Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Porady lakierniczo-blacharskie

  1. #1
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie Porady lakierniczo-blacharskie

    Hej!

    Słyszałem, że tylne błotniki w 155 to najczęściej rdzewiejący element i niestety zaczyna się i u mnie . Ostatnio podczas mycia zauważyłem dwa małe bąble na lakierze, widać je na zdjęciach poniżej.


    Powiedzcie co można z tym zrobić ?? Trzeba malować cały element ??


    Pozdrawiam
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Najpierw trzeba zobaczyć czy przegniło już na wylot czy nie. Ostatnio rozbierałem poszycie bagażnika, tam pod błotnikiem a nadkolem wewnętrznym jest cały czas wilgoć dlatego to rdzewieje i niestety jak już puchnie to może być dziura. Najgorsze jest to, że nie ma tam żadnego zabezpieczenia typu wosk tylko sam szary grunt. Z doświadczenie mogę polecić preparat brunox epoxy. Robiłem tym podwozie na to podkład tlenkowy i na to chlorokauczuk nawet żadnego bitexu nie było a trzyma już trzecią zimę i nic nie wyłazi więc brunox jest dobry.

    Może warto do jakiegoś lakiernika podjechać zapytać i działać póki mało wylazło bo później to już leci lawinowo. Lakiernik może chcieć cały element malować, ja bym sobie zrobił tylko zaprawkę.

  3. #3
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Najpierw trzeba zobaczyć czy przegniło już na wylot czy nie. Ostatnio rozbierałem poszycie bagażnika, tam pod błotnikiem a nadkolem wewnętrznym jest cały czas wilgoć dlatego to rdzewieje i niestety jak już puchnie to może być dziura. Najgorsze jest to, że nie ma tam żadnego zabezpieczenia typu wosk tylko sam szary grunt. Z doświadczenie mogę polecić preparat brunox epoxy. Robiłem tym podwozie na to podkład tlenkowy i na to chlorokauczuk nawet żadnego bitexu nie było a trzyma już trzecią zimę i nic nie wyłazi więc brunox jest dobry.

    Może warto do jakiegoś lakiernika podjechać zapytać i działać póki mało wylazło bo później to już leci lawinowo. Lakiernik może chcieć cały element malować, ja bym sobie zrobił tylko zaprawkę.
    Dzięki za odpowiedz. W niedługim czasie podjadę z tym do jakiegoś lakiernika. Dobrze byłoby gdyby zaprawka wystarczyła
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Nie chcę CIę dołować ale nie wiem czy nie będzie lepiej zrywać całego błotnika .

    Bo jak już Ci wpierdzieliło poszycie zewnętrzne nadkola to przydało by się to odbudować i z powrotem błotnik przykręcić - wiem bo mnie to się szykuje ale dopiero w lipcu to będę robił .

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    czy to prawda,ze blotniki tylne sa odkrecane? poki co u mnie jeszcze ruda nie czepia sie blotnikow:-D

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Tak , tylne błotniki w 155 są obkręcane
    lecz przy okazji błotnik jest mocowany na kleju aby był szczelny więc wymienic go to jest mała zabawa bo trzeba nie to ze naszarpac się z jakąs struną lub nozem do szyd ( takim jakby sznurkowym) to trzeba wytargać tylną półkę i boczki aby zdemontować ten plastik przy szybie tylnej .

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Powiem tak, jeśli ma być lakierowany błotnik to szkoda Twojej kasy i czasu na zabawy w brunoxy itp. To wszystko psu na budę, max. po 2 latach będziesz robił to samo. Szukaj dobrej blachy z audi 80, mercedesa 190 lub peugeota 405 i rób wspawki, ręczę że dużo dłużej będziesz miał z tym spokój. I rób to na większej długości niż sam bąbel, bo jak nie to wyskoczy obok. Blachę po robocie fachowo zakonserwuj od środka. Jak jest burchel to blacha przeszła na wylot i bez wycinania się nie obędzie.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

Podobne wątki

  1. porady ;) potrzebne porady ;P
    Utworzone przez chao0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:24
  2. [159] Problemy blacharskie
    Utworzone przez Adoil w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 21-06-2012, 21:48
  3. Zaklad lakierniczo blacharski Cieszyn albo Bielsko
    Utworzone przez artur_ka w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 22:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory