Zaraz podepnę kompa i sprawdzę. Niestety pewnie nie wyjdzie bo jak sobie klikam zakładkę actuators w FiatEcuScan to nic tam się załączyć nie chce. Ale spróbować można![]()
Zaraz podepnę kompa i sprawdzę. Niestety pewnie nie wyjdzie bo jak sobie klikam zakładkę actuators w FiatEcuScan to nic tam się załączyć nie chce. Ale spróbować można![]()
A więc tak... podpiąłem ten komputer. To działa tylko na wyłączonym silniku i nie ma tam nic do sprawdzenia siłownika uruchamiającego przepustnicę.
Postanowiłem to rozkręcić wszystko, wraz z ponownym przeczyszczeniem overboosta. Spostrzeżenia:
1. Nie do końca wiem jak działa przepustnica (znaczy - zasadę znam, ale tylko teoretycznie). W moim silniku jest ona otwarta na maksimum. Nie wiem czemu, ale wydaje mi się, że powinna być zamknięta... Przynajmniej tak w benzyniakach było, a jak wspomniałem pare postów wyżej to jest mój pierwszy diesel.
2. Po wyłączeniu silnika overboost zaczyna brzęczeć. I nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyż wcześniej też buczał, lecz teraz ma jakby jakiś problem z przesunięciem tłoczka od gruchy (w tym samym momencie co wyłancza się overboost wyłancza się również siłownik sterujący przepustnicą). Trwa to dużo dłuzej niż przed wszystkimi zabiegami "naprawczymi"Około minuty. Przez ten czas overboost pożądnie się nagrzewa.
3. Rafał miałeś chyba rację, to przepustnica a nie wtrysk. Tylko jak to naprawić?
4. Jak ściągnę przewód od gruchy to słychać uciekajace powietrze. Zresztą tak smo jest jak ściągnę ten drugi.
Ostatnio edytowane przez Magik ; 27-04-2010 o 15:35
przepustnica zamyka się tylko podczas gaszenia silnika,jak się nie zamyka trzęsie silnikiem.Po ściągnięciu siłownika musi chodzić lekko bez oporów.Testy urządzeń wykonawczych robi się przy włączonym zapłonie oraz zgaszonym silniku.Można jeszcze ją sprawdzić :niech jedna osoba zapala i gasi silnik,a druga niech obserwuje czy rusza się siłownik.Generalnie ten siłownik niewiele ma do twojego problemu,chyba że ecu przechodzi w tryb awaryjny.Nie odpowiedziałeś czy masz jakieś błedy na kompie,jeżeli są to jakie?
Żadnych błędów nie wyświetla komputer. I tu właśnie jest pies pogrzebany, bo przynajmniej wiedziałbym gdzie szukać :/
A tak to wogóle te urządzenia podciśnienia jakoś u mnie kiepsko chodzą. Pomimo, że wężyki zasysają powietrze. No i ten overboost, który się nagrzewa... U trzech mechaników byłem i elektronika. Dwóch stawia na wtryski, jeden na pompę, albo "coś tam z tymi od turbiny" a elektronik podpiął pod kompa i wie tyle co ja... że wszystko chodzi a nie chodzi. Bądź tu mądry.