Auto Bravo 2.0MJTD (motor pokrewny z nowymi AR) w wersji Sport przyjechało do mnie w zeszłą niedzielę z przebiegiem 2450km. Samochód został zlogowany na seryjnym sofcie, wykonany remap (całość po kablu) i następnie również auto było logowane. W zeszłą niedzielę wykonaliśmy dwa programowania; na mocniejszym auto odjechało, po 7dmiu dniach wróciło z przebiegiem 5000km ;]. Wg relacji właściciela spadło spalanie o ok 0,3l przy jednocześnie mocniejszej jeździe.
Co najważniejsze auto ma wreszcie dół czego nie można powiedzieć na seryjnym sofcie - 2.0 po prostu nie jeździ.
Wczoraj auto zostało prawidłowo shamowane i zaczyna jechać od ~2100+ obr SERIA. Przy 2000obr tylko ~255Nm niczym na dużej sprężarce
Modyfikacja softu z zeszłej niedzieli dała dziś na hamowni 196 ps i 413 Nm z czego przy 2000obr jest już 315Nm vs 255 na serii.
Logowanie auta na tym sofcie pokazało, że:
- średni czas reaktywacji filtra cząstek stałych (przebiegi między reaktywacjami) zwiększył się o ok 1/3 porównując do softu seryjnego
- nasycanie filtra zmalało o 29% wzgl serii (logowanie na tym samym biegu, zakresie prędkości, drodze nawet w tym samym kierunku etc tak by odwzorować dokładnie takie same warunki)
- temperatura przed filtrem wzrosła przy 4300obr o ~45st
Dzisiejsza zabawa na hamowni to mała korekta; na finalnym sofcie filtr nasyca się WOLNIEJ o 14-15% wzgl softu seryjnego, temp w wydechu poszła do góry o ok 56st względem serii. Reaktywacje filtra będą rzadsze k:
Finalnie cała zabawa dała:
202 PS i 423Nm
co ważne auto ma obecnie dół (ciągnie od ok 1850obr), zlikwidowany został również dołek przy 3700obr.
Pozdro