Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 94

Temat: Klimatyzacja-długo "startuje"

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    nie przesadzaj kolego że 60zł za diagnostykę układu klimatyzacji to majątek, 5 minut i jak na dłoni masz odpowiedź gdzie leży problem, a te wpięcie w kabel i sprawdzenie czy podawany jest prąd to nie takie "chop-siup" jeżeli chodzi o połączenie sieci CAN między centralka klimatyzacji a ECU silnika-więcej takim pomiarem można zaszkodzić niż pomóc

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał azbxcc88 Zobacz post
    zapomniałem o tym napisać. Dzisiaj jak wracałem z pracy jak poczułem że leci zimne powietrze zatrzymałem się i miernikiem sprawdziłem czy jest napięcie. Napięcia nie było na sprężarce więc mi się tylko wydawało że klima się załącza ...
    byłem przed chwilą i sprawdziłem sprężarkę obraca się lekko i płynnie...
    kolego zrób mały eksperyment!
    poprowadź bezpośrednio z akumulatora przewód z + do złącza elektromagnesu sprężarki.

    omijasz w ten sposób całą elektronikę i możesz sprawdzić czy sprzęgło elektromagnetyczne zadziała.

    na początek zrób to przy wyłączonym zapłonie,powinno być słychać kliknięcie.następnie odpal silnik,włącz klimę i wtedy załącz sprężarkę "na krótko".powinno wszystko działać i chłodzić.


    moja druga ulubienica...

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o koszty to oczywiście rzecz gustu ale chyba kolega by się tak nie dopytywał tylko już dawno pojechał na diagnostykę gdyby chciał.
    Z kolei ryzyka z wpięcia nie ma żadnego. Odpowiednia "żabka" i wpinasz się z miernikiem "na ciepło" każdy elektryk to potwierdzi. Miernik nigdy nie zaszkodzi żadnej instalacji.
    Jeśli chodzi o eksperyment sugerowany przez andro34 to oczywiście jest to dobry sposób na sprawdzenie sprzęgła i sprężarki.

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    kolego zrób mały eksperyment!
    poprowadź bezpośrednio z akumulatora przewód z + do złącza elektromagnesu sprężarki.
    połączył styki na krótko w przekaźniku i załączyło się sprzęgło elektomagnetyczne więc spreżarka działa

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Cool

    jeżeli kolega azbxcc88 ma chęć przejrzeć cała instalację układu klimatyzacji to w załączeniu przesyłam schematy elektryczne:
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 27-05-2010 o 08:04

  6. #36
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Za mała rozdzielczość trochę. A jest legenda (oznaczenie wszystkich kolorów i modułów)?

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Legenda:
    B1 Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
    B2 Skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą
    B5 Skrzynka bezpieczników MAXI FUSE
    B99 Skrzynka bezpieczników maxi fuse na akumulatorze
    C10 Lewe, przednie połączenie z masą
    C15 Połączenie z masą deski rozdzielczej po stronie kierowcy
    C16 Połączenie z masą układu klimatyzacji
    C38 Połączenie masy na tunelu środkowym
    D6 Złącze przewodów przednich / tylnych
    D8 Złącze wiązki przedniej / klimatyzacji - nagrzewnicy
    D30 Łącznik tylny / drzwi przednich. po stronie kierowcy
    D97 Złącze zwierające
    H44 Zespół sterowników podnośników szyb w drzwiach przednich
    K3 Czujnik przeciwzaparowaniu
    K64 Czujnik obecności spalin
    K87 Czujnik temperatury dolnego, mieszanego powietrza
    K88 Czujnik temperatury mieszania powietrza górny
    K89 Czujnik temperatury powietrza wewnątrz samochodu
    K90 Czujnik promieni słonecznych
    M1 Body computer
    M70 Centralka klimatyzacji
    M72 Regulator prędkości' wentylatora
    N78 Silownik przyslony mieszania powietrza - lewy
    N79 Siłownik prawej przysłony mieszania powietrza
    N80 Siłownik przysłony rozdziału powietrza
    N81 Siłownik przysłony mieszania powietrza
    N82 Siłownik przysłony wlotu powietrza
    N85 Elektrowentylator wylotu powietrza do wnętrza nadwozia
    P60 Lusterko wsteczne zewnętrzne po stronie kierowcy

    Kolory na schemacie oznaczone są symbolami np:
    NZ- Czarno-fioletowy
    HN- Szaro-czarny
    ZB- Fioletowo-biały
    BV- Biało-zielony
    VN- Zielono-czarny
    NZ- Czarno-fioletowy
    L- Niebieski
    S- Różowy
    G- Żółty
    BR- Biało-czerwony
    N- Czarny
    BV- Biało-zielony
    B- Biały
    LZ- Niebiesko-fioletowy
    NV-Czarno-zielony
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 27-05-2010 o 08:08

  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale koledzy zadanie graficzne zrobili, troche się narzeźbiłem żeby to posklejać w jeden arkusz ale to niestety nie kompletny schemat. A gdzie czujnik ciśnienia czynnika, sprężarka, włącznik? To wszystko musi być. Ten schemat przedstawia tylko centralkę klimy i część czujnikòw z ktòrych zbiera info. Nie widać ktòrędy sygnał podawany jest do kompa silnika i na sprężarkę.
    A na tym co mam to nie ma opisu H1 (to stacyjka?) i co oznacza Body komp?
    Na CAN'ie jest od cholery wiecej szukania ale w miarę możliwości czasowych postaram się pomòc.

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    no właśnie co oznacza body computer - WĘZEŁ BODY COMPUTER E04 (NBC) komponent w obrębie, którego realizowane jest sterowanie wieloma funkcjami za pomocą mikroukładu elektronicznego, jest podłączony do centralki elektromechanicznej panelu sterowania (CPL); są one umieszczone w strefie pod panelem sterowania po lewej stronie kierownicy i stanowią jednolity zespół nazywany węzłem panelu sterowania (NPL).Zarówno część elektroniczna jak i część elektromechaniczna spełniają również funkcje podłączenia do układu i posiadają złącza konektorowe stałe umożliwiające podłączenie wiązek przewodów przedniej, tylnej i panelu sterowania. Na części elektromechanicznej zamontowano bezpieczniki i przekaźniki, natomiast na części elektronicznej przewidziano złącze konektorowe stałe dla EOBD. Za pomocą tego złącza konektorowego realizowana jest diagnostyka/programowanie poprzez linię K NCM, NFR, NCR, CAB oraz diagnostyka/programowanie poprzez linię B-CAN komponentów, które posiadają odpowiedni interfejs.
    Sygnał z centralki klimatyzacji poprzez Body Computer przesyła odpowiedni sygnał do centralki silnika, która to nastapnie uruchamia sprężarkę klimatyzacji, żeby to zobrazować trzeba by było dokładnie zapoznać się z budową body computer jego zasadą działania oraz prześledzić każde złącze elektryczne oraz konektorowe które podłączone jest do niego a na to trzeba DUŻO czasu

  10. #40
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ładna definicja czyli to kolejna skrzynka (po centralce klimy i kompie auta) do ktòrej "wpada wszystko i nie wiadomo co sie dzieje" faktycznie bez elektroniki testującej tych trzech "magicznych skrzynek" nie sprawdzimy ale mi właśnie chodzi o tą część od kompa auta do sprężarki bo na jego złączu powinno pojawić się napięcie sterujące. Dopiero po sprawdzeniu tego (i oczywiście ciśnienia i czujnika presostat), miałbym pewność, że wyeliminowałem błache usterki i pokusiłbym się na diagnostykę komputerową. Ale może nie każdy jest taki dociekliwy jak ja

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. ICS - nie startuje - błąd "Loader 5.24 NVAR"
    Utworzone przez AdrianBo w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-10-2015, 11:14
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory