Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zmieniam kata

  1. #1
    Olowek
    Gość

    Domyślnie Zmieniam kata

    Po przeczytaniu kilku tematów na temat katalizatora postanowiłem wymienic go na zwykły tłumik. Byłem w serwisie i nowy kat kosztuje 3.300 :shock: . Byłem w firmie (porządnej) która zajmuje sie tłumikami i doradzili mi abym zmienił kata na dobry tłumik i wszystko powinno byc w porzadku.
    Napiszcie co o tym sądzicie bo troche sie wacham :!:

  2. #2
    bart
    Gość

    Domyślnie

    katalizator zmienić na tłumik???
    a po co?

    Jeśli chcesz się pozbyć katalizatora to wspawujesz w jego miejsce kawałek rury.
    Możesz mieć problem z przejściem przeglądu (skład spalin), jak masz znajomego diagnostę to będzie ok.

    Katalizator w układzie wydechowym generuje tylko opory, więc po zastąpieniu go kawałem rury powinna nieco wzrosnąć moc.

    Weź też pod uwagę, że jeśli masz w samochodzie dwie lambdy (przed i za katalizatorem) to wycięcie kata spowoduje problemy... (świecąca kontrolka wtrysku, problemy z kompem).

  3. #3
    Olowek
    Gość

    Domyślnie

    Sorki, zapomnialem powiedziec dlaczego zmieniam. Otoz katalizator ma juz swoje lata i przejechane kilometry i zacząl sie odklejać, przy zimnym silniku lub przy zapalaniu strasznie brzeczy i nie chce zeby odpadł cały bo mogą byc problemy!
    Lambde mam jedną i znajduje sie przed katalizatorem wiec tu chyba zadnych problemów niepowinno być.
    I co tu zrobic :?:

  4. #4
    bart
    Gość

    Domyślnie

    w takiej sytuacji ja wspawałbym kawał prostej rury zamiast kata i tyle

  5. #5
    Olowek
    Gość

    Domyślnie

    Ok dzieki, własnie rozmawiam z chlopakami z firmy TMIN i tez mi mowia ze zadnych problemow byc nie powinno.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zanim zrobisz taką głupotę to sobie przeczytaj fragment tekstu Wiesława Pachonia - "Czego unikać w tuningu?"
    "Ostrożnie z wydechem
    Podstawowym błędem tuningu układu wydechowego jest nadmierne "odetkanie" i kult efektów dźwiękowych oraz tego wystroju za pomocą przewymiarowanych końcówek, tak zwanych rynien lub wręcz wiader. Zastosowanie przewodów wylotowych o średnicy często większej o 10-15 mm od wymaganej powoduje pogorszenie charakterystyki momentu obrotowego i mocy w zakresie obrotów przejściowych, przy wzroście zużycia paliwa. To samo powoduje przewymiarowany tłumik główny, zwykle końcowy. Generalnie nie można więc zakładać tłumików przypadkowych, a jedynie dedykowane do danego modelu auta, najlepiej jednak wykonane na indywidualne zamówienie, stosownie do osiągów silnika i zakresu przeróbek a także przewidywanej eksploatacji użytkowej czy sportowej, która z nich ma dominować.

    Trudno przy tym nie apelować o miejsce dla katalizatorów, których usuwanie stanowi jeden z poważniejszych błędów tuningu i stało się jakąś absurdalną manierą. Usuwanie sprawnych katalizatorów zwłaszcza w autach roczników po 95 r. jest nieporozumieniem czy raczej nonsensem technicznym i wręcz rozbojem wobec środowiska naturalnego, a ponadto poważnym naruszeniem prawa o ruchu drogowym. Dla przykładu katalizator w CC lub SC 0,9-1,1 może z powodzeniem obsłużyć silnik 1,2 l.

    W autach z czujnikiem ciśnienia spalin lub podwójną sondą Lambda po usunięciu katalizatora elektronika pokładowa "zafunduje" zasilanie awaryjne z wiadomymi tego skutkami. Wymaga to przestrojenia czujników, co nie zawsze musi się udać, a zawsze jest kłopotliwe. Nasz dopalacz, oprócz ograniczenia toksyn uspokaja hamujące przepływ drgania poprzeczne strugi spalin oraz wycisza hałas i poprawia charakterystykę momentu obrotowego, od której zależy dynamika i ekonomiczność.

    Ostatecznie katalizator ceramiczny można zastąpić metalowym chociażby profesjonalnym krajowym marki Lindo-Gobex lub nawet sportkatalizatorem tej marki, o dobranej ilości kanalików na cal kwadratowy, czyli 200 do aut cywilnych i 100 do sportowych."
    Pomijam już fakt że auta wyprodukowane po 1994 roku muszą posiadać katalizator (w myśl polskiego prawa) i jazda takimi samochodami grozi mandatem i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    bart
    Gość

    Domyślnie

    wywalenie katalizatora nie zmienia objętości układu wydechowego i jedyny skutek negatywny to pogorszenie szkodliwości spalin (samochód staje się właściwie nielegalny), nikt nie mówi tu o zamianie wydechu na rynnę czy samochodzie z dwoma lambdami, gdzie mógłby komp nieco wariować.

  8. #8
    Olowek
    Gość

    Domyślnie

    Ja nie mowie tu o jakimkolwiek tuningu, poprostu rozlecial mi sie katalizator a oryginalny jest "troche" za drogi :wink: I musze cos zrobic. Nie zalezy mi na przyroscie mocy ani na glosniejszym dzwieku(akurat tu wrecz przeciwnie), chcialem sie poprostu dowiedziec czy bez problemu moge zastapic zwyklym tłumikiem.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Nie nie możesz zastąpić go tłumikiem. Jedź do jakiegoś tłumikarza i załuz inny nie oryginalny ceramiczny katalizator - koszt ok300-500zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Olowek
    Gość

    Domyślnie

    Powiedzieli mi w serwisie, ze moge wybic z tłumika katalizator, zalożyc sam tłumik i bedzie dobrze :!:

Podobne wątki

  1. 156 cos sprawdzonego zamiast kata
    Utworzone przez szkodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 09:40
  2. Zamiennik kata do AR 156 Supersprint
    Utworzone przez Lukas1020 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-05-2012, 20:33
  3. strumienica zamiast kata...
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 11:41
  4. Wydech bez kata
    Utworzone przez alficzka Ferra w dziale 166
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 11-06-2010, 19:20
  5. wybilem kata
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-04-2007, 21:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory