Wartość TRA ma mieć wartość 0 i jest teraz odwrotna sytuacja i jest za duża ???
Test Maf-a zrobię jutro.
Co do sondy to można ją jakoś wyjąć i wyczyścić ? Domyślam się że jest bardzo okopcona tak jak świece, które czyściłem.
Wartość TRA ma mieć wartość 0 i jest teraz odwrotna sytuacja i jest za duża ???
Test Maf-a zrobię jutro.
Co do sondy to można ją jakoś wyjąć i wyczyścić ? Domyślam się że jest bardzo okopcona tak jak świece, które czyściłem.
- sonde się nie czysci mechanicznie tylko przepala.
- TRA dodatnie duże to tzw. fałszywe powietrze i z tym trudniej walczyć.
- norma na TRA to + / - 5000 usek.
- będziemy mysleć jak pokażesz MAF-a z odcieciem do 7200 oraz spalanie z przebiegu 100 km.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-05-2010 o 07:29
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Po kilku dniach jeżdzenia ( zalałem 22 litry), zrobiłem niecałe 120 km i jestem dalej załamany. Auto jeździ lepiej na pewno ale spalanie praktycznie takie same jak przed wymianą przepływki. Idzie się załamać ale proszę o jakieś instrukcje co dalej ...
- a było to 07.05.2010 roku.Test Maf-a zrobię jutro.
- tez bylo to 07.05.2010.będziemy mysleć jak pokażesz MAF-a z odcieciem do 7200 oraz spalanie z przebiegu 100 km.
- i jak tu diagnozować.
- był u mnie jeden właściciel auta, sonda lambda mu żle działała , wymienialiśmy je co tydzień czasu.
- po 3 miesiącach przypomniało mu sie że nie ma katalizatora a o ten katalizator wczesniej pytałem.
- może tak samo jest z toba, wysokie spalanie dla ciebie to może 13 litrów na trasie 8 km dzień w dzień.
- MAF padaczka.
- diagnostyka to cykl kolejnych przybliżen, napraw.
- zaczyna się od likwidacji TRA ujemnego ( sonda, MAF ).
- potem świece, przewody, odma.
- jeśli zostaje TRA dodatnie duże to szukamy dalej w ustawieniu rozrządu, kompresja, popychacze hydrauliczna, wałki rozrzadu, łacznik elastyczny, rura wydechowa.
- jeśli dalej brak efektu to tylko diagnostyka mechaniczna, podpalone zawory, zawieszony popychacz hydrauliczny jeden z pary.
- kolejne kroki robimy jesli został poprawnie wykonany poprzedni krok, diagnoza.
- czesto pod koniec diagnotyki, właściciel wymienia np. świece i hurra , wszystko w porządku.
- czyli nie zdiagnozował dokładnie problemu i przyjął poprzednio że świece były sprawne.
- w aucie następuje powolna degradacja właściwosci użytkowych cześci, czujników.
- nie wszytko ECU wychwyci.
- dobrym przykładem jest tutaj MAF, czujnik temperatury działa do końca a przepływ mierzony prawie zero.
- dopiero odłaczenie MAF-a pokazuje że te auto może jeszcze przyśpieszać.
- ja wiem że taka diagnostyka nie jest łatwa ot tak sobie rozebrać głowicę i popatrzyć na zawory ssące i wydechowe.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 14-05-2010 o 07:13
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Test Maf-a :
http://img196.imageshack.us/i/przeplywka.jpg/
Dodam jeszcze że jeżdżę cały czas z odłączoną sprężarką od klimy.
Proszę o wskazówki co dalej robić ...?
Masz za wysoki kąt wyprzedzenia 11-12 stopni i nieco zawyżony Air Mass Flow 12,8 przy prawidłowej prędkości obrotowej biegu jałowego. Coś jakby zwiększone obciążenie silnika.
Przy okazji, bo może ktoś tego poszukuje dla silnika 2.0 TS.
Na stronie Alfa 145 Upload Gallery http://www.alfa145.com/gallery.asp?URL=\Alfa145Manual
wchodzimy do Volume1 > Engine i widzimy plik 'engine 1370 1598 1747 ts.PDF'. Ten plik zawiera opis także silnika 2.0TS = szukać na górze stron znaczka 1970. Od strony 261 jest opis układów sterowania ecu M1.5.5 i silnika 2.0TS. Strona 267 opisuje działanie wyprzedzenia zapłonu i regulację wolnych obrotów.
Drugi opis w pliku http://www.alfa145.com/upload/Alfa14...01970%20ts.PDF zdaje się strona 218 po prawej na dole.
Część wspólnych układów opisana jest w miejscach dla mniejszych pojemności. Całość zawiera nieco więcej danych niz znane polskie tłumaczenie dla M2.10 M.P.I.
Ostatnio edytowane przez salfist ; 19-05-2010 o 22:30
Moze to dodatkowe obciążenie i te zawyżone parametry powodowała załączona sprężarka ?Teraz jeżdżę z wyłączoną. Bubu proszę o wskazówki co mam dalej diagnozować ?Może sprawdzić świece ?
Proszę po raz kolejny o pomoc, nie wiem co mam dalej robić. Czy wie ktoś co można zrobić z tym kątem wyprzedzania zapłonu żeby był w normie ? Błagam niech ktoś mi pomoże ...
- przeczytałem cały temat od początku do końca.
- czyli mamy MAF dobry, sonda reguluje, oprogramowanie z ECU podejrzane ?
- na wolnych obrotach inj Time, powietrze, temperatura powietrza w miarę poprawne.
- jedno pozostaje, nie ma jak sprawdzić grzania sondy lambda, jeśli po czasie 120 sekund nie ma odczytu sondy to ECU wchodzi w tryb serwisowy.
- co pozostało do zrobienia:
- 1. wykonać zrzut z odczytu bledów
- 2. wykonac 4 wykresy jak w tym sub-temacie
http://www.forum.alfaholicy.org/show...7&postcount=26
- 3. wyciągnąc miarkę poziomu oleju i podgazować obroty ciepłego silnika, zaobserwowac czy dymi z rurki..
- 4. rozłaczyć połaczenie rura gumowa do zaworka odmy, podgazować obroty ciepłego silnika, zaobserwowac czy dymi z rurki.
- 5. nie wiem czy to zadziała ale można na zimnym silniku zrobić pomiary sondy lambda z czasem grzania tak do 5 - 7 minut.
- na początku testów sprawdzić konfigurację Alfadiaga,
- Alfadiag |Configure |Aplication | logging
- zaznaczamy
-- log sensor to single file
-- timestamp format miliseconds.
- jeden tylko warunek, włączamy odczyt parametrów, chyba CTRL F1 i wtedy mamy wykresy a potem włączamy logowanie odczytu, skrót CTRL F2, tez mamy wykresy ale te małe kwadraciki nie są podświetlone.
- wazne aby nie gazować , to ma być praca na biegu jałowym !!!
- załączamy wszystkie pliki z podkatalogu programu alfadiag Sensor Log.
- warto wczesniej potrenować zbieranie statystyki, logowanie plików ponieważ zimny silnik jest tylko z rana , potem to już nie to.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-05-2010 o 08:15
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm