Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: [156] Czujnik Halla - gdzie kupić

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał provokator
    SG i jak sprawa z tym czujnikiem się rozwiązała? bo u mnie też go wymieniał, dał jakiś chyba zamiennik bo 200zł kosztował... ale tak czytam Twój temat to u mnie się właśnie też kontrolka od wtryskiwaczy zapala po wejściu na wyższe obroty
    Jakie u Ciebie był objawy padniętego czujnika? w jakich warunkach zapalała się kontrolka?
    Kupiłem drugi czujnik też EPS, bo za oryginał boscha chcieli 550 zł - zaryzykowałem, ale nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo po wymianie, po przejechaniu ok. 2 km kontrolka się znowu zapaliła, ale potem na drugi dzień jeździłem i wszystko było OK.
    Ponieważ podejrzewam, że może dziać się coś z ECU, a czujnik jest sprawny, bo od czasu do czasu podłączam jego wtyczkę do instalacji i kontrolka się nie zapala, to na razie jeżdżę z odpiętą kością żeby nie załatwić tego czujnika i czekam na spotkanie z jednym z najwybitniejszych elektroników od alf - kolegą bubu 321, który obiecał, że mi sprawdzi co trzeba i ewentualnie zamieni ECU.
    A ten poprzedni czujnik EPS, który wytrzymał 3 miesiące dałem do reklamacji i czekam na jej wynik.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    http://www.allegro.pl/item373873852_...ishi_ford.html
    tutaj gość sie ogłasza ze naprawia takie czujniki ale jak to póżniej działa to niewiadomo

  3. #13
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no regeneracja starego nie wchodziła u mnie w grę bo stary był pęknięty...

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5
    http://www.allegro.pl/item373873852_naprawiam_modul_zaplonowy_mazda_mits ubishi_ford.html
    tutaj gość sie ogłasza ze naprawia takie czujniki ale jak to póżniej działa to niewiadomo
    No właśnie - pytanie, czy ten gość naprawia tylko czujniki halla, znajdujące się w aparatach zapłonowych, czy też jest taki dobry, że umie naprawić czujnik od alfy montowany za kołem wydechowego wałka rozrządu.
    Natomiast odnośnie tego, co napisał kolega provokator to pęknięcie tego czujnika jest możliwe w 2 przypadkach:
    - kiedy wieniec impulsowy koła rozrządu byłby tak skrzywiony, że spowodowałby wyłamanie fragmentu czujnika,
    - przy mechanicznym uszkodzeniu przez osobę, która demontując, albo przytrzymując koło rozrządu w celu odkręcenia lub dokręcenia śruby posługiwałaby się nieodpowiednim narzędziem, albo wykonywałaby to w sposób niedbały, nie zdając sobie sprawy, że za kołem jest jeszcze jakaś delikatna część elektroniczna.
    Coś mi się wydaje, że w tym przypadku w grę wchodzi tylko ta druga możliwość, znając kłopoty kolegi provokatora z debilnym mechanikiem, który pewnie najpierw połamał czujnik wykonując nieumiejętnie naprawę rozrządu, a potem wciska ciemnotę, że czujnik był pęknięty.

  5. #15
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    a bardzo możliwe że sam zjebał, jednak nie sprzeczałem się z nim gdyż podczas tego czasu co posiadam auto zdarzyło mi że 2 razy mi wywaliło błąd silnika podobny do tego z opisu padniętego czujnika...

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Modlin (Nowy Dwór Mazowiecki)
    Auto
    AR 156 1.6 TS M1.5.5
    Postów
    47

    Domyślnie

    Na stronie http://sklep.intercars.com.pl/ znalazłem dwa czujniki produkowane przez Bosch'a o nr: 0 232 101 035 i 0 232 101 026, różnie między nimi to:
    1) inne wtyczki
    2) długość przewodu (0 232 101 035 jest dłuższy)
    3) cena (0 232 101 035 - 518zł; 0 232 101 026 - zapłaciłem 300 zł)
    Wg informacji ze sklepu powinien pasować czujnik tańszy, ale przy wymianie okazało się, że tak nie jest.
    Czy ktoś się orientuje czy można po prostu podmienić przewody z wtyczkami między tymi czujnikami? Czy róznia się one jeszcze jakoś między sobą?
    Niżej podaję ograniczenia jakie znalazłem na stronie sklepu (niestety nie wiem o co chodzi z tymi kodami silnika)

    Ograniczenia 0 232 101 026
    Kod silnika: 19
    Kod silnika: 14369
    Kod silnika: 15388
    Kod silnika: 15389
    od roku prod.: 1997.10
    do roku prod.: 2001.12

    Ograniczenia 0 232 101 035
    Kod silnika: 15388
    od roku prod.: 2002.01

    dodam że Alfę mam z 2000 roku.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ten tańszy toż to słynny producent EPS.
    - kolega SG0240 opisywał swoje boje z tym czujnikiem.
    - wg. katalogu ten czujnik jest tylko do modeli
    opis : Czujnik położenia wałka rozrządu Alfa Romeo
    145-166, GT, GTV, Spider 1.4i.e.-2.0JTS 06.95-
    producent: EPS
    W MAGAZYNIE: 3
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Modlin (Nowy Dwór Mazowiecki)
    Auto
    AR 156 1.6 TS M1.5.5
    Postów
    47

    Domyślnie

    Czujnik kupiłem go taniej bo leżał w magazynie i nikt o niego nie pytał, cena bez zniżki to 350 zł), są na nim oznaczenia Bosch'a,
    Oba czujniki (0 232 101 026 i 0 232 101 035) są orginalne, oba widnieję w spisie na stronie http://bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/, i jest między nimi podobna różnica cenowa jak pisałem wyżej.
    Pytam czy można podmienić przewód między tymi czujnikami? Ten 0 232 101 035 taki miałem jest dłuższy i ma inną wtyczkę, reszta wygląda identycznie.
    W eperze wyszukałem że dla rocznika 2000 powinieniem mieć czujnik 0 232 101 026, po zdjęciu rozrzadu i wymontowaniu czujnika był na nim nr 0 232 101 035.
    Pytam czy można po prostu pozamieniać w nich kabelki?

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli miałeś założony oryginalnie czujnik 0 232 101 035 to radzę nie kombinować z zamianą kabla i wtyczki, tylko załozyć właśnie taki czujnik.
    Sondy lambda też wyglądają jednakowo, a mają różne parametry i ci co kombinowali (ja również) stracili tylko niepotrzebnie pieniądze.
    Niestety, Włosi już dobrze pomyśleli, żeby do alfy nie dało sie zastosować tanich części.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Modlin (Nowy Dwór Mazowiecki)
    Auto
    AR 156 1.6 TS M1.5.5
    Postów
    47

    Domyślnie

    Dziękuję za pomoc.
    PS.
    Jeżeli ktoś jest zainteresowany kupnem nowego czujnika Bosch'a o nr. 0 232 101 026 proszę o priv'a, Cena do uzgodnienia.

Podobne wątki

  1. czujnik Halla
    Utworzone przez LUKI83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-01-2014, 07:53
  2. czujnik wałka rozrządu/czujnik halla
    Utworzone przez Alfista w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 07:47
  3. Gdzie kupić czujnik przepustnicy
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-10-2010, 12:47
  4. Gdzie kupić czujnik ABS?
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-06-2010, 12:11
  5. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-05-2007, 19:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory