1.9 16v mJTD

    Witam wszystkich. Wiem, że szukajka najlepszym przyjacielem ale nie potrafię nic znaleźć na bolączkę która trapi moja niunie.

    Generalnie auto kupiłem jakieś miesiąc temu. Jest to Alfa 156 2004r. 19.16v m-jtd 140PS.

    Problem mój polega na tym, że bardzo dużo pali. Porównanie prze kolegów z pracy mojego spalania ze spalaniem czołgu nie jest myślę przesadzone. Dane z komputera pokładowego które przekładają się myślę na realia (potwierdzone po przejechaniu całego zbiornika) średnio 9-10l. W małym mieście w jakim mieszkam komputer średnio pokazuje 12-14litrów. Na trasie przy jeździe na 5-6tym biegu w granicach 1500 - 2000obr. i predkośći 90-100km/h ze spalaniem średnim nie udało mi się zejść poniżej 6 litrów. Przy ruszaniu z miejsca ciągnąc na każdym biegu do 4tyś obrotów spalanie chwilowe potrafi sięgnąć 30 litrów. Dziwi mnie też, że po takim ruszeniu, że tak powiem brzydko " z kopyta", ale po uspokojeniu przy 3 biegu jazdy i przejsciu przykladowo na jak najwyższy możliwy bieg i zejście do 1800 obrótów nie powoduje obniżenia spalania chwilowego. Potrafi się ono utrzymywać dość długą chwile na poziomie 10-12 litrów. Co ciekawe odnoszę wrażenie, że efekt wciskania w fotel zaczyna się zdecydowanie za wysoko. Jest to zakres 2500-3500obr. Skanowanie na 3 różnych komputerach u 2 specjalistów od alfy i Scan Masterem z wgsoftu na laptopie kumpla nie wykazało żadnych błedów. Poniżej zamieszczam screeny z odczytu parametrów podczas jazdy. Dodam jeszcze, że auto nie dymi i nie ma żadnych objawów, że tak powiem "choroby". Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł rzucić wprawnym okiem i ocenić czy parametry są OK. Czekam na wszelkie rady, informacje i sugestie. Pozrdrawiam wszystkich.



















  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    średnie spalanie pokazywane na kompie nie jest prawdziwe.Może różnić się od rzeczywistego nawet o kilka litrów.Najlepiej zatankować do pełna zbiornik i sprawdzić jakie jest faktyczne spalanie.Spalaniem chwilowym się nie sugeruj.Nie jest łatwo z twoich danych coś wywnioskować ,najlepiej jak są w formie wykresu jeżeli mamy coś z nich wyczytać na odległość.Za niedokładności w spalaniu pokazywane na kompie przeważnie winny jest przepływomierz

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar JackDaniels
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
    Auto
    166 Super
    Postów
    334

    Domyślnie

    Problem w tym, że spalanie z komputera pokrywa się ze spalaniem faktycznym. Na całym zbiorniku na trasie zrobiłem ostatnio 560km. A od czego mógłbym ewentualnie zacząć poszukiwania??

    -przepływka?? jaka powinna być temperatura zasysanego powietrza??
    -map sensor?? czy turbina nie wygląda na przeładowaną?? (będę chciał sprawdzić czy skrzydła turbiny pracują czy nie są przytarte...)
    - EGR?? choc w sumie auto nie ma zadyszki, problemów z odpalanie, czy szarpania albo zamulania.
    Ostatnio edytowane przez JackDaniels ; 26-04-2010 o 09:17


  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jeśli masz spalanie po mieście przy jeździe na odcinkach krótszych niż 10km rzędu 9-10l to wszystko w porządku. Jak jeszcze masz opony szersze niż nominalne 185mm to nie dziw się spalaniem. Na trasie jest dużo lepiej bo to silnik 16v. A spalanie chwilowe które pokazuje komputer to nie jest spalanie chwilowe tylko średnie z ostatnich 400m. Komputer przekłamuje tak do 1l/100km przy obliczaniu średniego spalania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Zaczął bym od sprawdzenia filtrów. Wartość temp. powietrza zasysanego powinna odpowiadać mniej więcej temp. powietrza atmosferycznego (czujnik jest w przepływce, za filtrem powietrza). Ciśnienie paliwa wydaje się ok, ale lepiej jak byś pomierzył np. ciśnienie doładowania, czy paliwa oddzielnie, przy dużym obciążeniu 3-4 bieg i but w podłoge. Wtedy wolniej wartości narastają, otrzymuje się dokładniejsze pomiary i łatwo jest porównać wartości zadane przez ECU i otrzymane, szybko wtedy można coś powiedzieć o prawidłowości sterowania sprężarką, czy występuje przeładowanie/niedoładowanie itp. Podeślę ci tabelki z moimi pomiarami robione FiatEcuScan jeśli chcesz na maila. A i jeszcze mi ten silnik pali 6,5(komputer mówi 5.5) litra, 50/50 miasto trasa, opony 205.
    Ostatnio edytowane przez konrad86 ; 26-04-2010 o 11:09

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar JackDaniels
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
    Auto
    166 Super
    Postów
    334

    Domyślnie

    Prześlij. Będę wdzięczny. Mnie komputer pokazuje średnio 9 (zakladam przekłamanie +1l). 20/80 - miasto/trasa. Filtr powietrza nowy, termostat i czujnik temperatury również.

    PS. 4ty screen przedstawia właśnie parametry przy pedale w podłogę z 3 biegu. Akuratnie obroty na poziomie 3300, gdy turbina tłoczy pełną para i obciążenie wynosi 100%.

    Czekam na kolejne sugestie i pomysły gdzie szukać przyczyny. Co sprawdzić??


  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał jackdaniels Zobacz post
    Prześlij. Będę wdzięczny. Mnie komputer pokazuje średnio 9 (zakladam przekłamanie +1l). 20/80 - miasto/trasa. Filtr powietrza nowy, termostat i czujnik temperatury również.

    PS. 4ty screen przedstawia właśnie parametry przy pedale w podłogę z 3 biegu. Akuratnie obroty na poziomie 3300, gdy turbina tłoczy pełną para i obciążenie wynosi 100%.

    Czekam na kolejne sugestie i pomysły gdzie szukać przyczyny. Co sprawdzić??

    mowiles ze Ci ciagnie dopiero od 2500 obrotow wiec mozliwe jest ze masz problem ze sterowaniem turbiny i auto slabo ciagnie, ponadto wiecej pali bo bardziej cisniesz. M-jet powinnien ciagnac juz od 1800. Dziwne tylko ze nie masz zadnego bledu nawet o slabym sygnale. Przegladnij na poczatek ta cienka rurke od podcisnienia co idzie do turbiny ona lubi miec niewidoczne dziurki a ona steruje wlasnie lopatkami turbiny. Taka rurke np silikonowa kupisz tanio na ebayu po 3 funty z przesylka. Wiec warto to wymienic.
    powodzenia

  8. #8
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Moj 16V pali od 6-7l , ale zazwyczaj 6,5l. A większość mojej jazdy to krótkie odcinki po 7km. Jak sie staram do da rade 1000km na zbiorniku zrobić. Więc na pewno coś jest nie tak u Ciebie.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar JackDaniels
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
    Auto
    166 Super
    Postów
    334

    Domyślnie

    Jutro postaram się wstawić logi dynamiczne. Może wtedy będzie można coś więcej wywnioskować. Jaki program jest dobry do skanowania alfy?? Scan Master jest ok??


  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Ja używam fiatecuscan, jak wyglądają dane z niego masz na mailu . Temat o nim jest tu http://www.forum.alfaholicy.org/147_...slugi_jtd.html

Podobne wątki

  1. 1,9 JTD-M 150 hp dużo pali
    Utworzone przez Sydney_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 14:17
  2. AR 156 2.4 jtd za dużo pali
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 22:04
  3. [155] Bardzo dużo pali
    Utworzone przez Masta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 10:22
  4. dużo pali
    Utworzone przez Mariusz_0325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory