Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 66

Temat: [156] Co dalej modyfikować po chiptuningu ?

  1. #21
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Wręcz odwrotnie - turbo będzie lepiej wstawać takze wycinaj.
    Pozdro
    Skąd masz takie informację?? przy silniku turbo raczej nie ma to znaczenia,dynamika spalin jest już mocno wytracona właśnie przez turbinę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #22
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Uwolnienie wydechu w autach turbodoładowanych bardzo dobrze wpływa na zwiększenie mocy i momentu.. nie zawsze jednak jest to wskazane, turbina fiata coupe 20VT po usunięciu kata rozszczelnia się z powodu utraty ciśnienia zwrotnego spalin.. a jest to wina łożyskowania zastosowanego w tej konkretnej turbinie.. Na szczęście pojawiła się jedna firma w PL potrafiąca zapiąć lepsze łożyskowanie i wówczas problem znika..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Skąd masz takie informację?? przy silniku turbo raczej nie ma to znaczenia,dynamika spalin jest już mocno wytracona właśnie przez turbinę
    Z doświadczenia. W przypadku klekotów o jakich tu mowa wywalać kat od razu.
    Są oczywiście rodzynki jak rzeczone powyżej 2l turbo ale generalnie w każdym doładowanym motorze odetkanie wydechu jest in plus.
    Pozdro

  4. #24
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    I co to daje lepsze zakręcenie turbiny(wieksze ładowanie)?przy odcince ładowania. Tylko pytam ja się nie znam

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    I co to daje lepsze zakręcenie turbiny(wieksze ładowanie)?przy odcince ładowania. Tylko pytam ja się nie znam
    Sprężarka lepiej wstaje (szybciej). Układ wydechowy jest mniej restrykcyjny toteż turbo mniej pracy wykonuje na pokonanie oporów (w tym przypadku kat). Innymi słowy zadane ciśnienie doładowania pojawia się szybciej; mniejsze jest również EGT przy pałowaniu auta.

    Pozdro

  6. #26
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    No tak szybsza reakcja turbiny to mnie przekonuje, temperatura spalin raczej nie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    No tak szybsza reakcja turbiny to mnie przekonuje, temperatura spalin raczej nie
    A jednak - zależność wzrostu ciśnienia i temperatury...
    Pozdro

  8. #28
    sawikjunior
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Obserwuje temat i zastanawiam się co wstawić zamiast katalizatora i jak sprawa będzie się miała np. na przeglądzie, czy nie będzie przez to problemów?

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Smile

    Cytat Napisał sawikjunior Zobacz post
    Witam. Obserwuje temat i zastanawiam się co wstawić zamiast katalizatora i jak sprawa będzie się miała np. na przeglądzie, czy nie będzie przez to problemów?
    u mnie po wyciciu kata swist szedl z wydechu ale jakos nic nie czulem w "mocach" :/
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    po prostu słychać turbinę bardzo fajny dźwięk przynajmniej mi się podoba

Podobne wątki

  1. Bose w 147 -warto modyfikować?
    Utworzone przez Piniu w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-01-2015, 16:22
  2. Propozycja -hamowania i chiptuningu w czerwcu
    Utworzone przez GhostRider w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 09-04-2013, 16:22
  3. jaki wsad do chiptuningu alfa romeo 156
    Utworzone przez mrlukasz w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-04-2012, 14:22
  4. [159] Różnice 2,0 JTDM 16V i jakie efekty po chiptuningu?
    Utworzone przez twardy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 20-10-2011, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory