Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: rzucający tył 166

  1. #1
    Piotr16
    Gość

    Domyślnie rzucający tył 166

    przy 100km/h rzuca na prawo i lewo wie ktoś co może być przyczyną?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    A z tyłu koła stoją prosto? Może to być tuleja "pływająca", lub po prostu zjechane amorki .
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  3. #3
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    zbieznosc... wahacze, tulejki,
    +wulkanizacja i wywazarka
    byles na szarpakach?

    najpierw jezdz na szarpaki
    jak okaze sie ze jest ok....
    ustaw zbieznosc i geometrie..
    jak to nie pomoze..

    to pomyslow brak

  4. #4
    Piotr16
    Gość

    Domyślnie

    Witam!!
    Byłem na szarpakach i żadnych wiekszych luzów nie wykazało, byłem na zbierznosci i nadal jest to samo. Buja tył na lewo i prawo. Przed tym wsztstkim wymieniłem jedną tulejkę pływającą. Gdy byłem w kanale zauważyłem, że wahacze oddusiły ślady na karoserii a konkretnie na zgrzewie. Czy mogą być to zużyte amortyzatory?

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał milkyyyy Zobacz post
    zbieznosc... wahacze, tulejki,
    +wulkanizacja i wywazarka
    byles na szarpakach?

    najpierw jezdz na szarpaki
    jak okaze sie ze jest ok....
    ustaw zbieznosc i geometrie..
    jak to nie pomoze..

    to pomyslow brak
    Na szarpakach tylne zawieszenie w 166 możesz sobie szarpać do woli i tak nic nie stwierdzisz.
    Podstawowa sprawa to jeśli koła z tyłu stoją tak /---\ do wymiany tulejki wahliwe w zwrotnicy tylnej i prawdopodobnie drążki pionowe tzw. "zetki"
    Po tym wszystkim: wulkanizacja + sprawdzenie felg, wyważenie, następnie geometria koł tylnych i kontrola geometrii przodu.

    Jeśli chodzi o tulejki wahliwe zwrotnicy to mogę polecić osobiście tuleje oryginalne TRW przeznaczone do mercedesa, są identyczne jak w alfach i tej samej jakości jak w 166 które wychodziły z fabryki.
    Ja wczoraj założyłem właśnie tuleje TRW + drążki pionowe, poprzednie tuleje wahliwe z allegro wytrzymały 5 tyś km a koła to już nie stały tak /---\ tylko tak _____ tak także ich jakość pozostawia wiele do życzenia, może rozpadły się tak dlatego że miałem już zużyte lekko "zetki" ale nie będę gdybał.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    kolego QBA, gdzie kupowałeś tulejki TRW do zwrotnicy?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar land
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Cisów, Mataro
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 20v 175km
    Postów
    79

    Domyślnie zawieszenie tył

    witaj Piotr16
    Jeśli są ślady wgnieceń na zgrzewach nadwozia to tylna belka na tulejach ma luzy. To jest przyczyną bujania zawieszenia. Belka po regenaracji (wymianie 4 tulei) w Allegro ok 500 zł. Wymiana ok. 4 r/h.
    Pozdrawiam.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Marysn
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    166 2.4JTD, 146ti 2.0 16V, Monterey 3.1TD
    Postów
    161

    Domyślnie

    Moja historia jest taka. Kupiłem Belle ok. 2 lata temu na zimówkach 205/55/16 przednie opony zjechane od wewnątrz. Prowadzenie ok. Zmiana kół na 225/45/17 ustawienie zbieżności i ok. Jednak na większych kołach przy ostrzejszej jeździe w zakrętach "rybkuje" i na nierównościach potrafi bujnąć. Tylne koła /--\, jeżdże na co dzień spokojnie i dizel do takiej jazdy raczej skłania więc nic nie robiłem. Po ostatniej zimie zmiana kół i pęknięta sprężyna. Wymiana na Jamexy. Fajna zmiana Bella śmiga super wspomniane dolegliwości trochę się zmniejszyły. Pojechałem ustawić zbieżność i masakra. Ustawienia fabryczne. Wyjeżdżam na droge a auto jak piłka skacze a na nierównościach to z drogi chce wylecieć co jest? Za 3 razem tył ustawiony na "0" i dolegliwość zniknęła. Pewnie tuleje belki,wahacze, amorki przydało by się wymienić ale ustawienie zbieżniści też może skorygować doraźnie rzucanie tyłu.

    155 1.8 TS 16V - kręci wysoko
    166 2.4 JTD 10V - moc turbo, 146ti 2.0 TS 16Vhttp://www.youtube.com/watch?v=gjSVk...feature=relmfu

  9. #9
    bizum
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Jeśli chodzi o tulejki wahliwe zwrotnicy to mogę polecić osobiście tuleje oryginalne TRW przeznaczone do mercedesa, są identyczne jak w alfach i tej samej jakości jak w 166 które wychodziły z fabryki.
    a może ktoś podać informacje od jakiego Mercedesa? Bo wszędzie piszą od merca ale nie od jakiego ;p

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotr16 Zobacz post
    Witam!!
    Byłem na szarpakach i żadnych wiekszych luzów nie wykazało, byłem na zbierznosci i nadal jest to samo. Buja tył na lewo i prawo. Przed tym wsztstkim wymieniłem jedną tulejkę pływającą. Gdy byłem w kanale zauważyłem, że wahacze oddusiły ślady na karoserii a konkretnie na zgrzewie. Czy mogą być to zużyte amortyzatory?
    Byłeś na szarpakach i geometrii i nie sprawdzono amortyzatorów?
    Sprawdź piasty, sprawność amortyzatorów, wyeliminuj wszystkie luzy - dopiero wówczas jest sens wydawania pieniędzy na pomiary kątów i zbieżności (w porządnym warsztacie!).

    Cytat Napisał bizum Zobacz post
    a może ktoś podać informacje od jakiego Mercedesa? Bo wszędzie piszą od merca ale nie od jakiego ;p
    Pewnie Mercedesa 124

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory