Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: 2.4 JTD - 3 typy silników

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie 2.4 JTD - 3 typy silników

    W 156 były 3 typy silników 2.4 JTD. Najpierw 136 KM, potem 140 a po facelifcie 150 KM. Sprawdzałem przyspieszenia i ten ostani mimo, że ma o 14 KM więcej to jest tylko 0,1 sekundy szybszy do setki. Niby za przyspieszenie odpowiada moment, ale dlaczego podnosząc moc nie podnieśli momentu. Czy ta ostatnia jednostka jest jakoś wyczuwalnie dynamiczniejsza od tej 136 KM ? Który silnik jest najlepszy do tuningu ?

    Jest jeszcze 2.4 JTDm co ma 175 ale ta ma wyższy moment i o wiele lepsze przyspieszenie.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    było 5:
    2.4 JTD /932B1/ 136KM /1997.09-2000.10/
    2.4 JTD /932A1B/ 140KM /2000.10-2005.09/
    2.4 JTD /932B1/ 150KM /2002.03-2005.09/
    2.4 JTD 163KM /2003.06-2005.09/
    2.4 JTD 175KM /2003.10-2005.09/

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    no to pominąłem tylko ten 163 KM, ale wydaje mi sie że w 156 go nie ma. przynajmniej nigdzie o tym nie jest napisane.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał Amadi90 Zobacz post
    Który silnik jest najlepszy do tuningu ?

    Jest jeszcze 2.4 JTDm co ma 175 ale ta ma wyższy moment i o wiele lepsze przyspieszenie.
    Jakiego tuningu?

    Bo jak chcesz zainwestować w CZIPA, to wybierz którąkolwiek 10V i zrób bezpieczny remap na ~180KM i ~380Nm.
    20V ma inną skrzynię, trwalsze elementy przeniesienia napędu, więc to inna bajka...

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    no chodziło mi o czipa, a potem ewentualnie intercooler, wydech, turbo.

    A te 10V to są jakieś zauważalne różnice w dynamice ?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    No pewnie że będziesz odczuwał różnice. Najpierw zrób sobie wydech i dolot. Turbo zostaw, bo nie ma sensu stroić "wyżej", bo nie wytrzyma sprzęgło i będziesz mielił przeguby.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    było 5:
    2.4 JTD /932B1/ 136KM /1997.09-2000.10/
    2.4 JTD /932A1B/ 140KM /2000.10-2005.09/
    2.4 JTD /932B1/ 150KM /2002.03-2005.09/
    2.4 JTD 163KM /2003.06-2005.09/
    2.4 JTD 175KM /2003.10-2005.09/
    Jeżeli to się odnosi do 166 to ja mam rok produkcji 99, ePer pokazuje mi 140KM w dowodzie rejestracyjnym mam 100KW (136KM). To ile w końcu jest naprawde bo to aż głupie ale od zakupu pewny na 100% nigdy nie byłem. Numer VIN ZAR93600000029694


    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    140cv, czyli tyle koni mechanicznych. W dowodzie masz to co urzędnik wklepał...

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    A skąd 140KM w budzie z 99 roku?

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Hmm mnie też w eper wyskakuje 140cv. Czy to napewno chodzi o KM ?

Podobne wątki

  1. Typy przepływomierzy/wkładek
    Utworzone przez ap2 w dziale 147/156/166/GT
    Odpowiedzi: 581
    Ostatni post / autor: 28-07-2024, 23:11
  2. Potrzebne różne typy logo/napisu AR
    Utworzone przez kasztelan w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-08-2015, 20:30
  3. [164] Typy silników
    Utworzone przez andrzej1980 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 11:58
  4. rodzaje/typy wtyczek do oryginalnych głośników AR147
    Utworzone przez jan dukat w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 17:13
  5. Typy przepływomierzy/wkładek
    Utworzone przez ap2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 25-10-2012, 22:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory