Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 60

Temat: Alfa 156 2.0 JTS

  1. #11
    Armakuz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał balc3r Zobacz post
    Znalazłem coś podobnego: wersja oryginalna: http://forum.alfa156.net/forum/forum...TID=37964&PN=1
    Po przeczytaniu kilku stron tego watku, zaczynam sie powazniej obawiac tego silnika. Chyba sobie odpuszcze wnetrze po liftingu jesli mam miec tyle zabawy.


    Edit

    Wyglada na to ze nie tylko my mamy problem z osadem w silniku. W audi problem bardzo podobny http://www.racingforum.pl/index.php?...pic=72791&st=0 .
    Ostatnio edytowane przez Armakuz ; 12-03-2010 o 15:39

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Witam
    Chciałbym jeszcze raz poruszyć temat nagaru w silnikach 2.0 JTS. Jestem posiadaczem tego samochodu od niecałego roku i powoli zaczynam go poznawać, a jak wiadomo im głębiej w las tym ciemniej Moje pytanie jest następujące: Czy ktoś już robił czyszczenie głowicy z tego, niby charakterystycznego dla JTS-ów nagaru? Jakie były objawy i ile to kosztowało ? Będę zobowiązany za dokładne informacje np. odnośnie zużycia oleju - ponoć nagar wzmaga zużycie oleju - ile zatem spalał przed a ile po czyszczeniu?
    Pełno tu widzę - jak to zresztą na każdym forum - wujków dobra rada, o czym niech świadczy choćby cytata z jednego ze znalezionych na forum postów: ,, Silniki JTS uznawane są za niezbyt udane. Oprócz problemów ze zbieraniem się nagaru na zaworach, mają również kłopoty z trwałością łańcucha rozrządu '' - Pokażcie mi łańcuch rozrządu w moje alfie a będzie wasza.
    Stąd mój apel: bardzo proszę o wypowiedź praktyków, tych którzy mieli z tym do czynienia osobiście, a nie: słyszeli, wyczytali, wyszło im z równania, wywróżyli ....

    A jeśli chodzi o porównanie JTS-a i TS-a to ja zdecydowanie polecam JTS ten silnik jest porostu lepszy po każdym względem, wtrysk bezpośredni to nie tylko "smaczek" to naprawdę duży krok do przodu.

  3. #13
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    Stąd mój apel: bardzo proszę o wypowiedź praktyków, tych którzy mieli z tym do czynienia osobiście, a nie: słyszeli, wyczytali, wyszło im z równania, wywróżyli ....

    A jeśli chodzi o porównanie JTS-a i TS-a to ja zdecydowanie polecam JTS ten silnik jest porostu lepszy po każdym względem, wtrysk bezpośredni to nie tylko "smaczek" to naprawdę duży krok do przodu.
    Najpierw apelujesz, a później sam zalewasz nas pustosłowiem. Co to znaczy "lepszy pod każdym względem"? Jaki "krok do przodu"?

    Wtrysk bezpośredni powoduje te same problemy w konstrukcjach wszystkich firm. Początek był w GDI mitsubishi, a późnijsze FSI i JTSy to powtórka z rozrywki. Benzyna nie jest wtryskiwana do kolektora ssącego i nie zmywa nagaru ze wszystkiego, co ma po drodze (tak jak w rozwiązaniu klasycznym).
    Jedyne silniki z bezpośrednim wtryskiem, które nie mają kłopotu z nagarem, to silniki Toyoty. Tam jednak znajduje się jeden wtryskiwacz, który co jakiś czas podaje paliwo do kolektora - proste i działa.

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    ...
    Pełno tu widzę - jak to zresztą na każdym forum - wujków dobra rada, o czym niech świadczy choćby cytata z jednego ze znalezionych na forum postów: ,, Silniki JTS uznawane są za niezbyt udane. Oprócz problemów ze zbieraniem się nagaru na zaworach, mają również kłopoty z trwałością łańcucha rozrządu '' - Pokażcie mi łańcuch rozrządu w moje alfie a będzie wasza.....
    W Twojej to nie, ale 156tka to nie cały świat - przypuszczam, że ktoś pisał o JTS'ach napędzających 159tki, gdzie przecież rozrząd jest na łańcuchu.

    To kiedy i gdzie po Twoją Alfę mogę się zgłosić ?

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    "Lepszy pod każdym względem" to znaczy dokładnie lepszy pod każdym względem. Darujcie ale nie ma zamiaru się tu kłócić ani w żaden sposób deprecjonować T.S.-a ale kolejną nazwijmy to "generacją " silników z zapłonem iskrowym są właśnie te zasilane wtryskiem bezpośrednim. A ty jas.bu pisząc takie rzeczy ("Wtrysk bezpośredni powoduje te same problemy w konstrukcjach wszystkich firm") wybacz ale w moich oczach wychodzisz na ignoranta. Kiedyś mówiono dokładnie to samo o wtrysku elektronicznym - zresztą jak dla mnie może jeździć i ursusem, w czymś takim jeszcze bardziej docenisz walory prostoty.
    Andrzejsr - z tego co pamiętam to post traktował ogólnie o silnikach jts w alfie. A moja alfe dostaniesz jak tylko pokażesz m w niej łańcuch rozrządu
    Wybaczcie, możne rzeczywiście zbyt ostro zacząłem ale wynika to z tego, że drążę temat tego "nagaru" i pełno o tym informacji podobnych do tych, które zacytowałem ale żadnych przesłanek jak to wygląda od strony użytkownika. Pełno również informacji o tym, że aby się tego syfu pozbyć trzeba ściągać głowicę co według mnie nie jest prawdą bo nagar występuje na i w okolicy zaworów dolotowych i jeżeli jeszcze nie jest go na tyle dużo, że uniemożliwia kompletne zamknięcie zaworu nie trzeba ruszać głowicy. Chcę się za to czyszczenie zabrać sam ale po wstępnych oględzinach wychodzi, że aby dostać się do zaworów będę musiał demontować listwę wtryskową - a to w JTSie takie proste nie będzie. Dlatego intencją mojego poprzedniego postu było uzyskanie od was jakiś konkretnych informacji a nie denerwowanie kogokolwiek

    A wracając do wtrysku bezpośredniego - w GDI problem miał naturę całkiem inną. Tutaj nagar tworzył się na denku tłoka co wynikało z zasady tworzenia mieszanki jaką tam zastosowano. Początkowo uniemożliwiało to silnikowi pracę na ładunkach uwarstwionych ale w bardziej zaawansowanym stadium to pojawiały się problemy ze spalaniem stukowym i zapłonem. Na szczęście w alfie system tworzenia ładunku jest inny i ten problem nie występuje.
    Ostatnio edytowane przez Proboszcz ; 23-05-2010 o 21:02

  6. #16
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Jest jeszcze taki drobizg, że jeśli kiedyś zadydowałbyś się założyć LPG
    (nie wnikając w powody i prywatne opinie na ten temat) to do silnika TS
    założysz bez problemów a do JTS już nie. Szerzej o tym można poczytać w dziale LPG.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  7. #17
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    "Lepszy pod każdym względem" to znaczy dokładnie lepszy pod każdym względem. Darujcie ale nie ma zamiaru się tu kłócić ani w żaden sposób deprecjonować T.S.-a ale kolejną nazwijmy to "generacją " silników z zapłonem iskrowym są właśnie te zasilane wtryskiem bezpośrednim. A ty jas.bu pisząc takie rzeczy ("Wtrysk bezpośredni powoduje te same problemy w konstrukcjach wszystkich firm") wybacz ale w moich oczach wychodzisz na ignoranta.
    Ignorancją jest głoszenie tez bez jakiejkolwiek argumentacji.
    W T.S nie tworzy się nagar w głowicy - pod tym względem rzeczywiście JTS jest lepszy.

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    A wracając do wtrysku bezpośredniego - w GDI problem miał naturę całkiem inną. Tutaj nagar tworzył się na denku tłoka co wynikało z zasady tworzenia mieszanki jaką tam zastosowano. Początkowo uniemożliwiało to silnikowi pracę na ładunkach uwarstwionych ale w bardziej zaawansowanym stadium to pojawiały się problemy ze spalaniem stukowym i zapłonem. Na szczęście w alfie system tworzenia ładunku jest inny i ten problem nie występuje.
    No tak w GDI nagar na denku tłoka... ciekawe LOL
    W glowicy natomiast się nie tworzył... MEGA LOL widzę, że dużo widziałeś tych silników...
    W alfie wystepuje problem zbierania się nagaru w głowicy i jest to ten sam problem, co we wszystkich ww. silnikach z bezpośrednim wtryskiem.

    P.S. Powodzenia z usuwaniem nagaru bez zdejmowania głowicy - LOL.

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar sagat
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Piaseczno/Warszawa
    Auto
    AR Brera 3.2 v6 Q4 skyview
    Postów
    174

    Domyślnie

    Mam JTS'a od jakichś 15 miesięcy. I fakt że napis "Motor Control System Failed" pojawia się, ostatnio byłem od niego wolny przez 1000km i potem znów się pojawił ale nie powoduje to żadnych skutków ubocznych silnik pracuje tak samo, nie ma spadku mocy itp.

    Poza wspomniana kontrolką jestem z tego silnika bardzo zadowolony, przez całą zimę palił na dotyk. W czerwcu chce znowu podrążyć temat tej kontrolki bo mnie denerwuje jej świecenie.

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał sagat Zobacz post
    Mam JTS'a od jakichś 15 miesięcy. I fakt że napis "Motor Control System Failed" pojawia się, ostatnio byłem od niego wolny przez 1000km i potem znów się pojawił ale nie powoduje to żadnych skutków ubocznych silnik pracuje tak samo, nie ma spadku mocy itp.

    Poza wspomniana kontrolką jestem z tego silnika bardzo zadowolony, przez całą zimę palił na dotyk. W czerwcu chce znowu podrążyć temat tej kontrolki bo mnie denerwuje jej świecenie.
    Sprawdź czy masz już przeniesiony kabelek od jednej z sond lambda - złączki są jakieś felerne od tych sond, a jedna jest położona w miejscu gdzie się mocno nagrzewa (chyba przy kolektorze wydechowym) i powoduje błędy sondy lambda. Ja miałem z innego powodu kłopoty z sondą lambda, ale w kilku serwisach sobie o tym porozmawiałem i nie wiem czy nawet jakiejś akcji serwisowej nie było z tym związanej. Naprawa polegala na popsikaniu na styki i przeniesieniu tej złączki w inne miejsce, dalej od kolektora.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    Ignorancją jest głoszenie tez bez jakiejkolwiek argumentacji.
    Zadasz arumentow, slusznie - prosze - te najbrdziej istotne co nie zanczy, ze wszystkie:
    Wtrysk bezposredni pozwal na zastosownaie wyzszego stopnie sprezania.
    Wyzyszy stopnien sprezania = wyzsza sprawnosc a to w konsekwencji wyzszy moment no i mniejsze zuzycie paliwa - wydaje mi sie, ze to wyczerpuje temat.
    Dodakowo wtrysk bezposredni umozliwia sapalanie ladunkow uwarstionych a to juz pozwala osiagac sprawnosci takie jak w silnikach wysokopreznych.
    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    No tak w GDI nagar na denku tłoka... ciekawe LOL
    W glowicy natomiast się nie tworzył... MEGA LOL widzę, że dużo widziałeś tych silników...
    Po pierwsze nie rozumiem skad ta ironia a po drugie jestes widze typem, ktory wyciaga bardzo szybko, daleko idace wnioski.
    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    P.S. Powodzenia z usuwaniem nagaru bez zdejmowania głowicy - LOL
    Dziekuje.
    To jedak tez smierdzi ironia i sugeruje, ze brak ci wiedzy skad ten "nagar" i gdzie sie tworzy.
    Mysle, ze nie ma sensu ciaganc tej jalowej dyskusji, ale moze i dobrze, ze sie zdarzyla bo jestes dobrym przykladem uzytkownika forum, ktorego rad nie potrzenuje
    Cytat Napisał sagat Zobacz post
    "Motor Control System Failed" pojawia się, ostatnio byłem od niego wolny przez 1000km i potem znów się pojawił ale nie powoduje to żadnych skutków ubocznych silnik pracuje tak samo, nie ma spadku mocy itp.
    Sprawdz jaki blad wyskakuje - jezeli jest to problem z sada to najprawdopodobniej jest tak jak napisal Andrzejsr
    Moze to byc rowniez blad przpustnicy i/lub pedalu przyspieszenia - wowczas winowajca jest zlacze ktore znajduje sie w przgrodzie silnika (duza koska po lewej zaraz za przustnica). Jest to czesty temat w jts-ach. Zacznij o rozpiecia jej i wyczyszczenia (psiknij jakims preparatem do czyszczenia eletroniki) dodatkowo mozesz zrobic to samo ze zlaczem na samej przustnicy. Jesli to nie pomoze to nalezy zlutowac przewody na stale omijajac kostke.
    Ostatnio edytowane przez Proboszcz ; 24-05-2010 o 13:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory